Lastig doen over klein rijbewijs

dus...volgens jou mag je iemand aanrijden die niet de weg op mag? opgevoerde scootertjes enzo?

Jouw verzekering moet betalen...ook al is het niet helemaal legaal... als jij schuld hebt iig...

dus in principe maakt het geen drol uit of je nou een rijbewijs had of niet, het was niet jouw schuld.

als dit niet kloptga ik scooters aanrijden..

Wat een gebrabbel. Lees je polisvoorwaarden toch eens (en met name het kopje: uitsluitingen)!

En iemand aanrijden is iets anders als onverzekerd rondrijden |(
 
Wat een gebrabbel. Lees je polisvoorwaarden toch eens (en met name het kopje: uitsluitingen)!

En iemand aanrijden is iets anders als onverzekerd rondrijden |(

ik bedoel: als ik (volledig verzekerd alles is in orde, alles klopt) iemand aanrijd...het is mijn schuld, mijn verzekering moet uitkeren...Degene die ik heb aangereden was in principe niet verzekerd omdat ie zonder rijbewijs or whatever reed, iig, er was wel een verzekering, maar deze gold niet.
Dat zou dus betekenen dat mijn verzekering niet gaat uitbetalen omdat HIJ niet verzekerd is, of geen rbw heeft??

Heel krom...dat betekent dus dat je mensen waarvan je weet dat ze niet verzekerd zijn (teveel vermogen, whatever) gewoon aan kunt rijden, zonder dat er problemen ontstaan...gozer hoeft geen geld te krijgen omdat ie niet aan de voorwaarden voldeed...

of is het zo dat de schade dan op hém verhaald wordt? (heb even geen polisvoorwaarden bij de hand)...ook al is het zijn schuld niet?
 
het probleem is dat ik onder men brommer al vrij snel een 125 blok liggen had, en een vriend van me had een GSX600F gekocht, die hij enkele maanden later al beu was
dit wilde ik ook niet voorhebben dus, daarom die zx7r gekocht, ik namelijk al meteen wat zwaarder willen kopen, maar ik besefte wel dat dat de nodige kennis vereist
het is zeker niet om stoer te doen voor wie dan ook hoor.. het is echt voor mezelf
ik krijg een beetje de indruk dat jullie mij hier als 1 of andere 18-jarige newbie beschouwen, die stoer wil doen met de fireblade :)

maar dat is echt niet het geval hoor
ik heb tijdens men brommercarriere, ooit is met men vriend zen RF900R gereden, en sindsdien was ik gewoon verkocht, die acceleratie, dat was het da ik wilde
ik heb na men accident even met een transalp rondgereden als vervangmotor
en dat wilde ik mezelf echt niet aandoen
 
mja ik geef jullie allemaal wel gelijk
maar ik zie het echt niet zitten om tot men 21 met 25kw te rijden
ik begrijp sowieso niet waarom je op 21ste ineens de vaardigheden zou krijgen om met een zwaardere motor te rijden :?
en ik weet ook dat een motor geen opgevoerde brommer is, ik rijdt echt wel verantwoord
je zult mij nooit of heel zelden meer dan 50-55 in de bebouwde kom zien doen, je zult mij ook nooit een pint zien aanraken als ik met de motor onderweg ben, ook zul je mij nooit gevaarlijk zien doen als de situatie het niet of nauwelijks toelaat
ik weet dat dit allemaal geen argumenten zijn die mij wettelijk in men recht stellen
ik wil gewoon even aanduiden dat ik niet zo'n daredevil ben die een blade gekocht heeft om stoer te doen..
Ook jij trekt het gas weleens open, ja toch? DAT zijn de momenten die gevaarlijk kunnen zijn. En zoals eerder gemeld, het gevaar komt ook weleens van buitenaf (auto's e.d.).

@Martijn; Als je een opgevoerde brommer aanrijdt, is het nog maar de vraag of de politie dat kan bewijzen. Ze doen een technisch onderzoek maar de brommer start bv niet meer (door de knal, of door de slimme eigenaar). Ja, ze kunnen alles nameten (boring/slag, carb) maar dat gebeurd niet altijd. Vergeet dus asjeblief dat hele verhaal :o ik spreek uit ervaring O-)
 
Laatst bewerkt:
25kw saai zegt ie dan :Z
Volgens mij heeft ie er alleen tijdens lessen op gereden :X

Ja ik rij al bijna een jaar 25kw en moet dus nog een jaartje, en ja ik vermaak me opperbest en kan nu meer met m'n motor dan ik ooit voor mogelijk had gehouden ;)
 
het probleem is dat ik onder men brommer al vrij snel een 125 blok liggen had, en een vriend van me had een GSX600F gekocht, die hij enkele maanden later al beu was
dit wilde ik ook niet voorhebben dus, daarom die zx7r gekocht, ik namelijk al meteen wat zwaarder willen kopen, maar ik besefte wel dat dat de nodige kennis vereist
het is zeker niet om stoer te doen voor wie dan ook hoor.. het is echt voor mezelf
ik krijg een beetje de indruk dat jullie mij hier als 1 of andere 18-jarige newbie beschouwen, die stoer wil doen met de fireblade :)

maar dat is echt niet het geval hoor

Het probleem is niet dat je er niet mee om zou kunnen gaan, maar dat je een hoop risico loopt.
Er zijn gasten die rijden op hun 12e al op een snel ding maar dan op een circuit. Als zij hun rijbewijs halen zijn ze in staat om mij nog een hoop te leren Qua motorbeheersing. Maar wettelijk zijn zij ook gewoon verplicht om op een 25 kw te rijden of je er nu blij mee bent of niet.
Als er een keer iets gebeurd ben je de rest van je leven de sigaar, en ik denk dat we vroeger misschien allemaal wel zoiets hadden van dat gebeurd alleen maar bij een ander.
Dus hoe voorzichtig je ook bent dat biedt geen garantie dat er niets zou kunnen gebeuren.
ik heb tijdens men brommercarriere, ooit is met men vriend zen RF900R gereden, en sindsdien was ik gewoon verkocht, die acceleratie, dat was het da ik wilde
ik heb na men accident even met een transalp rondgereden als vervangmotor
en dat wilde ik mezelf echt niet aandoen
 
in NL had je de *ul geweest naar mijn mening, hier zijn ze niet zo makkelijk.. zeker de verzekeringen niet !!..

had ik al bij mijn scooter, laat staan me motor..
 
wat je doet is ontzettend stom, je kan beter NU je verzekering opzeggen want op dit moment kost dit alleen maar geld terwijl je toch onverzekerd rondrijdt.

Er zal waarschijnlijk niet goed opgelet zijn omdat het jouw schuld niet is geweest bij dit ongeval!
 
het probleem is dat ik onder men brommer al vrij snel een 125 blok liggen had

die zx7r gekocht,

de indruk dat jullie mij hier als 1 of andere 18-jarige newbie beschouwen, die stoer wil doen met de fireblade :)

maar dat is echt niet het geval hoor

Je lult uit je nek! :r

Nog veel acceleratiegenoegen.

Of ik tips heb?

Neen.

Of ik gedachten heb?

Ja.

Die jongen moet snel een zoontje krijgen anders gaat hij met zoveel onbezonnenheid niet oud worden. 8-)
 
in belgie is het eigenlijk totaal geen probleem als je met een 25kw rijbewijs op een R1 rondtuft.

in nederland zijn bijna alle bromfietsen opgevoerd, die neemt de politie toch ook niet meteen inbeslag? hier wel dus! je brommer 55km/h laten gaan en je bent 1000€ kwijt (meegemaakt!) maar wat moto betreft: moto=moto en je kan snel ff 20kw op de papieren laten zetten dat kan ook probleemloos, dan ben je helemaal in orde.
 
in belgie is het eigenlijk totaal geen probleem als je met een 25kw rijbewijs op een R1 rondtuft.

in nederland zijn bijna alle bromfietsen opgevoerd, die neemt de politie toch ook niet meteen inbeslag? hier wel dus! je brommer 55km/h laten gaan en je bent 1000€ kwijt (meegemaakt!) maar wat moto betreft: moto=moto en je kan snel ff 20kw op de papieren laten zetten dat kan ook probleemloos, dan ben je helemaal in orde.
Wel dus.

Zou bijna hopen (want dat mag nog in dit land) dat je iemand goed aanrijdt en die van deze wetten op de hoogte is en je je hele leven compleet kaalplukt.
 
nee ik heb geduld en rij rs125. netjes 22kw. je moet toch iets hebben om naar uit te kijken?
 
Is het nou zo moeilijk???
Je hebt een WA verzekering voor als je een ongeluk maakt

Je krijgt hooguit een boete voor een niet geldend rijbewijs
maar de schade word door de "dader" vergoed tenzij er sprake is
van grove opzet, maar stilstaan bij een stoplicht valt daar niet onder
Zelfs Joyriden valt daar niet onder
Dat iemand zich niet aan de regels houd betekent nog niet dat een ander
dat mag doen
(dus onthou dat voor als je opgevoerde scootertjes van de weg rijd)
 
indien je zelf een ongeval veroorzaakt ( je mag nog zo voorzichtig zijn het schuilt
altijd in een klein hoekje ) zou ik zeker niet in jou schoenen willen staan !
 
25kw saai zegt ie dan :Z
Volgens mij heeft ie er alleen tijdens lessen op gereden :X

Ja ik rij al bijna een jaar 25kw en moet dus nog een jaartje, en ja ik vermaak me opperbest en kan nu meer met m'n motor dan ik ooit voor mogelijk had gehouden ;)


Jep helemaal gelijk, ik moet nog ietsminderd dan 8maandjes en dan mag ik op het grootemensen werk rijden.Maar wat ik in het begin met deze bike kon en nu is een groot verschil.Moet zeggen dat ik onwijs veel plezier erin heb met bochten werk met alles.Heb een vro1 cursus gedaan en die instructeur van mij was een keer naar de Eifel geweest met 25kw ( z'n eigen bike was stuk ). Hij zei dat ie heel goed mee kon komen met 25kw vooral bochten en dat het nog helemaal niet zoeen straf is.
 
Is het nou zo moeilijk???
Je hebt een WA verzekering voor als je een ongeluk maakt

Je krijgt hooguit een boete voor een niet geldend rijbewijs
maar de schade word door de "dader" vergoed tenzij er sprake is
van grove opzet, maar stilstaan bij een stoplicht valt daar niet onder
Zelfs Joyriden valt daar niet onder
Dat iemand zich niet aan de regels houd betekent nog niet dat een ander
dat mag doen
(dus onthou dat voor als je opgevoerde scootertjes van de weg rijd)

that's what I said....vlgs mij... :)
als jij het ongeluk niet maakt heeft jouw verzekering er geen hol mee te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan