lasergun

het is erg lastig om een motor te laseren heb ik uit betrouwbare bron vernomen,het is heel moeilijk om een groot genoeg vlak oppervlak te pakken om zo een betrouwbare meting te kunnen doen,grote kans dat dat in jou geval ook zo was en hjj daarom gebaarde van doe maar ff rustig...

Klopt, heb ik ook gehoord.
Je bent lastig te laseren als motorrijder. Desondanks kan het uiteraard wel !

Misschien wilde ze jou als motorrijder gewoon matsen...?

Any way. Je had geluk.
 
Dat een lasergun even een 'vast' metingspunt nodig heeft om te kunnen scherpstellen zeg maar, klinkt ons allemaal wel begrijpelijk vermoed ik.

Nou even dit;

Als men dus een agent met lasergun ziet staan, en je laat je gas los en tegelijkertijd 'slinger'je met je motor flink van links naar rechts , dan zou je dus niet gelaserd kunnen worden .... *O* ??

Waar of niet waar ??


Ik weet niet waar jij woont, maar hier (omg Arnhem) staan ze vaak heel sneaky achter een reclamebord of een ander object, waar ze overheen leunen. Ze kunnen zodoende al meteen richten, en tegen de tijd dat je ze ziet zijn ze al lang en breed aan het meten. Het enige dat ik nog wel is doe als ik te hard rij op plekken waar ze regelmatig staan is achter 1 of 2 andere auto's rijden (moeten die er ook wel net rijden), want dan moeten ze toch eerst die meten voordat ze mij kunnen meten. (moet je er niet als 1 blok achter rijden want dan nemen ze jou wss ook meteen mee, moet niet al te duidelijk zijn dat je even hard rijdt). Op de snelweg werkt dit ook wel, heb je soms 2 à 3x meer ogen die uitkijken voor controles:)
 
Je bent lastig te laseren als motorrijder. Desondanks kan het uiteraard wel !

Het geprojecteerd oppervlak van een motor is kleiner dan dat van een auto, daarmee is het lastiger je "op de korrel" te krijgen maar het lukt ze wel degelijk.
Tijdje terug kwam ik uit een bocht geacceleerd en zag in de verte wat langs de berm staan. Ik dacht:"Dat is ver weg en liet me lekker uitrollen tot 80".
PECH: de laser heeft een bereik van >1km. Ivm meetonnauwkeurigheid mogen ze binnen 800m laseren. Dat koste me 254 Euro ;(
Wil je ze dus voor zijn moet je ergggggggggggg ver vooruit kijken
 
ik kom een bocht uit staat er zo'n etterbak met een lasergun die mij hoort aankomen met m'n gp evo })
richt dat apparaat op mij en ik boven op me rem, denk dat ik 120 uit de bocht kwam.
Ten eerste heb ik geen idee hoe hard je daar mag, denk 50 of 60.
Maar nou vraag ik me dus af hoe het werkt met zo'n controle.
Moeten ze je aanhouden of schrijven ze je kenteken op als je te hard reed?
Ik kwam met 65 ofzow voorbij en hij maakte een gebaar van " rustig aan"




je rijdt minstens 60 km te hard,kent de verkeersregels ter plekke niet,en dan gebaard
hij van rustig aan.

:? :? hoe noem je ze dan als ze je wel staande hadden gehouden?
 
Had ik laatst ook 170 waar je 80 mocht.
Ze waren net aan het opruimen gelukkig.
Was nog met de thundercat met open moto gp pijp.
Zag zo die 3 kuttekoppies naar me toe draaien maar hun laser was al weg :-D
 
Helemaal mee eens :}
Het idee van bekeuringen is toch dat het corigerend werkt en dat de betrokenen er iets van leert. Als je de bon pas twee maanden later bij de post krijgt en je al lang weer vergeten bent hoe en wat de verkeerssituatie precies was is dat effect wel behoorlijk verdwenen.


Dat agenten ook mogen schrijven in hun vrije tijd vanuit hun privé-voertuig zou je ook als corrigerend kunnen omschrijven: Iedere overtreding die je maakt, zou wel eens bekeurt kunnen worden. Dus je maakt die afweging al bij het begaan van de overtreding en niet 2 maanden later.
-O-

Wat laseren betreft heb ik het 1 keer gehad dat ze in de middenberm stonden.
Maar voordat ze op me kon richten met die "bonnen-beamer" was ik alweer voorbij :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan