Last van kontklevers

Tarrels en karbonkels :Y

Vanochtend blij ik rechts zat, gingen me er toch een paar op de rem. :X Hoorde later van een collega die kennelijke net iets na mij kwam dat er niet veel later een paar het niet meer konden bijremmen dus weer een goeie klapper was gebeurd. :X
 
Ik heb het ook zo vaak in de auto. Die laat ik er dan langs als het even kan. Heb geen zin in dat soort type mensen dichtbij mij in de buurt.

Heel soms als ik in een slechte bui ben en ze kunnen er toch niet langs ga ik expres 5-10km onder de maximum snelheid rijden als ze langere tijd aan het bumperkleven zijn.

Vind het erg jammer dat de politie er niks aan doet. Heb tot 2 keer toe een kettingbotsing achter mij meegemaakt waarbij de auto achter mij naar voren geduwd werd door de botsing en echt nog maar een paar cm afstand vanaf mijn bumper zat en net niet raakte

Da's altijd een goed idee: mensen die er voorbij willen expres hinderen, daar zal het vast veiliger van worden!
 
Een van mijn grootste irritaties in het verkeer. Maar ik denk dat het puur onwetendheid is van blikkers. Blik op blik plakken ze nog veel meer, enkel sommige lui snappen niet hoe gevaarlijk het is om het ook te doen bij motorrijders. Ik zou echt heel graag gewoon willen vragen of ze wat afstand willen houden, weet zeker dat ze daar doorgaans wel goed op reageren en zelfs excuses aanbieden.

Wat je eventueel kan doen, is even je achterrem aantikken (niet daadwerkelijk remmen) en een duw beweging naar je spiegel maken. Eens in de zoveel tijd werkt dit en steek je daarna je duim op.
 
Leer er maar mee leven net als die apenkoppen die altijd met hun telefoon aan het friemelen zijn.
 
Leer er maar mee leven net als die apenkoppen die altijd met hun telefoon aan het friemelen zijn.

Beetje dubbele uitspraak. Sommigen overlijden namelijk door randdebielen die al rijdend hun "social" media moeten bijhouden. Dan is het lastig om er maar mee te leven.
 
Bumperkleven bij motorrijders doen ze omdat ze vrij zicht hebben. Ze zien wat er voor je gebeurt en gaan er (onbewust) dichter op rijden. Wat ik altijd geleerd heb en doe is in het gezichtsveld rijden van de bestuurder. Je zal dan zien dat hij weer een beetje naar rechts/links gaat om weer langs je te kijken en doe je hetzelfde. Je ziet ze dan vanzelf afstand houden.
 
Haha die Ashyri, even op de rem kan ook .dan vliegen ze achterop je bumper.
Als het echt te gek word ga ik even wat naar rechts en maak gebaar van ga maar.
En de mensen die het dan onbewust doen nemen dan vaak wel weer afstand soms steken ze zelfs een hand op als excuus. :)

Maar zomaar remmen :N
Als het achter die persoon leeg is zodat er niemand opklapt wik ik mijn remlicht wel eens laten branden O-)
 
Om te beginnen, jezelf NOOIT storen aan klevers. Heb je vooral zelf last van!
Met de auto ga ik dan gewoon traag rijden met de gedachte: Bekijk 't effe!

Als ik 'gewoon' motor-rijd heb ik nooit last van klevende auto's. Dan ben ik zelf klever/ inhaler.

Toeristisch met de motor onderweg, dan heb ik wel gedurig klevers achter me. Nee, die wil ik op zo'n moment niet achter me hebben. Als ik iets moois zie, dan gelijk (fors) in de ankers, om effe te kijken of voor een pikketure.......
Geen probleem bij motor-vakantie-tempo als er toch iets achter me rijdt, ga dan zelf nog langzamer en zet even m'n knipper naar rechts. Laat ze dan maar lekker inhalen. Ja, hier in NL heb je wel eens van die oenen die deze werkwijze niet snappen. Blijven ze nog achter je hangen......... :X
 
Herkenbaar. Op drukke 80km wegen laat ik hem meestal even terugzakken naar een kleine 70km/h (langzaam, de automobilist moet zich aan kunnen passen), en trek hem dan even open naar iets boven de max zoals ik altijd rij. 9 van de 10 keer moet je dat eenmalig herhalen en is de boodschap dan duidelijk.

Op rustige wegen geef ik gewoon duidelijk ruimte dat ze kunnen inhalen. Heb zulke liever voor me dan achter me.
 
Reetklevers, trekhaakbevruchters, bumperklevers, achterbandknuffelaars...

Vervelend volk en je doet er erg weinig tegen. Ik ervaar wat extra afstand met het voertuig voor je als de beste remedie, zeker op wegen met een inhaalverbod. Dan voorkom je in ieder geval een noodstop met ongewenste penetratie van de holtor.
 
Geen probleem bij motor-vakantie-tempo als er toch iets achter me rijdt, ga dan zelf nog langzamer en zet even m'n knipper naar rechts. Laat ze dan maar lekker inhalen. Ja, hier in NL heb je wel eens van die oenen die deze werkwijze niet snappen. Blijven ze nog achter je hangen......... :X

Zo heel gebruikelijk is dat niet, dus kan je niet verwachten. Anders nog, ik heb het ook wel eens gehad van de blikker voor me die opeens heel langzaam ging rijden en ver naar rechts ging rijden en dus ruimte maakte voor mij. Heel tof en aardig maar er reed veel verkeer in de tegengestelde richting, dus no way dat ik zou inhalen :+
 
Zo heel gebruikelijk is dat niet, dus kan je niet verwachten. Anders nog, ik heb het ook wel eens gehad van de blikker voor me die opeens heel langzaam ging rijden en ver naar rechts ging rijden en dus ruimte maakte voor mij. Heel tof en aardig maar er reed veel verkeer in de tegengestelde richting, dus no way dat ik zou inhalen :+
Lijkt er op dat jij niet vaak over de grens komt................
 
Herkenbaar. Op drukke 80km wegen laat ik hem meestal even terugzakken naar een kleine 70km/h (langzaam, de automobilist moet zich aan kunnen passen), en trek hem dan even open naar iets boven de max zoals ik altijd rij. 9 van de 10 keer moet je dat eenmalig herhalen en is de boodschap dan duidelijk.

Op rustige wegen geef ik gewoon duidelijk ruimte dat ze kunnen inhalen. Heb zulke liever voor me dan achter me.
Ik heb er al aan gedacht, als ik mijn topkoffer eens zou monteren, om achteraan de koffer LED lights van om en bij de 20.000 lumen te hangen, komen ze te kort ... flash! })

Echter ... 2 problemen, de koekblikker is blind voor de komende paar minuten :$
En mijn motor valt wellicht stil bij het ontsteken van die super LED lampen :')
 
Lijkt er op dat jij niet vaak over de grens komt................

Lijkt erop dat jij niet begrijpt dat ik reageer op het punt dat "oenen" in Nederland jouw actie niet begrijpen.

Ik heb er al aan gedacht, als ik mijn topkoffer eens zou monteren, om achteraan de koffer LED lights van om en bij de 20.000 lumen te hangen, komen ze te kort ... flash! })

Echter ... 2 problemen, de koekblikker is blind voor de komende paar minuten :$
En mijn motor valt wellicht stil bij het ontsteken van die super LED lampen :')

Haha goed idee. Wellicht een losse accu + set condensatoren :+
 
Laatst bewerkt:
Nooit last van klevers. Zit lekker met een flinke bouwvakkers decolleté lekker zover mogelijk voorover gebogen met mijn kin op tank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan