lastige automobilist

Als er eentje achter mij zit en voorbij wil, maar niet kan......

dan hou ik ook altijd wat in en geef een sein met de richting aanwijzer dat ie voorbij mag.

en die ene keer dat ik eens per ongeluk aan het verkeerde handeltje trok, omdat ik te snel wilde seinen, kwam de motorrijder er toch voorbij en zwaaide. Er kwam een smile op mijn gezicht, omdat hij het uiteindelijk toch begrepen had dat hij voorbij gelaten werd.
 
@ Baksteen

Als ik zo mijn verhaaltje teruglees staat het er wel erg belerend. Ik probeer alleen te reageren op de vraag van de TS door aan te geven dat m.i. straf uitdelen aan die blikker (spiegeltje er af ofzo) niks verbeterd. Ik probeer bij een actie waarin wordt gesneden wordt door een blikker o.i.d. koel te blijven en focus me om er om heen te rijden = wegwezen tactiek. Ook al is het verrotte lastig af en toe en wil je nijdig worden. Het belerende stukje gaat over het feit dat veel mensen denken dat ze jouw baan hebben en daardoor op gevaarlijke wijze de andere de les te lezen. Relax we maken allemaal wel eens fouten.

Zuiver theoretisch: stel dat je het werkelijk was, is het dan toegestaan (het was geen politiemotor) dat je die blikker aan de kant zet en een prent geeft (ook al heb je dan geen dienst)?

Oke :)


Theoretisch mag dat idd, volkomen rechtsgeldig.

Ik werk maar 38 uur per week... maar m'n opsporingsbevoegdheid blijft 168 uur per week bestaan.
 
ik weet niet hoor maar als je genoeg afstand houdt, dan is er niks aan de hand. kan hij je nooit raken met zijn ruitenwisservloeistof...

Dan daarbij waarom raakt iedereen toch zo gefrustreerd??? Onnodige energieverspilling... Gebruik die energie toch ergens anders voor...
 
Spraken mensen elkaar maar eens wat vaker op elkaars (wan)gedrag aan ipv weg te kijken en het aan de overheid overlaten om een oplossing te verzinnen of 'savonds op een forum stoere verhalen gaan zitten typen wat zij in dat geval gedaan hadden ...

Het lastige in het verkeer is dat je mekaar niet kan aanspreken.
Als dat wel zou kunnen zou er heel wat meer gecorrigeerd worden.
 
Het lastige in het verkeer is dat je mekaar niet kan aanspreken.
Als dat wel zou kunnen zou er heel wat meer gecorrigeerd worden.


Fijne van motorrijden is dat je niet hoeft te lullen.
Ik wil ook geen intercom...
Let the bike do the talking, zie de rest van het verkeer als een grote hindernisbaan (waarbij de mede weggebruikers jou niet zien) en alles komt goed. (meestal...)
 
ik proef hier een heleboel agressie..
kom op jongens..

adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....
adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....
adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....
adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....
adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....
adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....
adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....
adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....adem in.....adem uit....



zo.... en???? beetje bijgekomen??

doe anders zoals ik...koop een zijspan die niet harder kan/wil/gaat dan 75kmh en blijf
dan op B wegen lekker tegen de middenstreek aanhangen _O- _O- _O-

de mooiste capriolen zie je van die koekblikkers B|
 
ik had vandaag een akkefietje met een automobilist. ik rij achter de auto,, rijden het 60 km zone uit. ik wil naar de 80 maar kan niet inhalen ivm met tegen ligger. meneer zag me al de hele tijd in de binnenspiegel en ging heel langzaam rijden 50 km expres om mij te sarren en toen kwam de druppel meneer ging expres zijn vooruit sproeien heel lang. ik zit nu helemaal onder de alcohol lucht en me vizier kon ik schoon gaan maken. zag er niks meer door,, de etter. en toen kon ik hem inhalen en keek ik hem aan door de portier ruit en een dikke grijns dat hij had. spiegeltje trappen vind ik te ver gaan. maar hij kreeg wel de bekende vinger. wat vinden jullie er van????

Volgende keer gewoon de spiegel pakken.... :(

En anders kijk je in de auto wie erin zit.. Denk je dat je em aankan, dan volgen naar waar hij gaat..
Dan wordt ie misschien zenuwachtig en gaat zelf stomme dingen doen..
en als ie uitstapt laat je em even voelen hoe het is om express een motorrijder te klieren..
 
En anders kijk je in de auto wie erin zit.. Denk je dat je em aankan, dan volgen naar waar hij gaat.. Dan wordt ie misschien zenuwachtig en gaat zelf stomme dingen doen..
en als ie uitstapt laat je em even voelen hoe het is om express een motorrijder te klieren..



Held op sokken....... _O- :P
 
Ben ik nou de enige die begint te grijnzen als ik een liter "citroenfris" over mijn helm krijg... Net als vliegjes is dat een van de grapjes van motorrijden.

Ik wil ook niet weten hoe veel motorrijders ik wel niet ondergeproeid hebt vroegah, als koekblikker sta je daar gewoon niet bij stil, totdat je zelf op twee wielen gaat voortbewegen.

Ik heb mijn achtersproeier overigens wel ietwat anders afgesteld, die mikt op fietsers. }) Als die met 4 man naast elkaar over de hele weg fietsen en ik kan er dan uiteindelijk toch voorbij.... hele dag lekker citroenfris. *O* Textielverf zal de boel wel verstopt van raken ben ik bang. -O-
 
Laatst bewerkt:
Nogal opgefokte reacties hier. Alsof alleen automobilisten iets fout doen. Rij zelf ook 50k per jaar in de auto en zie regelmatig ook motorrijders hele vreemde capriolen uithalen. Beetje begrip voor elkaar kan geen kwaad, het is in NL gewoon heel erg druk op de weg dus een foutje is zo gemaakt. Daarvoor hoef je niet gelijk een deuk in iemand zijn/haar deur te schoppen.
 
Ach, ik kreeg gisterenavond omstreeks 22.00 uur in mijn koekblik gratis bumperverwarming van een auto zijn koplampen. Ik reed gewoon 60 op een 50km weg. (ja sorrie baksteen)
Kon bij wijze van spreken (niet overdreven) zijn koplampen met de vingers aantikken.
Na 4km was ik het moe daar andere dingen niet hielpen.
Links en rechts van mij kwamen van die hoge drempels en tja toen hield mijn auto er mee op.
Hij deed het niet meer, ach kan gebeuren he. O-)

Toen ik uitstapte om te kijken wat er aan de hand was met de auto hoorde ik de centrale deurvergrendeling van zijn auto... _O- Meneer was toen niet meer zo'n held, maar ik vermoed dat de boodschap wel duidelijk was.
Motorkap open, vriendelijk lachen naar bestuurder enz :W

Meneer was door deze aktie natuurlijk wel later (duurde wel enkele minuten) op bestemming.
Was ie 10 meter of meer achter me gebleven was er niets aan de hand geweest.
Maar een handbreedte vind ik wel erg weinig. De afstand was te weinig om even een keer de remlichtjes te laten zien, want dan zat ie er al tegen.
En ik vind het trouwens ook veel leuker om het zo op te lossen dan remmen of wat dan ook.
 
Laatst bewerkt:
Zorg dat je voortaan een overjarig Monatoetje bij je hebt, dan kan hij daarna óók aan de kant om zijn ruit schoon te maken, kunnen jullie saampies lekker poetsen ;)

Bij 50 km/u is een afstand van rond de 20 meter ruim voldoende om geen last te hebben van meneer zijn sproeiwoede volgensc mij.. afstand houden is 8-)
 
Laatst bewerkt:
Nl is een klein land...

Teveel mensen op elkaar hiero... t gaat niet alleen fout in t verkeer...
Lees de laatste tijd toch wel iedere dag 1 dode door een onzinig iets..

Moet je eens voor de gein 2 muizen in schoendoos zetten.... gaat nog net..
zet er maar 12 in... bijten ze elkaar wel kapot..


En op de een of andere manier gaan auto mobilisten gewoon voor mij aan de kant... heb er 1 keer zelfs een gehad die reed bijna de berm in.. alleen zodat ik erdoor kon..

Ow en in de file krijgt iedereen een duim of been als dankjewel als ze een beetje aan de kant gaan..


Geweld los je nie veel mee op... en in deze situatie zou ik het al helemaal niet doen..
Mocht je echt een keer bijna aangereden worden dan zou ik wel begrijpen dat je van woede en emotie hem mept... maar in dit geval absoluut niet..
 
Terug
Bovenaan Onderaan