Last van polsen

full

dit is DE oplossing!
 
Ziet er wel iets minder sportief uit :$ Denk toch dat het door de houding van me pols lag en daarbij het koppelen die opzich best ver stond. Vorige eigenaar was een gozer van 2.10 meter ofzo. daarbij was me polst gebogen en niet in 1 lijn met me armen. Dus denk dat daar de fout lag. Hoop ik :$
 
Ziet er wel iets minder sportief uit :$ Denk toch dat het door de houding van me pols lag en daarbij het koppelen die opzich best ver stond. Vorige eigenaar was een gozer van 2.10 meter ofzo. daarbij was me polst gebogen en niet in 1 lijn met me armen. Dus denk dat daar de fout lag. Hoop ik :$

Koppeling is ook een pijnlijk apparaat hoor. Zeker in de stad rijden met een wat zwaardere koppeling een marteling. Zeker als je niet dagelijks rijdt ga je je hand enorm voelen.
Een vriend van me had zo'n handtrainer ding gekocht. Die reed ook niet zo vaak en was toch nogal druk, dus die kon mooi dat ding gebruiken. Weg problemen voor hem.

Je kan zoals je zelf aangeeft; even kijken of je je hendel iets dichterbij kan zetten. Hou verder tijdens het rijden bijvoorbeeld je wijs en middelvinger op de koppelingshendel. Dan merk je dat je hand wat minder snel gaat slapen en dat de pijn in je hand langer wegblijft.
Bij het intrekken, probeer dan zoveel mogelijk je hele hand te gebruiken. Vooral met je pink is het makkelijk de hendel binnenhalen. Immers, een hefboom effect.
Bij het loslaten kun je simpelweg de hendel uit je vingers laten glijden en dan met je wijs en middelvinger het laatste stukje doen. Daarna kan je je hand weer gewoon laten liggen.

Maar mijn ervaring is vooral dat je gewoon te weinig bloed in je hand krijgt door het leunen. Je hand gaat dan wat slapen en dan ook nog de koppeling intrekken is niet super. Probeer dat dus te voorkomen.

Laatste dingetje (wat een lijst weer he, sorry ;) ), maar veel mensen (ik ook) gaan tijdens het wat harder rijden juist veel meer knijpen in hun stuur. Automatisme en ik betrap mezelf er iedere keer weer op. Na een bocht, bij het optrekken, bij iets hoger dan legale snelheden. Ik ga knijpen. Zink m'n vingers in dat rubber. Nergens voor nodig. Gewoon lekker laten rusten dus. Bochten gaan beter als je het stuur losjes vast hebt en tankslappers heb je niet bij het optrekken. Gewoon een relaxte houding aannemen dus.


Zoveel mensen rijden SS, en verreweg de meesten van hen hebben een goeie houding gevonden waarop ze het langer uithouden. Probeer dus met de tips van iedereen je eigen plekkie op de motor te vinden. Het is mogelijk, ook voor jou, om gewoon pijnloos te kunnen rijden ;)


PS. als je zin hebt om eens te rijden, let me know. Ik werk in Zoetermeer op de Kryptonstraat (vlak bij Hans van Wijk dus)
 
Laatst bewerkt:
Hee thanks voor de tips. Verder kan ik nog niet rijden :p Volgende maand heb ik hopelijk me Atjuh en dan moet het sparen voor een motor beginnen. Dat zal ook wel 3-4 maanden in beslag nemen. Mijn mama zit niet zo breed in der geld dus die ga ik niet daarmee opzadelen. En paps lief is een beetje gierig geworden :p
 
Hee thanks voor de tips. Verder kan ik nog niet rijden :p Volgende maand heb ik hopelijk me Atjuh en dan moet het sparen voor een motor beginnen. Dat zal ook wel 3-4 maanden in beslag nemen. Mijn mama zit niet zo breed in der geld dus die ga ik niet daarmee opzadelen. En paps lief is een beetje gierig geworden :p

Groot gelijk van je ouders. Jouw hobby, jouw geld. Ik zou geen cent geven als m'n zoon of dochter een motor zou willen kopen :)
 
Me pa heeft me afgelopen 2 jaar geen verjaardags cadeau gegeven! :p Verder heeft ie wel mee betaald aan me brommer destijds. Niet veel maar alle beetjes helpen. Denk wel dat ik een kleine vergoeding krijg of mini lening. Zelf vindt ie motoren gaaf alleen begint ie er zelf niet aan omdat ie zegt dat ie zichzelf tijdens de lessen al dood rijdt :p
 
Ik heb het niet zo op motors waar je heel het blok ziet hangen. Opzich mooi om te zien maar niet omzelf op te rijden :$ misschien ooit in de toekomst
 
Ik heb een gsxr 750 uit 2009 en kreeg eerst ook iedere keer last van mn polsen op het circuit dus heb ik er hogere en weidere clipons opgezet, dan zit je niet zo naar binnen gedraaid en nu heb ik nergens meer last van! En dan hoef je er niet zo'n heel stuur op te zetten.
 
Ik heb een gsxr 750 uit 2009 en kreeg eerst ook iedere keer last van mn polsen op het circuit dus heb ik er hogere en weidere clipons opgezet, dan zit je niet zo naar binnen gedraaid en nu heb ik nergens meer last van! En dan hoef je er niet zo'n heel stuur op te zetten.

Eerst maar is uberhaupt een motor kopen :p duurt ook nog wel effies
 
Hoe bedoel je dat?

Het is geen donder aan. Omdat alle wegen in Nederland kaarsrecht zijn moet je altijd te hard om een beetje een uitdaging te krijgen. Die paar bochten waar je dan nog even lol kan hebben zit er iemand voor je die je ophoudt.
Ik heb eerlijk waar het meeste lol bij op en afritten. Dan kan ik tenminste eens bochten draaien. Op een gegeven moment leer je als een bezopen mongool rotondes rijden want daar kan je ook nog wel wat plezier uit halen, maar dan is het ook wel klaar.

Ik heb een aantal vrienden die ook motorrijden, maar ik rij samen met een andere vriend verreweg het meeste. Als we dus met z'n allen rijden gaan wij twee altijd stomme dingen doen. Op de motor liggen, staan, op de tank zitten, smsjes typen. Ik weet het, het is diep triest, maar het is zo vreselijk suf rijden. En het is dat ik niet durf, maar anders had ik meer geoefend op wheelies.

Eerlijk, ik hou van motorrijden. Het is iets wat ik altijd verkies boven autorijden, maar een racer in Nederland is jezelf pesten. Om even in de lage kwaliteit vergelijkingen te gaan: Het is als een bloedgeile vriendin hebben die constant smeekt om sex, maar ondertussen ook herpes heeft. Je kan er wel voor gaan, maar de rotzooi die er op volgt maakt dat je er vrij snel spijt van krijgt.
Boetes zijn namelijk niet mals op een motor. Toen ik m'n rijbewijs kreeg heb ik altijd volgehouden dat zodra ik aangehouden zou worden ik het papiertje weer in mocht leveren. Dat heb ik inmiddels al twee keer gehad. Ik ben er klaar mee. Ik voel me een suffe lul op m'n racer. Hij jankt onder me dat ik hem nooit eens uitlaat. Want als ik dat doe, kan ik bij het opschakelen naar de 3 m'n rijbewijs alweer inleveren.

Nee, als ik iets geleerd heb van m'n val is dat een motor zonder kuipen honderd keer leuker is om te rijden. En dan bij voorkeur ook nog wat cilindertjes inleveren en ik ben tevreden. Een Superduke of een mooie Buell, of misschien ook wel gewoon een Supermotard. Dat zijn de motoren om plezier mee te hebben zonder het boegbeeld van de nieuwe anti-motorasocialen campagne te worden.
Dus geloof me als ik zeg dat je moet proefrijden. Ik hou ook van het uiterlijk van racemotoren. Het zijn prachtige motoren. Kijk naar de 749 van Ducati of ook Japanners hebben mooie motoren. De Honda VTR SP1 en 2. Ik ben ook groot fan van de Fireblade 954. Ik zou ze heel graag kopen, maar ik heb er niets aan.

Dus ik snap dat je een racer wil. Ook als showmodel doen ze het gewoon heel erg goed. Als ik vriendinnen een SM laat zien zeggen ze allemaal dat ik maar mooi weer op m'n buikschuiver kruipen moet. Misschien hebben ze gelijk qua uiterlijk, maar ik geniet liever van rijden dan van de blikken die ik krijg.
Trust me, maak proefritten. Beperk je niet tot een catagorie en al helemaal niet tot 1 model of merk. De wereld van motorrijden is breder dan je nu misschien beseft en maak niet dezelfde fout als heel veel mensen door blind voor een racer te kiezen.

(Hieronder komen ongetwijfeld een hele hoop reacties van mensen met een racer die het tegendeel zeggen en die hebben vast ook wel gelijk, maar dit is mijn mening en ik ken een hoop die die mening delen).
 
Hoe bedoel je dat?

dat een helehoop naked rijders zijn die begonnen zijn op een ss

ik ook, kijk me lijstje mar na

edit, iemand was me voor en zijn verhaal is veel beter, bijna het zelfde als het mijne, 2 keer inleveren is genoeg :Y kan ik over mee praten
 
Laatst bewerkt:
Het is geen donder aan. Omdat alle wegen in Nederland kaarsrecht zijn moet je altijd te hard om een beetje een uitdaging te krijgen. Die paar bochten waar je dan nog even lol kan hebben zit er iemand voor je die je ophoudt.
Ik heb eerlijk waar het meeste lol bij op en afritten. Dan kan ik tenminste eens bochten draaien. Op een gegeven moment leer je als een bezopen mongool rotondes rijden want daar kan je ook nog wel wat plezier uit halen, maar dan is het ook wel klaar.

Ik heb een aantal vrienden die ook motorrijden, maar ik rij samen met een andere vriend verreweg het meeste. Als we dus met z'n allen rijden gaan wij twee altijd stomme dingen doen. Op de motor liggen, staan, op de tank zitten, smsjes typen. Ik weet het, het is diep triest, maar het is zo vreselijk suf rijden. En het is dat ik niet durf, maar anders had ik meer geoefend op wheelies.

Eerlijk, ik hou van motorrijden. Het is iets wat ik altijd verkies boven autorijden, maar een racer in Nederland is jezelf pesten. Om even in de lage kwaliteit vergelijkingen te gaan: Het is als een bloedgeile vriendin hebben die constant smeekt om sex, maar ondertussen ook herpes heeft. Je kan er wel voor gaan, maar de rotzooi die er op volgt maakt dat je er vrij snel spijt van krijgt.
Boetes zijn namelijk niet mals op een motor. Toen ik m'n rijbewijs kreeg heb ik altijd volgehouden dat zodra ik aangehouden zou worden ik het papiertje weer in mocht leveren. Dat heb ik inmiddels al twee keer gehad. Ik ben er klaar mee. Ik voel me een suffe lul op m'n racer. Hij jankt onder me dat ik hem nooit eens uitlaat. Want als ik dat doe, kan ik bij het opschakelen naar de 3 m'n rijbewijs alweer inleveren.

Nee, als ik iets geleerd heb van m'n val is dat een motor zonder kuipen honderd keer leuker is om te rijden. En dan bij voorkeur ook nog wat cilindertjes inleveren en ik ben tevreden. Een Superduke of een mooie Buell, of misschien ook wel gewoon een Supermotard. Dat zijn de motoren om plezier mee te hebben zonder het boegbeeld van de nieuwe anti-motorasocialen campagne te worden.
Dus geloof me als ik zeg dat je moet proefrijden. Ik hou ook van het uiterlijk van racemotoren. Het zijn prachtige motoren. Kijk naar de 749 van Ducati of ook Japanners hebben mooie motoren. De Honda VTR SP1 en 2. Ik ben ook groot fan van de Fireblade 954. Ik zou ze heel graag kopen, maar ik heb er niets aan.

Dus ik snap dat je een racer wil. Ook als showmodel doen ze het gewoon heel erg goed. Als ik vriendinnen een SM laat zien zeggen ze allemaal dat ik maar mooi weer op m'n buikschuiver kruipen moet. Misschien hebben ze gelijk qua uiterlijk, maar ik geniet liever van rijden dan van de blikken die ik krijg.
Trust me, maak proefritten. Beperk je niet tot een catagorie en al helemaal niet tot 1 model of merk. De wereld van motorrijden is breder dan je nu misschien beseft en maak niet dezelfde fout als heel veel mensen door blind voor een racer te kiezen.

(Hieronder komen ongetwijfeld een hele hoop reacties van mensen met een racer die het tegendeel zeggen en die hebben vast ook wel gelijk, maar dit is mijn mening en ik ken een hoop die die mening delen).


En dit :}

En als je een "SM" wil die wel leuk rijdt en er ook nog eens goed uit ziet, dan kun je bijv. een Hypermotard, of een Dorsoduro, of mischien zelfs de ktm 950/990 halen. Ze zijn iets minder mooi en gaan iets zachter, maar zijn echt 100x leuker.
 
Als eerste wil ik iedereen eff bedanken voor de tips en uitgebreidee reactiesm

Verder wol ik nog wel gewoon bij de ss blijven. Er is altijd nog tijd voor een andere. Een ss kan 300 maar een SM kan ook hard rijden. Dat is denk ik wel met alle motoren in Nederland
 
Het is geen donder aan. Omdat alle wegen in Nederland kaarsrecht zijn moet je altijd te hard om een beetje een uitdaging te krijgen. Die paar bochten waar je dan nog even lol kan hebben zit er iemand voor je die je ophoudt.
Ik heb eerlijk waar het meeste lol bij op en afritten. Dan kan ik tenminste eens bochten draaien. Op een gegeven moment leer je als een bezopen mongool rotondes rijden want daar kan je ook nog wel wat plezier uit halen, maar dan is het ook wel klaar.

Ik heb een aantal vrienden die ook motorrijden, maar ik rij samen met een andere vriend verreweg het meeste. Als we dus met z'n allen rijden gaan wij twee altijd stomme dingen doen. Op de motor liggen, staan, op de tank zitten, smsjes typen. Ik weet het, het is diep triest, maar het is zo vreselijk suf rijden. En het is dat ik niet durf, maar anders had ik meer geoefend op wheelies.

Eerlijk, ik hou van motorrijden. Het is iets wat ik altijd verkies boven autorijden, maar een racer in Nederland is jezelf pesten. Om even in de lage kwaliteit vergelijkingen te gaan: Het is als een bloedgeile vriendin hebben die constant smeekt om sex, maar ondertussen ook herpes heeft. Je kan er wel voor gaan, maar de rotzooi die er op volgt maakt dat je er vrij snel spijt van krijgt.
Boetes zijn namelijk niet mals op een motor. Toen ik m'n rijbewijs kreeg heb ik altijd volgehouden dat zodra ik aangehouden zou worden ik het papiertje weer in mocht leveren. Dat heb ik inmiddels al twee keer gehad. Ik ben er klaar mee. Ik voel me een suffe lul op m'n racer. Hij jankt onder me dat ik hem nooit eens uitlaat. Want als ik dat doe, kan ik bij het opschakelen naar de 3 m'n rijbewijs alweer inleveren.

Nee, als ik iets geleerd heb van m'n val is dat een motor zonder kuipen honderd keer leuker is om te rijden. En dan bij voorkeur ook nog wat cilindertjes inleveren en ik ben tevreden. Een Superduke of een mooie Buell, of misschien ook wel gewoon een Supermotard. Dat zijn de motoren om plezier mee te hebben zonder het boegbeeld van de nieuwe anti-motorasocialen campagne te worden.
Dus geloof me als ik zeg dat je moet proefrijden. Ik hou ook van het uiterlijk van racemotoren. Het zijn prachtige motoren. Kijk naar de 749 van Ducati of ook Japanners hebben mooie motoren. De Honda VTR SP1 en 2. Ik ben ook groot fan van de Fireblade 954. Ik zou ze heel graag kopen, maar ik heb er niets aan.

Dus ik snap dat je een racer wil. Ook als showmodel doen ze het gewoon heel erg goed. Als ik vriendinnen een SM laat zien zeggen ze allemaal dat ik maar mooi weer op m'n buikschuiver kruipen moet. Misschien hebben ze gelijk qua uiterlijk, maar ik geniet liever van rijden dan van de blikken die ik krijg.
Trust me, maak proefritten. Beperk je niet tot een catagorie en al helemaal niet tot 1 model of merk. De wereld van motorrijden is breder dan je nu misschien beseft en maak niet dezelfde fout als heel veel mensen door blind voor een racer te kiezen.

(Hieronder komen ongetwijfeld een hele hoop reacties van mensen met een racer die het tegendeel zeggen en die hebben vast ook wel gelijk, maar dit is mijn mening en ik ken een hoop die die mening delen).
:^

Amen.
 
Het is geen donder aan. Omdat alle wegen in Nederland kaarsrecht zijn moet je altijd te hard om een beetje een uitdaging te krijgen. Die paar bochten waar je dan nog even lol kan hebben zit er iemand voor je die je ophoudt.
Ik heb eerlijk waar het meeste lol bij op en afritten. Dan kan ik tenminste eens bochten draaien. Op een gegeven moment leer je als een bezopen mongool rotondes rijden want daar kan je ook nog wel wat plezier uit halen, maar dan is het ook wel klaar.

Ik heb een aantal vrienden die ook motorrijden, maar ik rij samen met een andere vriend verreweg het meeste. Als we dus met z'n allen rijden gaan wij twee altijd stomme dingen doen. Op de motor liggen, staan, op de tank zitten, smsjes typen. Ik weet het, het is diep triest, maar het is zo vreselijk suf rijden. En het is dat ik niet durf, maar anders had ik meer geoefend op wheelies.

Eerlijk, ik hou van motorrijden. Het is iets wat ik altijd verkies boven autorijden, maar een racer in Nederland is jezelf pesten. Om even in de lage kwaliteit vergelijkingen te gaan: Het is als een bloedgeile vriendin hebben die constant smeekt om sex, maar ondertussen ook herpes heeft. Je kan er wel voor gaan, maar de rotzooi die er op volgt maakt dat je er vrij snel spijt van krijgt.
Boetes zijn namelijk niet mals op een motor. Toen ik m'n rijbewijs kreeg heb ik altijd volgehouden dat zodra ik aangehouden zou worden ik het papiertje weer in mocht leveren. Dat heb ik inmiddels al twee keer gehad. Ik ben er klaar mee. Ik voel me een suffe lul op m'n racer. Hij jankt onder me dat ik hem nooit eens uitlaat. Want als ik dat doe, kan ik bij het opschakelen naar de 3 m'n rijbewijs alweer inleveren.

Nee, als ik iets geleerd heb van m'n val is dat een motor zonder kuipen honderd keer leuker is om te rijden. En dan bij voorkeur ook nog wat cilindertjes inleveren en ik ben tevreden. Een Superduke of een mooie Buell, of misschien ook wel gewoon een Supermotard. Dat zijn de motoren om plezier mee te hebben zonder het boegbeeld van de nieuwe anti-motorasocialen campagne te worden.
Dus geloof me als ik zeg dat je moet proefrijden. Ik hou ook van het uiterlijk van racemotoren. Het zijn prachtige motoren. Kijk naar de 749 van Ducati of ook Japanners hebben mooie motoren. De Honda VTR SP1 en 2. Ik ben ook groot fan van de Fireblade 954. Ik zou ze heel graag kopen, maar ik heb er niets aan.

Dus ik snap dat je een racer wil. Ook als showmodel doen ze het gewoon heel erg goed. Als ik vriendinnen een SM laat zien zeggen ze allemaal dat ik maar mooi weer op m'n buikschuiver kruipen moet. Misschien hebben ze gelijk qua uiterlijk, maar ik geniet liever van rijden dan van de blikken die ik krijg.
Trust me, maak proefritten. Beperk je niet tot een catagorie en al helemaal niet tot 1 model of merk. De wereld van motorrijden is breder dan je nu misschien beseft en maak niet dezelfde fout als heel veel mensen door blind voor een racer te kiezen.

(Hieronder komen ongetwijfeld een hele hoop reacties van mensen met een racer die het tegendeel zeggen en die hebben vast ook wel gelijk, maar dit is mijn mening en ik ken een hoop die die mening delen).

En bedankt, nu laat je mij weer twijfelen tussen een SM en een racer :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan