Lasser gezocht voor uitlaat modificatie - omg. Amsterdam

Birdboy

MF veteraan
20 jul 2006
1.466
12
Beste allemaal

Ik ben op zoek naar een lasser die de volgende linkpijpjes op de collector van mijn uitlaat kan lassen:
collectormod1detail.jpg


Momenteel heeft mijn motor (Aprilia Tuono 2003) een vermogens dip rond 4500-6000 toeren. Na enig onderzoek online blijkt dat dit te verhelpen is door of een andere bochtenset (al snel 600 euro), of dus zo een modificatie.

Ik zoek iemand die dit voor mij kan doen in omgeving Amsterdam, en ook het juiste materiaal heeft voor de extra linkpijpjes. Als je me mailt (dannymuhr [at] gmail [punt] com) of pb't kunnen we t ook over de prijs hebben.
 
Ik heb inderdaad wat lengtes en diameters. Heb er tevens aan aantal fotos van, en daarnaast bijpassende dyno graffiekjes van voor en na de modificatie, dus ben redelijk zeker van de zaak. En anders durf ik het risico wel te nemen O-)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn meerdere mensen die de mod hebben uitgevoerd, allemaal met 34-37mm diameters. Allen ondervonden minder tot helemaal geen dip, maar helaas hebben niet allemaal dyno uitdraaien. Ben nog aan t uitpluizen welke waarschijnlijk het allerbeste is.

Van wat ik begrepen heb zijn de linkjes niet zozeer voor meer flow / uitlaat volume, maar een gelijker druk / harmonie (?) van de 2 cilinders.
 
Laatst bewerkt:
boutje is niet alleen lasser, maar een expert op motortechnisch gebied.
m.a.w. hij denkt vaak net even verder* dan een lasser dat zou doen :Y

*met alle respect voor de lassers :}
 
Laatst bewerkt:
Voordat dit uit de hand hand loopt, niemand heeft boutje, X7 of iemand anders beschuldigd van het wel/niet zijn van een lasser of motortechniekus.

Ik heb in ieder geval goed vertrouwen in X7, rond 14 november weten we meer en zal ik natuurlijk even over het resultaat posten :)
 
Ik heb m'n uitlaat terug! X7 was toevallig vandaag in de buurt dus hij is m persoonlijk langs komen brengen. Altijd leuk om degene te ontmoeten die zoiets voor je maakt :)

X7 is een aardige man met een passie voor motoren die duidelijk 30 jaar las ervaring heeft. Hij heeft dan ook een zeer net werkje geleverd waar ik erg blij mee ben :Y

Jonnie, hartelijk dank voor het mooie werk!!! :}

Hier de uitlaat zoals ik m opstuurde:

dannybefore2.jpg


dannybefore1.jpg


En zo kreeg ik m weer terug, precies zoals ik m wilde hebben:

dannyafter2.jpg


dannyafter1.jpg


Later vandaag wordt ie gemonteerd, zal ook gelijk posten wat de verschillen zijn kwa rij eigenschappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan