Last van kontklevers

Joranc

Rookie
12 nov 2017
4
0
SCHERPENHEUVEL-ZICHEM
Goeiedag ik ben Joran en sinds vandaag member en rijd nu 2 weken met mijn CB125F,


Ik heb een simpele vraag , hebben jullie ook zoveel last van kontklevers ? Ik rij ongeveer 75-80 in zone 70 alrijd
Iets boven de toegelaten snelheid maar toch kleven ze , komt dit door de motor ? (Zijn best wel dunne bandjes)


Hoor graag van jullie bedankt !
 
Nee, het komt door de bestuurders.. Vooral VW golf, audi, bmnee etc..
Het is loei-irritant maar je doet er weinig aan..
Maar.. klopt je km-teller wel?
 
Kijk maar eens naar automobilisten onder elkaar, ze doen het bij iedereen.
Ik zie zo vaak 4 autos binnen een totale afstand van 150 meter in de 80-zones..

Omwille van je eigen veiligheid, gewoon voorbij laten gaan en geen aandacht schenken. Er voor blijven is gewoon te gevaarlijk.
Als je om wat voor reden dan ook op je smoel gaat, of moet remmen.. ben jij altijd het hardst de lul.
 
Misschien willen ze ook zo'n motor als jij en willen ze 'm van wat dichterbij bekijken... 🤔






Ff zonder gekheid, maak het ook zat mee, zelfs als ik ook nog wat harder rijd dan jij aangeeft. Zeer irritant...
 
Wat is normaliter je positie op de weg in zulke situaties? Ik merk bij klevers op 60-80 wegen dat ze wel eens meer afstand nemen, zodra je links midden gaat rijden.

Sommige koekblikkers zien je misschien alleen als echte medeweggebruiker als je op de zelfde lijn zit als een bestuurder in een auto.
 
Nooit last van, maar ik tref zo mijn voorbereidingen als ik ga rijden.

images
 
Zoals hier eerder beschreven is de positie op de weg heel belangrijk, Ga links van het midden rijden en claim je plekje weg. Je rijd al op een kleine motor dus misschien zien koekblikkers je als scooterrijder die niet thuishoort op een 80 weg. Gewoon jezelf breed maken.
 
Niet zo vaak last van.

Heel af en toe, dan vertraag ik een klein beetje, dat geeft de kever de prikkel om een keuze te maken: of inhalen of afstand bewaren (voor mij beide ok). Meestal is het dan klaar.

Blijven ze kleven, dan draai ik een beetje om (als dat kan) een geef een gebaar dat ze afstand moeten houden. Als dat niet werkt, dan zorg ik dat ik op een andere manier zelf wegkom van zo iemand. Het domste wat je kunt doen is niets doen en afwachten, want als tweewieler trek je aan het kortste eind.
 
Even snelheid laten zakken en daarna weer optrekken naar je huidige snelheid. Ook met een 125 cc ben je sneller, en om een of andere rare reden houden mensen wel afstand als het er al is.

Als dat niet werkt, samen met links uit het midden rijden en jezelf breed maken, zoek een veilig moment uit en ga rechts hangen met een lage snelheid. Komen ze er alsnog voorbij.

Let op dat veel klevers het zelf niet door hebben; het slijt er rustig aan in over de jaren.
 
Buiten de notoire bumperklevers doen veel automobilisten het bij motorrijders onbewust. Ze kunnen langs je heen kijken, hebben daardoor vrij zicht en niet eens in de gaten dat ze zo dicht op je zitten.

Zodra je het merkt je plaats op de weg veranderen zodat je steeds recht voor de bestuurder rijdt. Na een paar seconden houden ze opeens wel afstand omdat ze dan geen vrij zicht meer hebben.
 
Alleen als het spek en speckglad is met bevroren banden en ik de ring op wil rijden in een 180 gradenbocht die naar beneden loopt. Maar buiten dat valt het wel mee. Ik geef ze altijd de middelvinger maar dat is meestal niet je beste optie.
 
Ik rij links midden altijd en km teller klopt perfect maar heb het in de auto veel minder voor dan op de motor zal de mentaliteit van de mens wel zijn zekers
 
Buiten de notoire bumperklevers doen veel automobilisten het bij motorrijders onbewust. Ze kunnen langs je heen kijken, hebben daardoor vrij zicht en niet eens in de gaten dat ze zo dicht op je zitten.

Zodra je het merkt je plaats op de weg veranderen zodat je steeds recht voor de bestuurder rijdt. Na een paar seconden houden ze opeens wel afstand omdat ze dan geen vrij zicht meer hebben.
Heb dit zelf ook wel eens vooral op de snelweg door dat je langs de auto voor je kijkt.
Vind altijd prettig om minimaal 2 of 3 auto's te kunnen zien.
 
Laatst bewerkt:
Goeiedag ik ben Joran en sinds vandaag member en rijd nu 2 weken met mijn CB125F,


Ik heb een simpele vraag , hebben jullie ook zoveel last van kontklevers ? Ik rij ongeveer 75-80 in zone 70 alrijd
Iets boven de toegelaten snelheid maar toch kleven ze , komt dit door de motor ? (Zijn best wel dunne bandjes)


Hoor graag van jullie bedankt !


Laat een zo'n jasje maken dan heb je zeker geen last meer van kontenklevers. :+

neuhv4c3jbjf1.jpg



Of geef gas en rij niet als een wijf op je 125 cc ding _O-
 
Laatst bewerkt:
Dat wil ik geloven 😂 maar ben meer voor sport/naked haha

En ja ik draai ook wel even om dan maar dan komen ze net dichter heb het gevoel als ze een motor zien dat ze competetief willen doen
 
Een paar keer op de rem trappen zodat het remlicht gaat knipperen. Als dat niet helpt de alarmknipperlichten aanzetten. Als dat niet helpt....dan maar een baantje naar rechts en ze er voorbij wuiven; onder het motto: als ze het nu nog niet doorhebben leren ze het toch nooit. Vroeger drukte ik nog wel eens met de voet de middenbok tegen het asfalt; door de vonkenregen die dat produceerde snapten ze meestal onmiddellijk wat je bedoelde, maar de achtervolgingen die dat soms opleverde wil je liever ook niet meemaken....
 
Ik denk aan het Suzuki Alto- effect. Met een klein autootje word je gediscrimineerd in het verkeer, met een klein motortje ook.
 
Ik denk aan het Suzuki Alto- effect. Met een klein autootje word je gediscrimineerd in het verkeer, met een klein motortje ook.
Een motor geven ze vaak ook geen ruimte hoor, gelukkig kun je het vaak makkelijk oplossen. :P

Mooiste voorbeeld met klevers is de ring van Ehv, N weg is 80 daar, en zelfs als je 85-90 rijdt op de teller komen er nog zat mensen bovenop je gekropen, of vrachtwagens... En die vaak nog komen ingehaald ook. N279 is ook drama, er schijnt veel gecontroleerd te worden maar ik zie er altijd weinig van. Houd me altijd wel aan de snelheid daar, maar ook hier komen ze regelmatig achterop of vrolijk ingehaald, ook vrachtwagens.

Leukste is file vorming, ik houd afstand maar niet teveel dat koekblikkers hem er nog voor kunnen gooien, maar dan zitten ze achter je okk boven erop. Keer met de remlichten seinen ala je ze voor je al ziet remmen levert vaak niks op, alarmlichten ook niet. Soms moet je goed remmen en dan kun je beter opzij zo dicht als ze erop zitten of zo hard als ze aankomen...
 
Ik heb het ook zo vaak in de auto. Die laat ik er dan langs als het even kan. Heb geen zin in dat soort type mensen dichtbij mij in de buurt.

Heel soms als ik in een slechte bui ben en ze kunnen er toch niet langs ga ik expres 5-10km onder de maximum snelheid rijden als ze langere tijd aan het bumperkleven zijn.

Vind het erg jammer dat de politie er niks aan doet. Heb tot 2 keer toe een kettingbotsing achter mij meegemaakt waarbij de auto achter mij naar voren geduwd werd door de botsing en echt nog maar een paar cm afstand vanaf mijn bumper zat en net niet raakte
 
van de achterkant heb je geen idee of je nou op een 125 of op een 600 rijdt.

je bent op de motor veel meer bezig met wat er om je heen gebeurt dus ervaar je het "kleven" veel meer als in de auto .

missschien lijkt het alsof ze kleven voor je gevoel maar rijden ze gewoon achter je ..........ook 75
 
Terug
Bovenaan Onderaan