Laten afstellen, of toch zelf proberen

MathijsG

MF'er
20 jul 2007
238
0
Enschede
Hey allemaal,

Ik heb laatst mijn carbs. in hun geheel van mijn motor gehaald (GS500, 2 cil).
Ik heb ze even open gehad (Top, voor diafrag en schuif, vlotterbak voor viezigheids controle) en later volledig gemonteerd.

Echter rijdt de motor nu anders dan eerst:
A- De motor start vrij moeilijk, stationair lijkt verschoven.(handgas nodig)
B- De motor wordt vrij (erg) warm. (Te arm mengsel?)
C- Als het gas losgelaten wordt lijkt het net of de motor een halve seconde op de laatste gasstand blijft hangen, waarna deze erg langzaam daalt naar stationair.
D- Met een vrij (erg) warme motor loopt de motor ong. 1-2 sec op de stationair waarna deze uitvalt.
E- De uitlaat knalt vrij veel, nu is de uitlaat niet geheel luchtdicht. Maar daarvoor knalde hij niet zoveel.
F- Rond 3000 toeren loopt de motor erg vreemd. Een beetje alsof er een kabouter aan de gaskabel zit te trekken(stoterig) :)

Wat valt hier aan te doen? Ik zit zelf eraan te denken om de mengselschroef bij beide carbs 1/4 verder te draaien, zal dit helpen?

Heeft niemand anders een tip, afgezien va het laten afstellen, dan zou ik hem graag willen laten afstellen.
Heeft iemand dan een tip voor een goedkoop fries adresje?(en wat kost dat zoal voor een 2 cil.)

Bvd.
 
Uit het boekje, 2,1/4 slag uitdraaien.

maar is dit een carb probleem? Want de singalen zijn volgens mij een typisch geval Arm lopen...

Msichien moet ik er nog bij zeggen dat:
Er geen valse lucht wordt aangezogen (getest met start hulp)
Het bougie beeld is na de 50km met de schone carbs richting wittig gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan