Lasser gezocht rond Berkel en Rodenrijs

pippen

MF veteraan
6 sep 2004
3.672
1.132
Geachte medeforumers,

Ik heb een Honda Hornet 600 hobby fiets die is omgebouwd naar ultralichte caferacer. Ik heb daar een aftermarket uitlaatje opgezet, maar ik vind hem veel te luid, op het asociale af.

Ik heb met dit fietsje ook in de Motoplus gestaan in 2020.

417A0031-A5D6-490A-B9AC-52D7B8A0077B.jpeg
Herrie dempertje dat er nu opzit.

Ik kan natuurlijk bij Pajic gaan shoppen voor een nette oplossing waarbij het geluid acceptabel is, zoals bijvoorbeeld twee dempers, maar ik wil nog wat proberen met de originele uitlaat. Ik zou deze misschien kunnen doorslijpen en daarmee inkorten, maar ik kan zelf niet lassen (althans, niet meer denk ik).
Zou iemand mij daarmee kunnen helpen? Tegen betaling uiteraard. En eeuwige dankbaarheid en roem. Eventueel ook een handtekening (alleen op tieten).

0CD2ED6A-71F8-4418-A298-DD0304440520.jpeg
Lelijke (lange demper).

A5F6A72C-65B0-4C05-9752-C10728674C12.jpeg
Ingekorte versie (photoshop). Om een idee te krijgen.

Uiteraard gaat ie dan iets meer herrie maken, maar dat geeft niet. De originele demper is zo stil als mijn overleden schoonmoeder.
Daarnaast heb ik ook nog een ander ideeetje dat was laswerk vraagt.

Kortom: Kan iemand in de buurt van Berkel en Rodenrijs (ca. 30 km eromheen) mij helpen met deze klus???

Pay Day Loop GIF
 
Het kan zijn dat niemand heil in dit klusje ziet omdat het kan uitmonden in veel meer werk dan aanvankelijk gedacht. Zet de slijptol maar in de originele demper en kijk wat je tegen komt. Waarschijnlijk bestaat deze uit diverse kamers. Zomaar inkorten en weer een eindstuk er op lassen komt waarschijnlijk helemaal niet uit qua binnenwerk.

Voor een vriend wil ik wel eens wat lassen, maar dat komt omdat ik hem 'opgevoed' heb. Bij zijn eerste klusje om 'even iets te lassen' heb ik hem bij mij in de garage al het voorbereidende werk laten doen. Toen leerde hij dat het lassen vaak niet zoveel tijd kost, maar alle voorbereiding en het echt goed uitdenken van iets dat op een kleine klus lijkt, het meeste tijd kost. Als hij nu met een klusje aan komt dan hoef ik inderdaad alleen een paar stukken blank metaal aan elkaar te lassen.

Tijd is het enige wat je nooit terug krijgt en waar altijd een tekort aan is.
 
Het kan zijn dat niemand heil in dit klusje ziet omdat het kan uitmonden in veel meer werk dan aanvankelijk gedacht. Zet de slijptol maar in de originele demper en kijk wat je tegen komt. Waarschijnlijk bestaat deze uit diverse kamers. Zomaar inkorten en weer een eindstuk er op lassen komt waarschijnlijk helemaal niet uit qua binnenwerk.
Inderdaad,een originele demper zit vol schotten en pijpjes en is meestal ook nog dubbelwandig,die kun je niet zo maar "even" inkorten.
Ik denk dat je best een fatsoenlijke wat grotere aftermarket demper met dB killer koopt,desnoods tweedehands.
Dan is het alleen een kwestie van de linkpijp wat aanpassen als het nodig is.
De demper die er nu op staat is zo klein dat je wel op voorhand kon weten dat die zeer luid zou zijn,om te dempen heb je volume nodig.
 
persoonlijk vind ik beide uitlaten niet staan op die motor, maar smaken verschillen, maar je kunt toch veel beter die aftermarket stiller maken..
Haal bij de gamma een stuk verwarmingspijp van een meter , en steek die in je uitlaat tot het geluid acceptabel wordt, dan heb je een redelijke indicatie van hoe lang een DB eater ongeveer moet worden, en vandaar uit ga je er een maken
 
Inderdaad,een originele demper zit vol schotten en pijpjes en is meestal ook nog dubbelwandig,die kun je niet zo maar "even" inkorten.
Ik denk dat je best een fatsoenlijke wat grotere aftermarket demper met dB killer koopt,desnoods tweedehands.
Dan is het alleen een kwestie van de linkpijp wat aanpassen als het nodig is.
De demper die er nu op staat is zo klein dat je wel op voorhand kon weten dat die zeer luid zou zijn,om te dempen heb je volume nodig.

Tuurlijk wist ik dat dit teveel geluid ging maken. Ik denk dat jullie ook gelijk hebben met de originele demper doorzagen.
Het verstandigst is denk ik om toch maar een afspraak bij Pajic te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan