Laseren op de lekdijk, wie was de klos?

ka-duc

Die hard MF'er
23 jul 2008
783
37
Amstelveen
Vanmiddag eindelijk weereens een lekker stuk gereden. Op de lekdijk, vlak bij de sluizen in de buurt van Wijk bij Duurstede attendeerde een alleraardigste collega motorrijder op de daar geldende maximum snelheid. Dat was weer een "narrow escape".

Wie waren er minder gelukkig?
 
Tja, dat was te verwachten natuurlijk...
Was er een prima dag voor... :P
 
Laatst bewerkt:
jeuww, wij kwamen toevallig van de andere kant (nieuwegein) en hebben verschillende collega's gewaarschuwd. wat een locatie ook eh? laseren op een overzichtelijk recht stuk...
 
Laatst bewerkt:
Er werd ook gelasert op de ijsseldijk vandaag. Gelukkig waarschuwde alle motorrijders elkaar al van te voren :)
 
jeuww, wij kwamen toevallig van de andere kant (nieuwegein) en hebben verschillende collega's gewaarschuwd. wat een locatie ook eh? laseren op een overzichtelijk recht stuk...

Omdat laseren in een bochtig stuk lastig is voor ze en op een recht stuk kunnen ze je al laseren voor je hun ziet... is de gedachte... ;)
 
Ik ben vanaf Schalkwijk voor de verandering maar eens de andere kant (ri. Culemborg) op gereden, gisteren. Schouderklopje voor mezelf!
 
Omdat laseren in een bochtig stuk lastig is voor ze en op een recht stuk kunnen ze je al laseren voor je hun ziet... is de gedachte... ;)

Volgens mij is het zelfs niet eens toegestaan om te laseren in een bocht, vanwege het gevaar bij een schrikreactie
 
Volgens mij is het zelfs niet eens toegestaan om te laseren in een bocht, vanwege het gevaar bij een schrikreactie

Nope, heeft te maken met de afstand waar ze met de laser staan naar het hart van de weg. Hier geld een minimaal aantal meters voor.
 
Laatst bewerkt:
Maatje van mij. Kon zijn motor en rijbewijs inleveren. Gepakt met 80/82 te hard.
 
jammer voor hem maar 160 rijden waar je 80 mag is ook gewoon echt véél te hard... in ieder geval wel op een drukke mooie zondagmiddag...
(en als je op die dijk 60 mag is het net zo erg)

daar zeg je 't juist. drukke zondagmiddag, gewoon de wekker zetten (in mijn geval de jongste) en voor dag- & dauw de dijk op... 'smorgens vroeg en 'savonds laat klinkt 't geluid toch 't mooist.. Geen centje puin en van niemand last ( & bijna niemand van mij)
 
Terug
Bovenaan Onderaan