lassen van kunstof (tank)

diegekmetdieguzzi

MF veteraan
8 jun 2004
6.415
74
strijen
Heb bij mijn "dagelijkse" fiets het plan opgevat er een andere 1000 cc motor in te hangen wat 25 pk meer heeft dan de orginele 1000 cc..alleen nu komt de tank tegen de koppen aan. Ik wil daar en stuk afhalen en weer, laten, dichtlassen. Het is een Acerbis tank. Stel dat ik ergens een oude Acerbis tank vandaan vis...zou dat hetzelfde materiaal kunnen zijn? Verder een adres voor kunstoflassen zou ook mooi zijn?


Bedankt!
 
Tenzij je
macgyver37.jpg

Bent]
 
Er bestaat tegenwoordig een lijm/primer die tijdens opbrengen hitte ontwikkelt, kruising tussen lassen en lijmen.

Polyethyleen en polypropeen zijn onverlijmbaar maar met dat spul zou het wèl lukken.
Ik heb het nooit geprobeerd, maar wel over gelezen op Internet.

Hier 1 van zulke websites:

www.mesaproducts.nl/hulpmiddelen.html


Thanx :} ...ga het lezen!
 
Er bestaat tegenwoordig een lijm/primer die tijdens opbrengen hitte ontwikkelt, kruising tussen lassen en lijmen.

Polyethyleen en polypropeen zijn onverlijmbaar maar met dat spul zou het wèl lukken.
Ik heb het nooit geprobeerd, maar wel over gelezen op Internet.

Hier 1 van zulke websites:

www.mesaproducts.nl/hulpmiddelen.html

Als 't doet wat ze beloven....

Met die filler hoef je ook niet zo nauwkeurig te zagen...

Zou 't ook nog netjes af te werken zijn ????
 
kijk eens of en waar er naden over de tank lopen.
een poleyester tank zal geen naden hebben, die worden normaal gesproken weggeschuurd bij het afwerken.
dat is meestal niet wat er in de productie van grote series gebruikt wordt.
acerbis maakt normaal gesproken crosstanks.
die maken ze van polytheen of polyethyleen in een vacuummal.
dan lopen er twee scherpe naden over de randen onder langs de tank.
je kan in het laatste geval de tank plaatselijk verwarmen met een verf fohn en vervormen.
als hij vacuum getrokken is zal hij waar je hem verwarmd terugtrekken naar binnen door zijn termoplastisch geheugen.
ookspronkelijk is een gezogen product een zak of een slang die in een mal is gezogen en in die form afgekoeld.
je krijgt dan dus een vlak stukje in je tank.
als hij nog zacht is kan je dat vlakke stuk ook nog naar binnen duwen, vasthouden en zo af laten koelen.
er is echter geen weg terug.
je zou wel eerst kunnen oefenen op een wasverzachterfles of een jerrycan, die zijn ook gezogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan