lassen uitlaat

15 mrt 2002
118
0
jup
ik heb een 4 in 1 uitlaat aan mijn kz hangen, één van de kragen die aangespannen wordt tegen de pakkingsring van de uitlaatpoort is lichtjes gescheurd en dus niet meer helemaal dicht. ;(
Kan dit schadelijk zijn voor het blok en is dit mogelijk te herstellen, lassen, of op een andere manier. :?
 
En hier heb je het plaatje, prutser :z

full
 
Beetje dubbelzinnig? O-)



Ik weet wel dat roest niet echt lekker te lassen valt trouwens. En ik heb toch wel eens uitlaatbochten gezien die zeker voor meer dan 50% van hun eigen gewicht uit roest bestonden... :X
Wat lassen aangaat heb ik zo'n 20 jaar ervaring,mensenkennis zo''n 40 jaar
lassen gaat me beter af,maar sommige dingen steken met kop en schouder ergens bovenuit.............
 
mijn ervaring met het lassen van uitlaat..

was wel met co2 lassen,, was dat als de uitlaat goed warm was na flink ritje rijden, dat er spanningen ontstaan in het materiaal, dat je gigantisch getik en geknars hoort,,

(wat je zowiezo wel eens hoort na ritje rijden als de motor uitstaan, beetje tikken)

maar dit knalde erover tijdens het rijden,, wel grappig maar je krijgt wel het id alsof alles losknalt onder je motor, hehe

greetz
 
het lijkt mij het beste dat je de uitlaat gewoon laat zitten (warm of koud maakt niet uit) want als je dan gelast hebt zit ie meteen goed
en dan de massaklem zo dicht mogelijk bij het te lassen deel van de uitlaat zodoende hoef je de accu er ook niet af te halen
en ik denk dat je hem het best met een co2 apparaat kunt lassen
want een tig apparaat gebruikt veel meer hitte zodoende krijg je nog meer gaten als het materiaal al een beetje aangetast is
sccs
 
Terug
Bovenaan Onderaan