Lassen TIG / MIG / Boog / Autogeen (Tips & Truuks) DEEL 2

Joep

Uilskuiken !
22 jun 2008
13.185
8.014
Druten
Aangezien het vorige topic al even over de houdbaarheidsdatum is ben ik maar even zo vrij geweest om deeltje 2 aan te maken *D

Ik ben op het moment druk aan het kijken om een leuk tig lasapparaatje aan te schaffen, ik kan inmiddels goed lassen met een eenvoudig (elektrode) lasapparaat maar vindt het jammer dat ik daar geen dun materiaal kan lassen omdat je er anders meteen doorheen gaat.

Ook ben ik even aan het uitzoeken hoe het nu zit met de gasfles, ik zie dat er diverse bedrijven/webshops zijn die een ruilsysteem hebben en dan kan je je lege fles opsturen.
Daar heb ik echter geen zin in, het liefste heb ik gewoon een fles welke ik hier in de buurt gewoon om kan ruilen zodra deze leeg is.

Het is me alleen een beetje onduidelijk hoe het zit met de eigendomsflessen zit, kan je deze nou bij elke willekeurige "gasboer" omruilen of zitten daar weer allerlei verschillen eisen en regeltjes aan?

Iemand hier die hier wat meer van weet?

EDIT 24-07-2021: Het gebeurt nogal eens dat mensen op dit bericht reageren omdat deze steeds bovenaan de pagina blijft staan, maar inmiddels ben ik al geruime tijd voorzien van cilinder van supergas :t
 
Laatst bewerkt:

Bijlagen

  • 0C3541B1-596F-416C-A26D-FC2DDCD2661C.jpeg
    0C3541B1-596F-416C-A26D-FC2DDCD2661C.jpeg
    3,5 KB · Weergaven: 25
Thanks! Hoe komt die verkleuring er zo in? Ik begrijp dat het door hitte komt. Bij jouw foto zie je die verkleuring nauwelijks. Is die al geloogd? Of is dat echt het materiaal zelf? Draad/pijp
Jouw foto is met lage stroom gelast ongeveer n 120 amp. Schat ik en rvs. Mijn foto is ook rvs halve V-naad en gelast met 200 amp. Bij lage stroom krijg je die verkleuring met hoge stroom wordt hij uiteraard warmer. En de mijne is erna niet behandeld
 
Ik moet op mijn werkbank een gaatje patchen (ex RVS aanrechtblad) waar ooit een afvoer heeft gezeten.

Heb alleen 0,8mm staaldraad en het is een beetje onzinnig om een hele fles Argon en een hele rol RVS te kopen. Kan ik hem met 2 puntjes vast taggen of pakt het gewoon helemaal niet en is lijmen de beste optie?
 
Laatst bewerkt:
Ik moet op mijn werkbank een gaatje patchen (ex RVS aanrechtblad) waar ooit een afvoer heeft gezeten.

Heb alleen 0,8mm staaldraad en het is een beetje onzinnig om een hele fles Argon en een hele rol RVS te kopen. Kan ik hem met 2 puntjes van taggen of pakt het gewoon helemaal niet en is lijmen de beste optie?


Dat gaat prima, enkel de las kan gaan roesten.
 
Als je van alles iets kunt .....
ben je heel rijk........

Waarom is het dan onmogelijk om een (leuke) baan te vinden? Ik heb dus zo'n aandacht spanne... Kan/weet van alles een beetje maar niet van een beetje alles.

@Red Force: Dank, materiaal gaat onderling wat vreten, maar verder is het binnen en een droge werkbank. Zal hem in ieder geval nabehandelen :)

@Willem: die zat er ook maar toen kwam er een ontvetterbak en doe ik al het "natte" werk daar in.

Direct onder de afvoer zitten nu 2 lades met doppen sets, net flikkerde een blikje cola om dus nu moet het dicht haha.

Bedoeling is 2x vast taggen/puntlassen en dan afkitten. Is dus enkel om de boel op zijn plek te houden.
 
Laatst bewerkt:
Waarom is het dan onmogelijk om een (leuke) baan te vinden? Ik heb dus zo'n aandacht spanne... Kan/weet van alles een beetje maar niet van een beetje alles.

@Red Force: Dank, materiaal gaat onderling wat vreten, maar verder is het binnen en een droge werkbank. Zal hem in ieder geval nabehandelen :)

@Willem: die zat er ook maar toen kwam er een ontvetterbak en doe ik al het "natte" werk daar in.

Direct onder de afvoer zitten nu 2 lades met doppen sets, net flikkerde een blikje cola om dus nu moet het dicht haha.

Bedoeling is 2x vast taggen/puntlassen en dan afkitten. Is dus enkel om de boel op zijn plek te houden.
Ghehehe, das geen plek voor cola inderdaad. Misschien inderdaad er goed in lijmen.
Lijkt me m strak plan met wat goede rubberkit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan