Lassen frame ... iemand ervaring ?!

Roger Remschijf

MF veteraan
26 apr 2003
8.379
7
de bilt
..en tijd ;)

Mijn XS650 moet wat verstevigd worden.. niet heel veel, maar toch wel door een kenner zo lijkt me..dus de vraag van vandaag: heeft iemand er ervaring mee ? of wie kent er iemand die het kan ? Ik heb geen schuur meer, dus zelf doen is even niet mogelijk..

gaat om: 2 buizen (20cm) .. 2 platen (5 bij 15cm).. 1 oogje eraan lassen, that's all ;)

Iemand die me verder kan helpen ?!
 
..en tijd ;)

Mijn XS650 moet wat verstevigd worden.. niet heel veel, maar toch wel door een kenner zo lijkt me..dus de vraag van vandaag: heeft iemand er ervaring mee ? of wie kent er iemand die het kan ? Ik heb geen schuur meer, dus zelf doen is even niet mogelijk..

gaat om: 2 buizen (20cm) .. 2 platen (5 bij 15cm).. 1 oogje eraan lassen, that's all ;)

Iemand die me verder kan helpen ?!

Hulzie zou het vast wel kunnen... maar die zit niet echt in je buurt. En hij is vaak ook nogal druk :9
 
Het kan wel en niet.

Tijdens het lassen worden omringende delen tot smelt temp. verhit en wordt dit materiaal zachter. En gaat ten koste van het stijfheid van het frame.
Ondanks de aangelaste versteviging.

Het is dus de kunst met een klein smeltbad te werken.

Stalen frame's is niet het grote probleem.

Aluminium frames wordt lastiger. Bepaalde delen kunnen wel gelast worden en andere niet.
Als vuistregel

LAS NIET AAN HET BALHOOFD.
GEEN LASSEN AAN OP BUIG BEREKENDE BUIZEN.
GEEN ENKELZIJDIGE LASSEN

Wil je toch lassen dan wel door en door.

Wil je hulp, kun je ook bij mij terecht.
 
je bezorgdheid is begrijpelijk Groen maar Roger is niet van lotje getikt wat dat aangaat hoor :)

Nu we het er toch over hebben, Rogertje, is dit frame niet Bakker waardig ofzo?

:P
 
Als je aan een frame begint te lassen moet je wel weten waar je mee bezig bent,ja.Ik heb al meerdere frames gemaakt maar maak ze alleen van staal.
Alu waag ik me niet aan.Ik las alles TIG en met vrij hoge Amperage.
Heel belangrijk,een frame word afgelst in een mal zodat die recht blijft.
Groet Gerard
 
Als je aan een frame begint te lassen moet je wel weten waar je mee bezig bent,ja.Ik heb al meerdere frames gemaakt maar maak ze alleen van staal.
Alu waag ik me niet aan.Ik las alles TIG en met vrij hoge Amperage.
Heel belangrijk,een frame word afgelst in een mal zodat die recht blijft.
Groet Gerard
:Y .. en ik heb er vertrouwen in ! ik ben er morgenvroeg }) tot dan
 
Het kan wel en niet.

Tijdens het lassen worden omringende delen tot smelt temp. verhit en wordt dit materiaal zachter. En gaat ten koste van het stijfheid van het frame.
Ondanks de aangelaste versteviging.

Het is dus de kunst met een klein smeltbad te werken.

Stalen frame's is niet het grote probleem.

Aluminium frames wordt lastiger. Bepaalde delen kunnen wel gelast worden en andere niet.
Als vuistregel

LAS NIET AAN HET BALHOOFD.
GEEN LASSEN AAN OP BUIG BEREKENDE BUIZEN.
GEEN ENKELZIJDIGE LASSEN

Wil je toch lassen dan wel door en door.

Wil je hulp, kun je ook bij mij terecht.

dank je voor het meedenken !!!!!!!!!!!!!!!! en de bezorgdheid 8-) .. volgens mij gaat het goedkomen :) zie dit staaltje achterbrugwerk !
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan