Lassen TIG / MIG / Boog / Autogeen (Tips & Truuks) DEEL 2

Joep

Uilskuiken !
22 jun 2008
13.186
8.017
Druten
Aangezien het vorige topic al even over de houdbaarheidsdatum is ben ik maar even zo vrij geweest om deeltje 2 aan te maken *D

Ik ben op het moment druk aan het kijken om een leuk tig lasapparaatje aan te schaffen, ik kan inmiddels goed lassen met een eenvoudig (elektrode) lasapparaat maar vindt het jammer dat ik daar geen dun materiaal kan lassen omdat je er anders meteen doorheen gaat.

Ook ben ik even aan het uitzoeken hoe het nu zit met de gasfles, ik zie dat er diverse bedrijven/webshops zijn die een ruilsysteem hebben en dan kan je je lege fles opsturen.
Daar heb ik echter geen zin in, het liefste heb ik gewoon een fles welke ik hier in de buurt gewoon om kan ruilen zodra deze leeg is.

Het is me alleen een beetje onduidelijk hoe het zit met de eigendomsflessen zit, kan je deze nou bij elke willekeurige "gasboer" omruilen of zitten daar weer allerlei verschillen eisen en regeltjes aan?

Iemand hier die hier wat meer van weet?

EDIT 24-07-2021: Het gebeurt nogal eens dat mensen op dit bericht reageren omdat deze steeds bovenaan de pagina blijft staan, maar inmiddels ben ik al geruime tijd voorzien van cilinder van supergas :t
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle tips. Eerste paneel is klaar en stevig genoeg lijkt me.
_20210314_132221.JPG
 
Zo, de tweede er net in gelegd. We stonden te kijken naar ons vakwerk, concludeerden dat het wel welletjes was voor vandaag en toen begon het te regenen. Alsof het zo bedoeld was.

DSC_2280.JPG



Er komt in ieder geval nog een klein paneel om het gat langs het vlonder te dichten en ik heb geprobeerd het paneel langs de voorkant uit het hoofd te praten. Voor de veiligheid is het niet nodig, als een kind daar struikelt gaat het tegen de vijver rand aan , er niet in. Maar goed, dat mogen ze zelf beslissen.
 
Verder een gasfles met argon , lashelm, verbruiks onderdelen zoals lascups , wolfram laststiften verder een drukregelaar en lashandschoenen
Vermoed dat voor je maar één millimeter gelast hebt het dubbele kwijt dan wat de machine kost .
Als je t zelfde apparaat hier in NL koopt, zit er ook geen gasfles bij. En als je kan lassen dan mag ik aannemen dat je een lashelm en handschoenen al hebt liggen.
Wat ik probeerde aan te geven is, dat ook al werd t hier verkocht onder mooi klinkend merk zoals stahlwerk, het komt nog steeds uit China. En met een beetje zoek werk dan kun je een hoop geld uitsparen door t zelfde apparaat daar te kopen ipv hier...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Zo, de tweede er net in gelegd. We stonden te kijken naar ons vakwerk, concludeerden dat het wel welletjes was voor vandaag en toen begon het te regenen. Alsof het zo bedoeld was.

Bekijk bijlage 1607458


Er komt in ieder geval nog een klein paneel om het gat langs het vlonder te dichten en ik heb geprobeerd het paneel langs de voorkant uit het hoofd te praten. Voor de veiligheid is het niet nodig, als een kind daar struikelt gaat het tegen de vijver rand aan , er niet in. Maar goed, dat mogen ze zelf beslissen.

Ziet er netjes uit zo, valt niets op aan te merken.
Maar ben je niet bang dat kinderen de roosters nu gaan gebruiken als extra vlondergedeelte zeg maar?
Nu kunnen ze alsnog naar de rand lopen en in het water vallen in het open gedeelte in het midden.
 
Ziet er netjes uit zo, valt niets op aan te merken.
Maar ben je niet bang dat kinderen de roosters nu gaan gebruiken als extra vlondergedeelte zeg maar?
Nu kunnen ze alsnog naar de rand lopen en in het water vallen in het open gedeelte in het midden.

Jup, we hebben een heel leuk klimrek gebouwd.
Maar het zijn niet mijn kinderen en ik heb vertrouwen in de opvoedkundige vaardigheden van mijn buren. :t

Het is stevig genoeg om een flinke volwassene te houden maar op zich zit er wel genoeg beweging in het gaas dat je snel genoeg merkt dat het niet de bedoeling is er op te lopen...
 
Als je t zelfde apparaat hier in NL koopt, zit er ook geen gasfles bij. En als je kan lassen dan mag ik aannemen dat je een lashelm en handschoenen al hebt liggen.
Wat ik probeerde aan te geven is, dat ook al werd t hier verkocht onder mooi klinkend merk zoals stahlwerk, het komt nog steeds uit China. En met een beetje zoek werk dan kun je een hoop geld uitsparen door t zelfde apparaat daar te kopen ipv hier...
als het apparaat het binnen een jaar begeeft, wat doe je dan? je betaal niet alleen voor de machine maar ook een stukje service.
 
Als je t zelfde apparaat hier in NL koopt, zit er ook geen gasfles bij. En als je kan lassen dan mag ik aannemen dat je een lashelm en handschoenen al hebt liggen.
Wat ik probeerde aan te geven is, dat ook al werd t hier verkocht onder mooi klinkend merk zoals stahlwerk, het komt nog steeds uit China. En met een beetje zoek werk dan kun je een hoop geld uitsparen door t zelfde apparaat daar te kopen ipv hier...
Dat het ding er aan de buitenkant hetzelfde uitziet, wil niet zeggen dat dezelfde elektronische componenten gebruikt zijn. Het zou dus interessant zijn, wanneer iemand met verstand van electronica zo'n ding naast een Stahlwerk openmaakt en eens check of het ècht hetzelfde apparaat is.
 
ik ben vrij zeker dat een Stahlwerk er misschien hetzelfde uitziet langs de buitenkant, binnenin zal dat toch niet het geval zijn. Anders kun je geen 10 jaar garantie geven.
stukje marketing? winst marge is zo groot voor hun dat ze erop gokken dat ze niet kapot gaan.
Veel hobby lassers die zo'n apparaat kopen komen 9/10 toch niet aan het aantal uren waar het apparaat ''versleten'' is.
 
Dat het ding er aan de buitenkant hetzelfde uitziet, wil niet zeggen dat dezelfde elektronische componenten gebruikt zijn. Het zou dus interessant zijn, wanneer iemand met verstand van electronica zo'n ding naast een Stahlwerk openmaakt en eens check of het ècht hetzelfde apparaat is.
Hebben ze op een Engels forum gedaan met jasic\sherman en die was gelijk.
Je betaald inderdaad voor service en garantie dus is voor iedereen een verschillende afweging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan