Lastig doen over klein rijbewijs

Dr Tuning

MF'er
24 mei 2004
200
0
Belgie
Ik weet niet goed in welk forum dit moet dus hoop ik maar dat het hier juist is
ik ben dus in april voor men motorrijbewijs gegaan, A- (<25kw) weel een definitief, geen L dus
maar ik had zoiets van fuck it, dus gewoon een ZX7R uit '99 gekocht (90kw)
nu heb ik een week of 2 geleden een accident voorgehad
ik stopte aan een zebrapad en er knal er auto vanachter in mij
dan ging er ongeveer het volgende door mij heen
1ste gedachte: ben ik nog ok? (ff alle gevrichten etc gecontrolleerd op normale werken :) )
2de: shit men motor
3de: SHIT, MEN RIJBEWIJS!!!

nu ja politie enz was er bij geroepen
de motor staat op men vader ingeschreven en verzekerd, had zelfs me inschrijvingsformulier niet bij me
politie alle documenten gevraagd, me pas, rijbewijs en papieren
dus ik geef ipv men inschrijvingsformulier, gewoon men gelijkvormigheidsattest af
nu zeiden die kerels er gewoon niks van
weder van het feit dat ik geen inschrijvingsformulier had afgegeven, nog om het feit dat ik een <25kw rijbewijs heb
voor de rest bekende het vrouwtje haar schuld
alle nodige papieren ingevuld, verklaringen afgenomen
derna naar het ziekenhuis voor een controle van rug etc omdat het toch een beetje zeer deed hier en daar

nuja heb er niks aan over gehouden, verzekeringen er ook niet moeilijk over gedaan
nu is men vraag of die kerels (politie) gewoon oerdom of zien ze er gewoon niet zo nauw op?
en hoe zit het hier in nederland? want het bovenstaande was overigens in belgie
 
het was toch ook niet jouw fout ;)
Jij staat stil voor een zebrapad en dat vrouwtje rijdt achterop. Denk dat het er een stuk lastiger had uitgezien als je het zelf veroorzaakt had.
 
volgens mij heb je gewoon geluk gehad en heeft die agent niet goed opgelet, je kan namelijk een fikse boete krijgen en de verzekering kan heel moeilijk gaan doen
geluk dus (denk ik)
(ook het geluk dat jij al stil stond)
 
In principe had je wel het bokkie kunnen zijn want je zit op een motor voertuig die je officieel niet mag besturen op de openbare weg.
Ik denk dat je dus ontzettend mazzel hebt gehad dat die agent er niet echt op heeft gelet.
Maar ja al met al jij had weinig tot niets en je kan nog gewoon rijden op je motoer dus gewoon lekker doen maar kijk uit want als jij een keer een fout maakt dan zullen ze er denk ik wel wat beter naar kijken.
Veel :] plezier!!!
 
In principe had je wel het bokkie kunnen zijn want je zit op een motor voertuig die je officieel niet mag besturen op de openbare weg.
Ik denk dat je dus ontzettend mazzel hebt gehad dat die agent er niet echt op heeft gelet.
Maar ja al met al jij had weinig tot niets en je kan nog gewoon rijden op je motoer dus gewoon lekker doen maar kijk uit want als jij een keer een fout maakt dan zullen ze er denk ik wel wat beter naar kijken.
Veel :] plezier!!!

dus...volgens jou mag je iemand aanrijden die niet de weg op mag? opgevoerde scootertjes enzo?

Jouw verzekering moet betalen...ook al is het niet helemaal legaal... als jij schuld hebt iig...

dus in principe maakt het geen drol uit of je nou een rijbewijs had of niet, het was niet jouw schuld.

als dit niet kloptga ik scooters aanrijden..
 
heb nu een blade van 2001
maar in belgie kan men een motor niet laten begrenzen op 25kw
en 25kw is dan weer zo saai :-) haddek evengoed met men brommer kunnen blijven rijden
een zx6r 25kw onbegrensd zou nog gaan maar das dan weer zo'n toerenbeest
iemand een idee hoe ik die blade miss legaal zou kunnen bereiden?
had er aan gedacht om hem in te voeren, in een land waar men wel eender welke motor mag begrenzen, hem daar te laten keuren als 25kw, en hem dan terug in te voeren als 25kw motor, en dan weg met de begrenzing
 
Volgens mij rijdt je onverzekerd rond omdat je niet de juiste papieren bezit. Je hebt heel veel geluk gehad dat oom agent het niet heeft gezien en ook dat jij het ongeluk niet veroorzaakt hebt. Mischien moet je deze vraag aan baksteen voorleggen die weet exact het juiste antwoordt! Persoonlijk vindt ik het verschrikkelijk stom om zonder de juiste papieren op een zwaardere motor te stappen. Je zult maar iemand invalide maken en dan erachter komen dat de verzekering niet uitkeerd omdat jij niet over de juiste papieren bezit, hier kun je je hele leven dan voor werken. |(
 
Volgens mij MARTIJNTJE kan je heel theoreticsh gezien die dingen gaan aanrijden ja.
Die gasten rijden als ze op de bank gezet worden met en voertuig die zij niet mogen besturen en daar zal jouw verzekeing het dus op gooien en die gast dus nooit uitbetalen.
één klein probleempje is dat ook de schade die je aan je eigen voertuig maakt dus niet krijgt uitbetaald '(
Doe er je voordeel mee. ;)
 
Volgens mij was dit een herinnering voor jou...
deze keer heb je veel geluk gehad.....

Maar stel je een voor wat er gebeurd indien het jouw fout was..
en er zijn bv gewonden bij / en schade van 10 000€..
we gaan dus uit van het slechtste geval he...
verzekering: ze gaan proberen om niet te betalen, en redenen zoeken:
-->jouw rijbewijs niet ok: oh oh...

je mag dus 10 000 €
+ ziekte kosten van het slachtoffer , heel zijn leven...
+ waarschijnlijk rijbewjis afgenomen

Dan mag jij alles zelf betalen.. en de fiets pakken

Nee, ik zou een 25kw kopen, het is niet voor niets dat die regel bestaat he..
een moto is geen opgevoerde brommer he...
snelheiden liggen hoger, ...
25kw ..dan rijdt je veel meer op je gemak rond, je zal zien..
je wil tenslotte toch nog een jaren rijden.. niet??
Die ZX7R is mss nog iets te vroeg.., je kan hem verkopen en een andere kawasaki kopen :)

maar gebruik je hersenen...

maar praat er eens met je ouders over.. zij zijn meestal wel verstandig genoeg om je te overtuigen van je ongelijk...
wat je ook doet.. succes nog :+
 
....je hebt echt vette mazzel man! Nu gewoon 25 KW gaan rijden he, want je geluk is nu op. Straks rij jij iemand aan (door gladheid bv.).
 
Laatst bewerkt:
mja ik geef jullie allemaal wel gelijk
maar ik zie het echt niet zitten om tot men 21 met 25kw te rijden
ik begrijp sowieso niet waarom je op 21ste ineens de vaardigheden zou krijgen om met een zwaardere motor te rijden :?
en ik weet ook dat een motor geen opgevoerde brommer is, ik rijdt echt wel verantwoord
je zult mij nooit of heel zelden meer dan 50-55 in de bebouwde kom zien doen, je zult mij ook nooit een pint zien aanraken als ik met de motor onderweg ben, ook zul je mij nooit gevaarlijk zien doen als de situatie het niet of nauwelijks toelaat
ik weet dat dit allemaal geen argumenten zijn die mij wettelijk in men recht stellen
ik wil gewoon even aanduiden dat ik niet zo'n daredevil ben die een blade gekocht heeft om stoer te doen..
 
mja ik geef jullie allemaal wel gelijk
maar ik zie het echt niet zitten om tot men 21 met 25kw te rijden
ik begrijp sowieso niet waarom je op 21ste ineens de vaardigheden zou krijgen om met een zwaardere motor te rijden :?
en ik weet ook dat een motor geen opgevoerde brommer is, ik rijdt echt wel verantwoord
je zult mij nooit of heel zelden meer dan 50-55 in de bebouwde kom zien doen, je zult mij ook nooit een pint zien aanraken als ik met de motor onderweg ben, ook zul je mij nooit gevaarlijk zien doen als de situatie het niet of nauwelijks toelaat
ik weet dat dit allemaal geen argumenten zijn die mij wettelijk in men recht stellen
ik wil gewoon even aanduiden dat ik niet zo'n daredevil ben die een blade gekocht heeft om stoer te doen..

Ik weet dat je het goed meent, maar de meeste motor-ongevallen zijn niet door een fout van de motorpiloot, maar daar een onvoorzichtige automobilist...
en dat risico heb je altijd...
Wat betreft die leeftijd: 21j
Als je 18 bent, en je haald je rijbewijs, mag je (in Belgie) al op je 20ste
op vol vermogen rijden..
Heeft te maken met ervarging,
en met dat je meer gaat nadenken naarmate je ouder wordt..
waarom dek je dat tot 25j volgens verzekeraars de risicogroep is?

Toen je 16jaar was, gedroeg je je toch ook anders dan nu?
Je weet nu toch ook dingen die je toen niet wist..
Ik zeg het je omdat ik ook nog 2 jongere broers hebt..
en weet wat je bedoeld...
Maar ik ben ook op een RS125 begonnen (op mn 20ste)..
Er zijn zoveel mensen (zelfs van 30jaar) die met een CB500 beginnen..
is geen schande toch?
De mensen rondom jou gaan je niet "cooler" vinden omdat je een zware 2wieler hebt hoor..
Ik weet dat je een beetje neerkijkt op trage moto's, ...
maar beter elke dag rijden met een trager moto, dan 1 weekje met een zware..en dan voor de rest van je leven gedaan...
tenzij je het waard vind//
En BTW: je leert beter rijden met een lichtere machine (bochtenwerk en ook wheelies.. enzo, al zal je beter wachten tot het najaar voor te stunten)

Tip: ZXR400
of als je van 2tact houd: RS250 (wou ik ook altijd hebben, jammer dat het een Italiaan is, is dus electronisch niet betrouwbaar)

:) :) :)

THINK !!
 
over dat je na je 21e meer vaardigheden e.d zou hebben, als vlak ervoor, kunnen we denk ik kort zijn.
Dat is niet zo, maar na 2 jaar 25 kW ervaring, heb je dat WEL

Het is gewoon een regel, of je nu wel of niet voorzichtiger/meer vaardigeheden e.d bent of hebt.
Ze moeten op een gegeven moment toch ergens een grens leggen

En soms pis je er net naast, net als ik
Ik was 20 en 6 maanden ofzo, maar ja heb wel na 2 jaar op een 25 kW brommer rondgestuurdt te hebben redelijk wat ervarin op gedaan, en dat is meer waard dan wat je vrienden een stoere motor vinden (bij wijze van ;) )

Koop lekker een zxr 400 (25kW) ofziets, en ga daar lekker 2 jaar op crossen
Rijdt voor jou lekkerder, nooit geen gezeik over je papieren EN ziet er ook nog stoer uit

suc6
 
Laatst bewerkt:
je bent heel dom bezig (geweest) en je hebt ontzettend veel mazzel dat je

- geen boete/straf krijgt voor het rijbewijs uit de verkeerde cathegorie
- niet alles zelf moet dokken omdat je simpelweg niet verzekerd bent

:X
 
Tis eigenlijk heel simpel: Heb je voldoende (neem dit maar behoorlijk ruim) financien om een door jouw veroorzaakt ongeval te betalen --> gewoon doorrijden. Heb je dat niet, dan zou ik er nog maar eens over nadenken. Verder kun je je rijbbewijs ook nog eens voor hele lange tijd kwijtraken en dan rijden is een misdrijf, voor zover ik weet.
 
volgens mij ben je niet verzekerd als je op een motor met meer dan 25 kw rijdt.
Snap ook niet dat je zoiets doet, stel dat je een ongeluk veroorzaakt wat wel jou fout is, dan ben je al helemaal niet verzekerd.


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
:^
D'r zijn een hoop mensen op dit forum die de regeltjes wel eens wat ruim nemen.
In dat opzicht zullen de meesten ook alle begrip hebben voor je irritatie en je wens om niet aan die 25 Kw vast te zitten.

Maar ik ga met eerdere reacties hier mee. Ik werk zelf bij een verzekeraar en weet van huis uit dat dit een pracht van een reden is om niet uit te keren. In Nederland is het zo dat als jij met je machine in aanvaring komt met een fietser je altijd voor een groot gedeelte aansprakelijk (= dus niet hetzelfde als schuldig) bent. Dat betekent dat of jij nu goed of fout bent, jij in ieder geval moet dokken. Verzekeringswerk dus. En daar sta je dan met je zware motor en je lichte rijbewijs. Niet jouw schuld, toch in de sh*t.

We kunnen neerbuigend doen over 25 Kw motoren, maar ik denk dat er genoeg motoren tussen zitten waar je, zelf met 25 Kw, nog een hoop lol mee kunt beleven. Maar je moet die lol wel zelf willen vinden. Als je het vooraf al niks vind, wordt het ook niks. Elders op dit forum is al vaker geschreven, zoek eerst eens de grenzen op van een lichtere machine. Heb je die echt uitgemolken, stap dan over naar iets zwaars. Alleen maar die gasschuif openrukken is niet precies wat er bedoeld wordt met "je kunt motorrijden".

Mvg
 
FF heel wat anders stel je rijdt tegen mij aan en er is geen letsel bij maar alleen materiele schade en jouw verzekering betaald hierdoor niet uit dan denk ik dat er uit eindelijk toch letsel gaat komen. :(
Dus doe jezelf en ons een plezier en hou hiermee op ;)
 
FF heel wat anders stel je rijdt tegen mij aan en er is geen letsel bij maar alleen materiele schade en jouw verzekering betaald hierdoor niet uit dan denk ik dat er uit eindelijk toch letsel gaat komen. :(
Dus doe jezelf en ons een plezier en hou hiermee op ;)


jij zal altijd je geld krijgen! de verzekeraar verhaalt die schade echter weer gewoon op diegene die de schade heeft veroorzaakt :)
 
Je krijgt alleen je geld als je all risk bent verzekerd en het waarborgfonds hier in mee gaat als dat niet het geval is zal zijn verzekering nooit uitbetalen en mijn verzekering is ook geen sinterklaas en geloof me dan kan ik mooi naar mijn centen fluiten en dat maakt me :(
 
Dat had je je eerder moeten bedenken, dan had de rijleskosten helemaal kunnen besparen.
:^

Eerst heel veel geld aan een rbw uitgeven en daarna lekker zonder rbw op een zware fiets rondrijden. Slim is anders - voor die centen had je je hele fiets in carbonlook kunnen ombouwen ofzo... |( |( |(
 
Je krijgt alleen je geld als je all risk bent verzekerd en het waarborgfonds hier in mee gaat als dat niet het geval is zal zijn verzekering nooit uitbetalen en mijn verzekering is ook geen sinterklaas en geloof me dan kan ik mooi naar mijn centen fluiten en dat maakt me :(


stel, ik rijd met met een zware motor(met 25kw rbw) en krijg een ongeluk met jou... mijn schuld dus. de verzekering komt hier achter, maar keert gewoon jouw schade uit. MAAR ze verhalen die schade later weer op mij.


Jij zal ALTIJD je geld krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan