Lastige keuzes, welke naked bike gaat het worden?

rrup

MF'er
17 apr 2008
32
0
Leiden
Hallo,

heb een tijd geleden mijn rijbewijs gehaald en ben nu op zoek naar een kicke naked bike!

Ik zit hierbij zelf te denken aan een Kawasaki Z 750, Yamaha FZ6-N of een Duc Monster en vroeg me af of er iemand is die wat nuttige tips heeft over het gebruik van bovenstaande motoren? Heb zelf nog weinig ervaring en vroeg me ook af wat het verschil in rijden is op een 2 of 4 cilinder?

Wil hem voornamelijk gaan gebruiken om ook langere afstanden mee te rijden (geen woon-werk verkeer) en comfort speelt wat dat betreft dan ook wel een klein rolletje...

Dank alvast!

GRT
 
Aprilia heeft nu toch ook een dikke naked 750 (ff opgezocht) SL 750 shiver.

Verschil tussen 2 en 4 cilinder kan ik wel helemaal gaan uitleggen maar geen zin in. Zou het gewoon proberen met proefrijden op beide soorten machines. Dan ben je er voor je zelf snel genoeg achter wat je prettig vindt! (2 of 4 cilinder)
 
Klopt, die Shiver is ontzettend bruut!!

Mijn budget is alleen niet toereikend om een nieuwe bike te kopen, zal eerder een tweedehands worden met zo weinig mogelijk km's op de klok. Had ik er misschien even bij moeten zeggen..
Thanx voor tip iig!
 
Laatst bewerkt:
de enige naked die echt ass kickt is de superduke.

Verder vind ik zelf de yamaha FZ6-N ook wel leuk.
Maar dan meer voor mn vriendin :)
 
duc monster kan je vinden voor weinig geld.

heb een dark editie zien staan voor zone 6000euro.

Klopt, qua prijs is het aantrekkelijk! Ga dit weekend op een M 600 van een kennis rijden en ben benieuwd...

Nu de Z 750 nog testen, die trekt op een of andere manier toch het meest...
 
Terug
Bovenaan Onderaan