Lastig examenterrein Amsterdam

CBR eerlijk of ...

  • JA

    Stemmen: 5 100,0%
  • NEE

    Stemmen: 0 0,0%
  • Hmmm wat denkje zelf..

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    5

Dutchsun

MF'er
2 mei 2006
54
0
Amsterdam
Bericht gewist...

BEN FF KLAAR MET VERHALEN OVER CBR..

iemand ooit gehoord over de snelle slalom zodanig rijden zoals uitwijkoefening (qua afschuinen)... ;( ;(

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/419302/2570c50c121de58b09cface52933bc07 (terrein1.JPG)​
 
Laatst bewerkt:
Gisteren mijn examen motorbeheersing gehad en :? GEZAKT.

Het terrein gelegen op Amsterdam Sloterdijk bij Blekemolen Carting is te klein voor de snelle oefeningen dus...

De openbare weg op en daar snelheid maken om (met een bochtje) het terrein op te duiken.

Hierdoor was ik wel een beetje de "weg kwijt" en had ik mijn snelheid niet lekker afgestemd.

Precisiestop was niet goed daardoor en kwam ik in z'n 2 tot stilstand. (examinator had vermoeden en liet mij dus in z'n 2 wegrijden B| )

WIE heeft hier zijn examen gedaan en had ook moeite met die :( aanloop... ?

MOET ff Kwijt dat mijn rij-instructeur een TOPPER is, krijg herexamen aangeboden voor de helft !!! (incl. 1 uur voorrijden). :} *O* :}
Ach, je hoeft iig geen vertragingsoefening te doen. Elk nadeel heb zijn voordeel.
Succes volgende keer, wanneer mag je weer?
 
Kut voor je dat je gezakt bent....maar als je heeeeeeeeel eerlijk bent, zou je dan zo'n bochtje niet gewoon moeten kunnen nemen O-) ??? In ieder geval veel succes en better luck next time.
 
Das zeker minder, ik heb af gereden in Utrecht. Daar past alles makkelijk binnen het terrein.



MOET ff Kwijt dat mijn rij-instructeur een TOPPER is, krijg herexamen aangeboden voor de helft !!! (incl. 1 uur voorrijden).


Das zeker relax van die kerel.


Succes verder
 
Ik mag dinsdag reeds weer af rijden... *O*

EN ja het bochtje is te nemen maar door dat bochtje kom je net niet lekker uit voor de oefening, drempel (hekwerk geleider) bij de ingang.
en om nu als een gek naar de 50 te gassen in een kleine 20 meter schiet ook niet op.
 
kheb daar ook examen gedaan vorige maand ofzo, viel mij allemaal reuze mee hoor, zat ruimte om de oefeningen te doen en aanloop voor de snelle oefeningen vanaf de weg is lang zat
 
Ik heb daar ook mijn BV-examen gedaan.
De hoek om gaan gaat daar i.d.d. niet echt lekker, temeer omdat er nog een groot kruispunt voor ligt wat je ook nog over moet steken.
Gevolg is dus dat je op een relatief kort stukje veel snelheid moet maken.

Tip: oefen met je instructeur om op een klein stukje je oefeningen te doen, m.n. het snelheid maken en zorgen dat je binnen korte tijd op de juiste snelheid bent om de juiste oefening te doen.

Zo heeft mijn instructeur het bij mij gedaan en het heeft gewerkt, ik ben daar in een keer geslaagd.

Succes! :]
 
ik heb hier ook mn examen afgelegd, je moet inderdaad dat kut bochtje maken maar
je moet gewoon rustig rijden en na die bocht vol aan t gas hangen... (deed ik iedergeval) en kleine stiekume tip ga als je BV 50 moet rijden 47 rijde. t ziet er uit als 50 maar een wereld van verschil bij vertragings proefe!

ik moest snelle slalom overdoen omdat mn voet per ongeluk achterrem aanraakte B|
 
Ik heb hier ook examen gehad en ik vond het ook behoorlijk lastig.

Vooral die aanloop is klote. Gelukkig heb ik het gewoon gehaald in een keer.
 
Goed dat ik 't weet. Ik moet ook daar examen doen. Ik zal zeker flink goed oefenen.

@ Dutchsun: bij wie les je dan?
 
Ik heb daar niet zo lang geleden ook afgereden en de examinator zei van tevoren al dat het lastig is om in dat stukje 50 te halen (vooral op het hok waar ik toen nog op reed) en dat hij dus niet zo moeilijk erover zou doen als de snelheid iets onder de 50 lag.

De 50 halen in dat stukje is goed te doen, gewoon de motor wat durven door te trekken. Vraag desnoods of je de aanloop zelf een keer of 2 mag oefenen gezien de vreemde situatie. Denk dat ze daar niet zo moeilijk over zullen doen.

Verder: succes met je her!
 
Ik heb daar ook afgereden een maand of 2-3 geleden. Het was wel te doen vind ik, je moet wel gewoon rustig blijven. Het is niet de ideale omgeving. Met name de hobbel in de weg als je het terrein oprijdt.
Maar de precisiestop wordt daardoor een stuk onaangenamer, mede door de hobbel ten tijde dat je snelheid moet maken. Ik heb precisie stop btw ook verprutst.
Das dan ook alleen het enige.
 
dus als ik het goed begrijp ligt het aan het terrein dat jij gezakt bent voor je byzondere verrichtingen?


niet om je bang te maken hoor, maar al die keren dat ik na mijn rijbewijs een u-bocht moest maken was dat omdat de weg ophield te bestaan en te hoerig werd om verder te rijden en fokking smal..

tijdens de noodstops die ik tot nu toe heb moeten maken had ik het wegdek ook niet voor het kiezen...


oftewel, balen voor je dat je gezakt bent, maar niet de weg de schuld geven.
 
Rotterdam bij de Mc vlakbij de kuip
010.gif


Maar als het echt zo slecht s als jij beschrijft, kan je er allicht eens een mailtje richting CBR aan wagen.
Niet dat je examen dan opeens positief is, maar met het oog op toekomstige lotgenoten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan