Lastig starten CBR 600 F2

Teemong

Die hard MF'er
2 apr 2020
560
1.199
Brabant
Beste mede-MF'ers,

Sinds een paar maanden (eigenlijk sinds de wat koudere maanden) start mijn CBR 600 F2 lastig.
Wanneer hij eindelijk loopt, loopt hij op het begin ontzettend rauw en soms zelfs voor mijn gevoel op drie cilinders (niet zeker).
Ik tank zonder uitzondering EURO98 en rijd 'm altijd eerst goed warm voordat het gas erop gaat.

Zodra de motor warm is loopt deze zonder problemen; rijdt vloeiend, soepel door het toerengebied heen en loopt ook stationair regelmatig.
Bougies zijn +- 4000km oud dus daar zoek ik het ook niet. Ik vermoed dat het ergens in het brandstofsysteem zit.

Wat zou een goede oplossing hiervoor kunnen zijn? Ik heb gedacht aan de volgende opties:
- Een flesje Forté I proberen
- Carbs ultrasoon laten reinigen
- Carbs laten syncen
- Tank spoelen/reinigen?

Heeft er iemand tips wat ik het beste als eerst zou kunnen doen, of eventueel andere simpele tips/tricks?
Ik ben zelf redelijk handig dus liefst graag opties die ik zelf zou kunnen doen alvorens de motor weg te moeten brengen.

Ik hoor graag, thanks!
 
Laatst bewerkt:
Een korte update:

Helaas bleek tijdens het onderhoud plegen aan mijn motor dat het blok is "overleden". Na het ultrasoon reinigen en het syncen van de carbs startte de motor nog steeds lastig. Na het checken van het ontstekingspad is de compressie gemeten, en daar bleek het probleem te zitten. De compressie op cilinder 2 en 3 zat tussen de 2,5 en 3 bar, waar dit normaal gesproken rond de 11 zou moeten zitten.

De motor is direct dat weekend verkocht, en heb er wat nieuws voor in de plaats gekocht. Elk nadeel heb z'n voordeel :)
 
Dat betekent misschien dat er ergens een lek zit: zuigerveren, pakking lek rondom je motorblok.... of je zuigerwanden zijn buiten speciicatie?? Maar daar kom je nu niet meer achter. Nu genieten van je nieuwe motor ^^
Nee, precies! Was voor mij het signaal om de motor te verkopen. Ik had er nog wel een paar honderd euro in kunnen steken maar dat was 't mij niet waard. Dan liever wat "nieuws" :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan