lastige automobilist

tja, daar heb je een punt. Desalnietemin vind ik het een heavy schema.

Tja, 't went...
Ben ook pas rond 18:00 thuis...
Dus heb al zo weinig mf tijd... :( ;)

Maaruh, ik hoor de douche lopen dus ik moet rennen anders krijg ik met de zweep vanavond :+

(nee daar hou ik niet van :9)
 
@ Topicstarter

Volgens mij heb je goed koel gehouden, klasse. Jij komt imho over als de slimste van de 2.

De blikker waarvan je last hebt gehad komt mij over als het typje dat graag politieagentje speelt (zie je vaak in dit land). Deze mensen hebben constant de neiging om andere mensen op te voeden in het verkeer aan de hand van hun maatstaven. Deze dacht kennelijk op deze manier snelheid en volgafstand te handhaven. Ik zie dit overigens niet alleen bij blikkers. Gisteren reed ik door de file door en stond voor mij een motorrijder een blikker een preek te geven waardoor ik en achter mij nog drie rijders moesten stoppen tot meneer klaar was.

Dit soort verkeersdeelnemers is LEVENSGEVAARLIJK. Zij hebben altijd gelijk en zullen dat MET GEWELD handhaven (brake test, blocken, snijden, kleven, stil gaan staan op de rijbaan om een preek te geven). Mijn gevoel zegt op dat moment als ik weer zo'n grapjurk tegen kom maar een ding: WEGWEZEN, voordat ie echt iets debiels doet. Troost je, op een dag komen deze mensen de verkeerde tegen.

Praktische tips die ik van andere rijders heb gehoord:
Vrachtwagenhoorn monteren
flinke sleutel in je mouw
Handschoenen met flink wat carbon er op

Hoe kom ik aan dit verhaal. Dagelijks door de file prakken naar hartje Amsterdam
 
Ik zie dit overigens niet alleen bij blikkers. Gisteren reed ik door de file door en stond voor mij een motorrijder een blikker een preek te geven waardoor ik en achter mij nog drie rijders moesten stoppen tot meneer klaar was.

Dit soort verkeersdeelnemers is LEVENSGEVAARLIJK. Zij hebben altijd gelijk en zullen dat MET GEWELD handhaven (brake test, blocken, snijden, kleven, stil gaan staan op de rijbaan om een preek te geven).


Dat was ik, motorrijder die die blikker de les las omdat ie zomaar z'n blik naar de andere rijbaan stuurde en daarbij mij als motorrijder bijna van de motor afreed.

Ik dacht met een sleutel in het contact en carbon handschoen die kerel aan te spreken en de les te leren dat ie beter moest opletten op motorrijders... maar ik zal t nooit meer doen....











Pppffttt.... vooringenomen meningen zonder te weten wat er eigenlijk aan de hand is... vind ik nog veel dommer als verkeersdeelnemers die langzaam rijden.
 
3 dagen geleden nog.... met 60 km/u achter een blik gehangen, minimaal 20 meter afstand (60km/u is 16.66667 m/s dus afstand was ruim)... laagstaand zonnetje, vieze autoruit... jawel hoor..... en niet al te zuinig sproeien dan he... :P
Dan zit jij er dus ook te dicht op. Die 2-seconden regel is niet uit de lucht gegrepen. 2x 17 = 34 meter. Je afstand had dus bijna 2x zo groot moeten zijn.

Je rijdt even snel, de voorligger remt, jij hebt reaktietijd nodig en in de tijd waarin de voorligger begint te remmen en dat jij begint te remmen heb je al een aardig snelheidsverschil opgebouwt en ben je bovendien al op 'm ingelopen ...
 
Ik had vandaag ook zo'n automobilist.. Ik reed samen met mijn medelesser binnen de bebouwde kom en op een gegeven moment zat er een auto tussen ons in. zo'n verlaagde zwarte met een petje, je kent het wel. Ik zat er netjes op een keurige afstand (3 seconden) achter, maar wat doet die auto op een gegeven moment? Hij gaat aan de kant en geeft me een signaal dat ik erlangs kan en me bij m'n medelesser kan voegen! :( :X |( :?
Nou, ik heb dus maar snel mijn middelvinger opgestoken en twee deuken in zijn deur getrapt, en daarna ben ik met een wheely naar voren geschoten. Het moet toch niet gekker worden.
 
Ik had vandaag ook zo'n automobilist.. Ik reed samen met mijn medelesser binnen de bebouwde kom en op een gegeven moment zat er een auto tussen ons in. zo'n verlaagde zwarte met een petje, je kent het wel. Ik zat er netjes op een keurige afstand (3 seconden) achter, maar wat doet die auto op een gegeven moment? Hij gaat aan de kant en geeft me een signaal dat ik erlangs kan en me bij m'n medelesser kan voegen! :( :X |( :?
Nou, ik heb dus maar snel mijn middelvinger opgestoken en twee deuken in zijn deur getrapt, en daarna ben ik met een wheely naar voren geschoten. Het moet toch niet gekker worden.
word eens wakker !!!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik had vandaag ook zo'n automobilist.. Ik reed samen met mijn medelesser binnen de bebouwde kom en op een gegeven moment zat er een auto tussen ons in. zo'n verlaagde zwarte met een petje, je kent het wel. Ik zat er netjes op een keurige afstand (3 seconden) achter, maar wat doet die auto op een gegeven moment? Hij gaat aan de kant en geeft me een signaal dat ik erlangs kan en me bij m'n medelesser kan voegen! :( :X |( :?
Nou, ik heb dus maar snel mijn middelvinger opgestoken en twee deuken in zijn deur getrapt, en daarna ben ik met een wheely naar voren geschoten. Het moet toch niet gekker worden.

stoer goed man! ;)
 
Laatst bewerkt:
Dan zit jij er dus ook te dicht op. Die 2-seconden regel is niet uit de lucht gegrepen. 2x 17 = 34 meter. Je afstand had dus bijna 2x zo groot moeten zijn.

Je rijdt even snel, de voorligger remt, jij hebt reaktietijd nodig en in de tijd waarin de voorligger begint te remmen en dat jij begint te remmen heb je al een aardig snelheidsverschil opgebouwt en ben je bovendien al op 'm ingelopen ...

point taken, desalniettemin was mijn volgafstand op dat moment ruim voldoende, ik durf daar mijn hand voor in het vuur te steken, maar dat was uiteindelijk mijn punt ook niet...

ging erom dat er ook situaties voorkomen waarin een motorijder zich keurig gedraagd, evenals de evnetuele automobilist. en dat door een verkeerd afgestelde sproeier dus dan onnodige escalaties zouden kunnen ontstaan als iedereen maar te snel andermans acties gaat interpreteren... misschien hoorde de automobilist wel een grappige opmerking op de radio... wie weet??
 
Ik had vandaag ook zo'n automobilist.. Ik reed samen met mijn medelesser binnen de bebouwde kom en op een gegeven moment zat er een auto tussen ons in. zo'n verlaagde zwarte met een petje, je kent het wel. Ik zat er netjes op een keurige afstand (3 seconden) achter, maar wat doet die auto op een gegeven moment? Hij gaat aan de kant en geeft me een signaal dat ik erlangs kan en me bij m'n medelesser kan voegen! :( :X |( :?
Nou, ik heb dus maar snel mijn middelvinger opgestoken en twee deuken in zijn deur getrapt, en daarna ben ik met een wheely naar voren geschoten. Het moet toch niet gekker worden.


Vaaaag verhaal??

Waar doel je nu op?? Mis hier iets denk ik........
 
blijkbaar. het punt was dus dat er ook vriendelijke automobilisten zijn. die dus ruimte maken als het nodig is.
 
Vaaaag verhaal??

Waar doel je nu op?? Mis hier iets denk ik........
full
 
@ Baksteen

Als ik zo mijn verhaaltje teruglees staat het er wel erg belerend. Ik probeer alleen te reageren op de vraag van de TS door aan te geven dat m.i. straf uitdelen aan die blikker (spiegeltje er af ofzo) niks verbeterd. Ik probeer bij een actie waarin wordt gesneden wordt door een blikker o.i.d. koel te blijven en focus me om er om heen te rijden = wegwezen tactiek. Ook al is het verrotte lastig af en toe en wil je nijdig worden. Het belerende stukje gaat over het feit dat veel mensen denken dat ze jouw baan hebben en daardoor op gevaarlijke wijze de andere de les te lezen. Relax we maken allemaal wel eens fouten.

Zuiver theoretisch: stel dat je het werkelijk was, is het dan toegestaan (het was geen politiemotor) dat je die blikker aan de kant zet en een prent geeft (ook al heb je dan geen dienst)?
 
Laatst bewerkt:
@ Baksteen

Als ik zo mijn verhaaltje teruglees staat het er wel erg belerend. Ik probeer alleen te reageren op de vraag van de TS door aan te geven dat m.i. straf uitdelen aan die blikker (spiegeltje er af ofzo) niks verbeterd. Het belerende stukje gaat over het feit dat veel mensen denken dat ze jouw baan hebben.
Spraken mensen elkaar maar eens wat vaker op elkaars (wan)gedrag aan ipv weg te kijken en het aan de overheid overlaten om een oplossing te verzinnen of 'savonds op een forum stoere verhalen gaan zitten typen wat zij in dat geval gedaan hadden ...
 
Spraken mensen elkaar maar eens wat vaker op elkaars (wan)gedrag aan ipv weg te kijken en het aan de overheid overlaten om een oplossing te verzinnen of 'savonds op een forum stoere verhalen gaan zitten typen wat zij in dat geval gedaan hadden ...

Helaas kofferrek,
Dat heb ik ook weleens geprobeerd maar niet met succes. De meneer in kwestie was zelf zo opgefokt dat hij wel even iets uit de kofferbak ging pakken, "ho ho ik bedoel alleen maar dat je meer in je binnenspiegel moet kijken, kun je zien wat er achter je gebeurt voordat je je hele tankje leegspuit op je voorruit en je koplampen" was mijn reactie. Maar hij zou me wel even te grazen nemen zei die. Beetje jammer.

Mja ik hoop dan toch dat zo'n iemand thuis komt, op het puntje staat het verhaal smeuig te vertellen aan iemand. En dan bij zichzelf denk, hmm zou ik toch ook iets fout hebben gedaan.

Tegenwoordig maak ik me meer druk over hoe ongeschonden van A naar B te komen dan onderweg nog iemand de les te lezen.
 
Lastige automobilisten weggebruikers, zijn er genoeg op de nederlandse wegen.
Door de drukte op de wegen en de steeds onlogischer wordende verkeersknooppunten wordt de chaos en irritatie steeds groter. Als je iedereen op z'n nummer wil zetten die in jou ogen wat verkeerd heeft gedaan, dan zou je daar een full-time job aan kunnen hebben. :( Daarbij zullen er ook best mensen soms zich irriteren aan mijn rijgedrag en dan hoop ik niet dat ze meteen mijn spiegel eraf trappen.
Ik heb er nooit zo'n moeite mee als iemand loopt te klungelen en sorry zegt.
Alleen tegenwoordig rijden ze je soms bijna onderuit en kijken je vervolgens aan van "wat moet je dan?"... B| Dan verlies ik wel eens mijn zelfbeheersing. :X
Maar het vernielen van iemands auto vind ik wel ver gaan.
Als een motorrijder dat bij mij zou doen, kan ie maar beter snel tussen de auto's wegglippen B|
 
Spraken mensen elkaar maar eens wat vaker op elkaars (wan)gedrag aan ipv weg te kijken en het aan de overheid overlaten om een oplossing te verzinnen of 'savonds op een forum stoere verhalen gaan zitten typen wat zij in dat geval gedaan hadden ...

Niks mis mee op zich, ware het niet dat de meetse mensen een erg kort lontje hebben. En ja, als ik een inschattingsfout maak of iemand over het hoofd zie (om wat voor reden dan ook) mogen ze best even op de claxon hengsten en ff een keer zwaaien of een ander gebaar maken. Maakt mij ook weer alert op het feit dat ik beter op moet letten.

Helaas is in het geval van TS de actie van de automobilist een moedwillige actie om iemand te sarren. Als daar op gereageerd mag worden zal dat vaak op een schelpartij of nog erger uitlopen en daar heb ikzelf persoonlijk ook geen behoefte aan :)
 
Middelvingers zijn zooooo 1980, gewoon duim omhoog (stuk confronterender) en doorrijden.
Wetend dat dit soort dingen je vaker zullen overkomen.
O-)
 
als ik ergens 70 rij waar je maar 50 mag en er komt een auto in mijn gat kleven dan zou ik ook 50 beginnen rijden om hem te kl*ten, maar als ik al te traag rij dan zal ik wat versnellen of zelfde snelheid aanhouden, maar zeker niet nog vertragen...
 
ik ook toen ik nog harley reed ( jaaaaaaaaaaaren terug ) . lekker pot helmpie op en toen zat er ook zo een smartass in de file die steeds de deur dicht deed als ik langs wilde, aangezien het zomer was en hij zijn raam open had staan , had ie een lekkere groene rochel in zijn giechel :W
mocht ie hier op mf zitte ik spreek je wel op de MM *D

lekker ranzig, vraag me af of hij de volgende keer dan wel aan de kant gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan