• Beste Bezoeker, de mailproblemen zijn opgelost.

lassen of vervangen?

6 okt 2005
142
0
Diest
#1
Hoi terug van weggeweest. Nu nog druk bezig met verhuizen, maar in najaar wil ik eindelijk verder met de Stukke Duc. Vraagje ivm uitlaatdempers: kunnen die dingen makkelijk gelast worden? Ze zijn nl redelijk rot. Anders moeten ze vervangen worden, maar ik ken iemand die redelijk kan lassen(moet ook wel, is zijn beroep)en ik denk dat dat wel goedkoper wordt. Temeer omdat alles achteraf toch hittebestendig zwart gaat. Iemand ervaring hiermee?
 

jakob

Die hard MF'er
8 dec 2004
406
0
31
Brugge
#2
lassen zal waarschijnlijk wel veel goedkoper zijn dan nieuwe, ook al zijn ze rot, als er wat tijd in gestoken wordt is alles te lassen ;)
als ze te dun zijn: brazeren.
heb ik net gedaan met de uilaten van m'n cb.
als je wilt zet ik hier een paar foto's
 

exhi

MF veteraan
19 mrt 2003
12.277
53
61
Almere
www.exhi-fotografie.nl
#4
ik heb een klein las vraagje aan de vakkenners,nl bij een recente valpartij
'( is er een stukje metaal wat aan mijn balhoofd zat afgebroken.
Dit dient dat mijn stuur niet tegen de tank aan kan komen,een stoppertje dus.
Mijn vraag is nu,kan dit gelast worden,want het zit erg dicht bij de lagers
gr.ron.
 
26 apr 2003
8.379
1
de bilt
#5
ik heb een klein las vraagje aan de vakkenners,nl bij een recente valpartij
'( is er een stukje metaal wat aan mijn balhoofd zat afgebroken.
Dit dient dat mijn stuur niet tegen de tank aan kan komen,een stoppertje dus.
Mijn vraag is nu,kan dit gelast worden,want het zit erg dicht bij de lagers
gr.ron.
nou..het kan wel (met beleid !! dus niet te heet laten worden) maar je zal je lagers er echt uit moeten halen om op zeker te spelen.. is dat nokje helemaal weg ? anders kan je in het nokje een gat boren (3 tot 4 mm) en daar een klein schroefje indraaien zodat je het raakpunt verlegt (waar nok het stoppertje raakt) snappie ?
Je kan ook de gok nemen, maar meestal verbrand sowieso alle olie en vet dat erin zit en is het altijd raak: het moet uit elkaar ! '(
 
6 okt 2005
142
0
Diest
#8
Hoe gaat zoiets in zijn werk eigenlijk, een rotte uitlaat lassen? Wordt er gewoon een plaat rond gelast of zo? Het moet natuurlijk wel nog ergens op lijken
 

Ratman

MF veteraan
15 apr 2004
6.768
0
IJmuiden
www.easysidecarrider.nl
#9
Als je het netjes wilt doen dan verwijder je het rotte gedeelte zodat je alleen goed staal overhoudt, plaatje staal dat precies in het gat past klemmen of op zijn plaats houden met magneet en op enkel plaatsen hechten. Zorg dat het plaatje gelijk loopt met het staal van de uitlaat en las het verder af, met MIGlassen en een lage stroomsterkte (50-80A) is dat goed te doen. Na het lassen met een slijpschijf de zaak helemaal vlak slijpen en dan is er na het spuiten er niets meer van te zien.
Ik heb zelf op deze manier autoplaatwerk gerepareerd met een eenvoudig Ferm las kastje en gevuld lasdraad.
 

Bobmeister

Die hard MF'er
11 mei 2005
520
0
32
Hoorn
#10
nou..het kan wel (met beleid !! dus niet te heet laten worden) maar je zal je lagers er echt uit moeten halen om op zeker te spelen.. is dat nokje helemaal weg ? anders kan je in het nokje een gat boren (3 tot 4 mm) en daar een klein schroefje indraaien zodat je het raakpunt verlegt (waar nok het stoppertje raakt) snappie ?
Je kan ook de gok nemen, maar meestal verbrand sowieso alle olie en vet dat erin zit en is het altijd raak: het moet uit elkaar ! '(
Ik heb ook hetzelfde probleem gehad dat ik na een aanrijding me aanstootnokje kwijt was, maar ik heb een vriend van me gewoon het nokje erop laten lassen! Je moet er alleen even naast blijven zitten en de plaats goed afdekken en na een tikje lassen moet je gelijk koelen! Ging eigenlijk prima en zit als een dijker! Geen verschil te merken ofzo!
 

jakob

Die hard MF'er
8 dec 2004
406
0
31
Brugge
#11
als de gaten niet té groot zijn kan je ze gewoon toe brazeren, is goed voor een rotte uitlaat aangezien je zeer snel met een goed vloeiend smeltbad zit en zo de rest niet zwaar belast wordt.
nog beter zou met zilver brazeren zijn maar dat is redelijk $$$$$$$$$$ B|