Laverda 750SFC replica

Misschien een domme opmerking, maar waarom ga je niet naar www.RDW.nl en stel je daar de vraag. Je krijgt persoonlijk antwoord. Heb ik ook gedaan en dat antwoord print je ff uit.
Toch?? :?

Succes ermee

:W
 
doen ze in Nederland dan niet zo moeilijk...?

van mijn drie cylinder had ik een copie van het Italiaanse kenteken, ik heb toen geen enkel probleem gehad om hem op kenteken te krijgen.

Als jij er de papieren bij hebt van land van herkomst, waarmee je aantoont dat deze motor niet zo maar gestolen is & bovendien in een ander europees land al op kenteken stond, dan is het in Nederland volgens mij zo dat je gewoon een kenteken kunt krijgen.

In België moet de motor in België zelf ooit zijn goedgekeurd qua type voor de openbare weg, vandaar dat attest.

(als ik het tenminste goed begrepen heb) ;)



edit: o wacht... maar dat betekend dat het in dit geval niet zou uitmaken als ie al NL kenteken zou hebben... :?

ik zou een of ander Belgen topic hier op MF eens gaan onveilig maken als ik jou was. :Y
 
Laatst bewerkt:
Misschien een domme opmerking, maar waarom ga je niet naar www.RDW.nl en stel je daar de vraag. Je krijgt persoonlijk antwoord. Heb ik ook gedaan en dat antwoord print je ff uit.
Toch?? :?

Succes ermee

:W
Daar heb ik verschillende antwoorden van RDW gekregen.
Het is maar welke medewerker je vraagt.
 
hallo alle,
ik zal eens proberen te vertellen wat nodig is om in belgie een motor in te schrijven.
eerst en vooral alle documenten van inschrijving en gelijkvormigheids attest van het land van herkomst. en zeker even belangrijk is een factuur van de vorige eigenaar.
dus in laffie zijn geval die uit italie.
zonder dit alles mag je het vergeten. ik had zelf een motor uit nederland gekocht met
deel 1, 2 & 3 + uitvoerpapieren. was niet voldoende want ik had geen factuur van de vorige eigenaar.
heb dan na lang zoeken de eigenaar terug gevonden was intussen al 3x verhuist in evenveel jaren.
in travolta zijn geval.
als je het gelijkvormigheids attest + inschrijvingsbewijs hebt kan je hem zonder al te veel moeite inschrijven in nederland.
hoe ik dit weet, een kennis van mij heeft onlangs zijn duc verkocht aan een nederlander en ikzelf 2jaar terug mijn buell.

hopelijk heb je hier wat aan.

mvg mario
 
Op het gelijkvormigheidsattest staat het merk, type en framenummer
Gaat dus niet.

Kan een Belg met alleen de gelijkvormigheidsattest wel een kenteken krijgen ?


neen alleen het gelijkvormigheids attest is niet voldoende, er moet een inschrijvingsbewijs bij zijn.
dus let op als je iets koopt in belgie een gelijkvormigheidsattest kan je niet zelf aanvragen dat kan alleen de laatste eigenaar die hem op kenteken heeft gehad.
en een gelijkvormigheidsattest kan gelijk wie aanvragen bij elke erkende daeler.
 
Dit is de mijne

29wsmmv.jpg


Groeten Erik
 
Nou mensen, ik ben afgelopen dinsdag naar het Italiaanse Consulaat geweest.
De man met wie ik een afspraak had was erg behulpzaam alleen had hij weinig gereedschap om mij van dienst te zijn.

Toen ik mijn verhaal had gedaan vertelde hij dat ik niet de enige was met het probleem dat mij bezig hield.

"Tegenwoordig worden alle gegevens, te weten vanaf 1980, in de computer opgeslagen. Het gevolg daarvan is dat men in Italie alle oude administratie, van vóór 1980, heeft weggegooid en er van Uw motorfiets dus geen gegevens meer beschikbaar zijn", was zijn antwoord..!!

Op mijn aandringen heeft hij een brief geschreven naar het DIV, Dienst Invoer Voertuigen. Zeg maar de Nederlandse Rijks Dienst voor Wegverkeer. Mocht hij daar antwoord op krijgen dan zal hij mij bellen.

Op dat bellen wacht ik tot a.s dinsdag, mocht ik dan niets vernomen hebben dan zal ik in de telefoon klimmen.

Wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb gebeld naar het Italiaanse Consulaat... ;( ;(

Hij had nog niets van die DIV-ambtenaren vernomen.

Hij heeft weer een E-mailtje gestuurd naar die DIV-ambtenaren en ik moest volgende week dinsdag....overmorgen dus...nog maar eens bellen.

Ik word hier zo moe van.... ;(
Heb ik een prachtig ding hier in de schuur staan en ik mag er niet op rijden... ;( ;(
 
neen alleen het gelijkvormigheids attest is niet voldoende, er moet een inschrijvingsbewijs bij zijn.
dus let op als je iets koopt in belgie een gelijkvormigheidsattest kan je niet zelf aanvragen dat kan alleen de laatste eigenaar die hem op kenteken heeft gehad.
en een gelijkvormigheidsattest kan gelijk wie aanvragen bij elke erkende daeler.

Oké , ik heb een gelijkvormigheidsattest en een aankoopbewijs.
Daarmee kan ik of een Belg dus geen kenteken meekrijgen !
 
nee toch niet in belgie.
toen ik mijn laverda kocht had de verkoper alle documenten verloren.
hij is dan naar de politie geweest om papieren van verlies.
en daarmee dan naar een daeler geweest voor een nieuw gelijkvormigheidsattest aan te vragen, dat was geen probleem.
maar toen ik hem wou inschrijven onstonden er problemen, want bij een belgisch inschrijvingsbewijs staat ook de nummerplaat op waarmee hij voor het laatst is ingeschreven.
en op het document die ik had verkregen van de verkoper (bewijs van verlies van de boorddocumenten).
was een fout geslopen de nummerplaat was niet juist ingevuld, dit merkten ze op bij de dienst inschrijvingen.
de dame achter de balie kon zien welke plaat het dan wel moest zijn maar wou die niet meedelen.
de politie kon me niet helpen want het was de verkoper zelf die dit moest in orde brengen, gelukig voor mij was die verkoper iemand die ik kende anders had ik hem niet kunnen inschrijven.



Oké , ik heb een gelijkvormigheidsattest en een aankoopbewijs.
Daarmee kan ik of een Belg dus geen kenteken meekrijgen !
 
Goed, het vervolg....

Ik heb nogmaals naar het Italiaanse Consulaat gebeld. Helaas, hij had nog steeds geen antwoord gekregen. Lijken wel ambtenaren... |( |(
Ook vertelde hij mij dat hij verder niets voor mij kon doen...einde oefening..!! :( :(

Via via heb ik een adres gekregen in Mons, Bergen op z'n Vlaams.

Daar huisvest eene firma ENZO, Laverda en Harley ( wat 'n combinatie..!!) importeur voor België.
Ook heb ik een naam van een meneer bij die firma ENZO door gekregen welke mij misschien kan helpen.

Ik heb hem vandaag het hele verhaal doorgemaild (begint al aardig op een roman te lijken, misschien zal ik eens een uitgever gaan zoeken ..haha..!).

Met spanning wacht ik op zijn antwoord.

wordt vervolg
 
Goed, het vervolg....

Ik heb nogmaals naar het Italiaanse Consulaat gebeld. Helaas, hij had nog steeds geen antwoord gekregen. Lijken wel ambtenaren... |( |(
Ook vertelde hij mij dat hij verder niets voor mij kon doen...einde oefening..!! :( :(

Via via heb ik een adres gekregen in Mons, Bergen op z'n Vlaams.

Daar huisvest eene firma ENZO, Laverda en Harley ( wat 'n combinatie..!!) importeur voor België.
Ook heb ik een naam van een meneer bij die firma ENZO door gekregen welke mij misschien kan helpen.

Ik heb hem vandaag het hele verhaal doorgemaild (begint al aardig op een roman te lijken, misschien zal ik eens een uitgever gaan zoeken ..haha..!).

Met spanning wacht ik op zijn antwoord.

wordt vervolg


ik hoop voor jou dat hij sneller reageert of bij mij, had stukken besteld voor de revisie van mijn laverda en na 3 maanden geduldig wachten waren ze er nog niet.
heb hem dan vriendelijk bedankt.
 
Verhuisd naar Belgie |( |( |(

Ik vond je altijd al een rare reservebelg :P

Maar vervelend verhaal dit, hopelijk komt het tot een goed einde. Anders verhuis je toch weer terug naar Nederland?

:+
 
Verhuisd naar Belgie |( |( |(

Ik vond je altijd al een rare reservebelg :P

Maar vervelend verhaal dit, hopelijk komt het tot een goed einde. Anders verhuis je toch weer terug naar Nederland?

:+

Hé knulletje, leef jij ook nog...?

Leuk iets van je te horen..!!

Tja, huisje verkocht, niets naar de zin kunnen vinden in Nederland( lees: alles veel te duur..!)

Dus zijn we de grens over gegaan alwaar we iets moois hebben gevonden. Tis maar 18 km van mijn vorige woonplaats verwijderd, dus waar hebben we het over..!

Als ik nou maar een kenteken kon krijgen, konden we weer eens een ouwe brikken tour organiseren.. :Y

Maar mocht het hier nou echt niet lukken dan zet ik hem op de naam van mijn zoon en probeer ik het in Nederland.
En nu van de centjes gaan genieten..!!
 
Nou mensen, van de firma Enzo heb ik nog steeds niets vernomen.
Dus dat 'boek' kan ik wel sluiten.... |( |( |(

Ik heb het hele verhaal naar Gijs van Dijk gestuurd. Die heeft contact opgenomen met Piero Laverda.
Die is eventueel bereid een bouwjaar verklaring te schrijven.
Als ik die in het bezit heb ga ik met een vriend met de motor naar het RDW en laat hem in Nederland op kenteken zetten.

Daarna probeer ik hem als nog in België op kenteken te krijgen. Mocht dat niet lukken dan zullen we maar met een Nederlands kenteken door het leven gaan.
 
Daarna probeer ik hem als nog in België op kenteken te krijgen. Mocht dat niet lukken dan zullen we maar met een Nederlands kenteken door het leven gaan.

Via NL kenteken naar BE kenteken moet volgens mij wel lukken. :)
Maar ja, wel een hoop gedoe & eerst nog zien gebeuren. :X



Trouwens ter info, er had laatst nog iemand gereageerd in je topic over je neef.
Die was er mogelijk als ehbo-er bij betrokken.
GETUIGE? zaterdag 21 mei St.Vith neef verongelukt
 
Terug
Bovenaan Onderaan