laser

Tuutebulles

Die hard MF'er
7 mei 2002
539
0
-
afgelopen weekend stonden ze weer te controleren met zo'n lasergun...

maar hoe zit dat nu met motorrijders???

heb eens op tv gezien dat ze met die laser op iets van metaal moeten mikken... bij auto's dus de kentekenplaat... maar waar mikken ze dan op bij motoren die alleen maar plastic/rubber aan de voorkant hebben???
 
Volgens mij maakt het niet uit waarop ze mikken. Als het maar beweegt, zonder beweging geen Doppler-effect. Daar meten ze volgens mij mee.
 
Je hebt geen doppler met laser, alleen radar werkt met het zg. doppler effect. Die laser is eigenlijk een opgevoerde LAM (laser afstand meter) Hij meet gewoon de afgelegde afstand in een bepaalde tijd. En dat je op metaal moet richten is niet zo, bijna alle materialen weerkaatsen die stralen in meer of minder mate. Dus ook op je 2 wieler ben je spreekwoordelijk de lul.
 
Idd... laser werkt met reflectie, maakt dus niet uit wat het is, maar een gepoetste motor gaat beter dan 1 die vol zit met vliegen *D *D *D

Dat van metaal is alleen maar voor radar, dus de conventionele klote-palen.
 
Heb enige voordeel is dat het soms lastig mikken is op de scherpe voorkant van een supersport...

Zou er echter niet op rekenen :(
 
Lekker slingeren dus, dan moet die pislul in dat blauwe apepakkie tenminste moeite doen om je te meten :J.
 
En als je gelaserd wordt, wordt je dan altijd staande gehouden of kan het ook zijn dat ze je een accept giro sturen?

En kunnen ze ook vanuit een auto die ergens schuin langs de weg geparkeerd staat meten?
(een aardig eind van de weg af, meter of 20)
 
En als je gelaserd wordt, wordt je dan altijd staande gehouden of kan het ook zijn dat ze je een accept giro sturen?

En kunnen ze ook vanuit een auto die ergens schuin langs de weg geparkeerd staat meten?
(een aardig eind van de weg af, meter of 20)

Op zich wel, maar hoeverder ze van de weg afstaan, hoe groeter de afwijking in het resultaat.
Gekker nog, hoe verder ze van de weg afstaan, hoe langzamer het lijkt dat je rijdt. Aan gezien zo'n LASER meet heveel je dichterbij komt. Das immers veel minder als dat ze vlak langs de weg staan. Of er moet weer een instelling mogelijk zijn op dat apparaat, zodat dat weer te compenseren is.
IIG is het meten vanaf een afstand van de weg minder juist.
 
En als je gelaserd wordt, wordt je dan altijd staande gehouden of kan het ook zijn dat ze je een accept giro sturen?

En kunnen ze ook vanuit een auto die ergens schuin langs de weg geparkeerd staat meten?
(een aardig eind van de weg af, meter of 20)
Hoe schuiner, hoe beter voor ons.
 
Het wordt dus hoog tijd dat ze de eerst Stealth motor ontworpen. De MV Augusta en de nieuwe R1 hebben al meer viekantere vormen, dus dat begint er op te lijken. Nu nog een radar absorberend materiaal en we zijn er.
 
Mijn fiets is stealth *D Gelaserd met 160 en geen meting...en ze moeten je altijd aanhouden...geen acceptgiro zonder aangehouden te zijn...
 
op lelystad circuit tijdens mfcd hebben ze ook metingen gedaan op het rechte eind.

de snelste die ze konden meten was meneer worsten met zijn mille op 183 km/h.

guz hebben we ook gemeten op het rechte stuk...met 116km/h het is dus mogelijk...

slip je er tussen door dan heb je gewoon vette mzl... :) (zoals max)

slingeren is een goeie optie...want dat is moeilijk...maarja..ze meten je op 200 tot 300 meter...en dan heb jij mnr agent nog niet waargenomen. :)

dus..tis altijd oppassen met de mannen...
 
Mijn fiets is stealth *D Gelaserd met 160 en geen meting...en ze moeten je altijd aanhouden...geen acceptgiro zonder aangehouden te zijn...

Mijn pa kreegt hem de vorige keer gewoon.. gelaserd, niet aangehouden en wel acceptgiro
 
Dan issie geflitst...PUNT...als ze je laseren moeten ze je aanhouden...

stupid.gif

Klopt ze moeten je aanhouden tijdens een laser controlle.

Anders is hij inderdaad geflitst :(
 
ik ben zelfs een keer gelasert met de scooter!! ging braaf 45 rijden waarna ze me vertelden dat ik maar 30 mocht........
muggezifters, ik was al trots dat ik ze zag staan en geen 95 maar 45 wist te behalen.....
ach ja
 
Neehee,

Ze stonden echt met zo'n Lasergun hoor :)

Daar kunnen ze geen bewijs van overleggen. Die waarde gaat niet een computer in met een foto. Dan kunnen ze zomaar 10 kph bij je snelheid opdrukken.
Als ze hier in MM laseren, dan staat er verderop een wout met een motorfiets.
Kheb al eens te hard gereden, maar ik mocht doorrijden :}
 
afgelopen weekend stonden ze weer te controleren met zo'n lasergun...

maar hoe zit dat nu met motorrijders???

heb eens op tv gezien dat ze met die laser op iets van metaal moeten mikken... bij auto's dus de kentekenplaat... maar waar mikken ze dan op bij motoren die alleen maar plastic/rubber aan de voorkant hebben???
Ben een keer gelaserd met 130 op 50 weg.
Kreeg alleen een boete voor rechts inhalen over de busstrook.
Ze hadden me niet kunnen meten.

Geen reflectie :}
 
Op woensdag 12 juni 2002 01:57 schreef Ids het volgende:
Je hebt geen doppler met laser, alleen radar werkt met het zg. doppler effect....

Gelijk en ongelijk. Je hebt wel zeker een doppler-effect bij een laser. Laser is niets anders dan licht. Licht is een golfverschijnsel, dus treedt ook een doppler-effect op.
Dit effect wordt idd niet gebruikt bij een laser-gun, maar het is er wel!
 
dus als ik maar genoeg mettallic in mijn lak heb word het licht verstrooid ??en is de meting naar de maan ?? (licht kan tenslotte gereflecteerd worden!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan