laverda 650cc

erik gsx-r

Die hard MF'er
16 feb 2003
823
0
westerhaar
hej allemaal wie o wie kan me een beetje info verschaffen over een laverda racer met een cilinder inhoud van 650 cc en tis een twin weet je iets over zon fiets regeer dan dan ff alvast bedankt ps bj is 1995 ivm met misschien aanschaffen van zon machiene
 
Laverda 650...

De eerste laverda sinds de wederopstanding van het merk onder leiding van Tognon. (NU overgenomen door aprilia).

Im000439s.jpg


Hier heel veel info:
http://668tech.laverda-nz.org/
 
Het is een twin waarvan de cilinderinhoud 650cc is als ik 't goed heb :)
[me]Aprilia2000 op de account van Stephanie[/me]

En de cilinder inhoud is trouwes 668cc om precies te zijn (niet te verwarren met de Laverda 668 die na de 650 kwam (hebben ieder hetzelfde blok, maar iets aangepast))
 
Heeft er iemand specs van dit ding? en zijn ze een "beetje" betrouwbaar??

Heeft er uberhaupt iemand op MF zo'n Laverda 650?
 
Zie dit topic nu pas. :X

Als e.e.a. nog van belang is kan ik wel wat gaan opsnorren in clubbladen.
Heb bij MF nog geen 650 oud of nieuw type zien langs komen.
Thirza heeft een 750 geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
Betrouwbaar????

Mwoh.... niet echt nee.

Bij m'n motorboer stonden ook twee Laverda's 650. Ik heb gewoon wat met Laverda (jeugdherinnering) dus vroeg ik er naar. Zei die: ik raak die krengen aan de straatstenen niet kwijt. Is maar goed ook eigenlijk, want als ik er garantie op moest geven kon ik er geld bijleggen.....
Hij vertelde dat met name het blok een bijzonder zwak punt is. Schijnt een oud 500 blok van Laverda te zijn, dat ze opgeboord hebben. Is daardoor mechanisch zéér onbetrouwbaar.
 
Ja een zwarte weet alleen niet meer welke. Dacht een 1000 .
Laffie heeft een 1000 en 750 en er staat nog een mooie groene 500 te koop van Mfer
Die van dikkeleo is wit met paars hoor. Erg mooi ding, zonde dat ie hem heeft neergelegt op hoevelaken. Hopelijk is ie volgend jaar weer helemaal opgelapt, prachtig ding namelijk.
 
Betrouwbaar????

Mwoh.... niet echt nee.

Bij m'n motorboer stonden ook twee Laverda's 650. Ik heb gewoon wat met Laverda (jeugdherinnering) dus vroeg ik er naar. Zei die: ik raak die krengen aan de straatstenen niet kwijt. Is maar goed ook eigenlijk, want als ik er garantie op moest geven kon ik er geld bijleggen.....
Hij vertelde dat met name het blok een bijzonder zwak punt is. Schijnt een oud 500 blok van Laverda te zijn, dat ze opgeboord hebben. Is daardoor mechanisch zéér onbetrouwbaar.
Had inderdaad een hele mooie gele zien staan bij motoport. Prachtige en ook redelijk exclusiefe motor lijkt me. Maarja, als ie meer stilstaat dan datie rijdt... ook verdacht goedkoop wassie. (€5400 geloof ik)
 
Ik heb er al eens op gereden. Stuurt goed, maar qua vermogen raakte ik niet echt opgewonden.
Ik accelereerde op een recht stuk naar de 200+ en terwijl ik dat deed werd ik ingehaald door een familielid op een zx6-r. Dit gebeurde met een snelheidsverschil dat er niet om loog.

Verder zijn ze moeilijk te slijten en brengen niet veel op, terwijl de aanschafprijs toch pittig genoemd mag worden.
 
Eh?? Volgens mij is dit topic al een jaartje oud......
 
Ik woonde wel eens in een straat waar iemand zo'n Laverda 650 had.

We gingen eens een stukje racen, maar mijn ZZR600 schoot ervan in de lach. Mooie dure onderdelen, maar een vermogen van bijna niks en daardoor niet vooruit te branden.

Deed mijns inziens zijn uiterlijk geen eer aan.
 
Heb er wel het een en ander over gelezen , is eigenlijk een 440 cc blok die is opgeboord , volgens mij nog uit de 70tiger jaren , trild dus erg veel en is niet erg betrouwbaar , ook problemen met de elektra ( echte italiaan dus ) , stuurd wel aardig maar voor dat geld kan je beter een sv650 kopen !
 
Allemaal waar, dat blok is inderdaad brandhout.
Maar eerlijk is eerlijk: 't ziet er goed uit en 't klinkt tóp......
 
Doe ik ook een late reactie!

Heb bij een motorverhuurbedrijf gewerkt die er 4 had staan...kaduk..
was iets met het blok wat uit elkaar liep....
MAAR...zoek eens naar Gijs van Dijk op google of zo...da's de laverda goeroe en ik heb gehoord dat die er een betrouwbare fiets van kan maken. Verder kosten ze niet veel en krijg je er zeer exclusief spul voor kwa onderdelen...wp, marchesini enz.
En tja...welke Italo twin kan het winnen van een Jap op snelheid(Behalve een nieuwe 999r... 8-) ? Hou die Laverda op toeren en hij loopt echt wel leuk!
Ik heb zo'n 95 pk uit mijn gebakkie en daar lacht ook iedereen om...so what?
Als jij zo'n Laverda mooi vind is het toch goed?

Groeten,
Peter
 
heb een 650.
idd wat traag, maar stuurt stukken beter dan mijn vorige motor een cbr 600f
heel mooi geluid (open carbonaatjes), wil ik wel mee naast een ducati staan...
zijn genoeg onderdelen voor te krijgen, en toch exclusief...slechts 3000 stuks van verkocht wereldwijd..iig de keflarserie..
mijne heeft inmiddels 50.000 vrijwel probleemloze kilometers gehad..

nadeel, coating op de wielen is knudde
 
Terug
Bovenaan Onderaan