Laverda 750SFC replica

Oke, tis wel een oud onderwerp maar ik wil jullie toch even laten weten dat het gelukt is. Ik heb eindelijk een Belgisch kenteken op mijn motor...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niet via de gangbare weg..!!
Dat kon ik wel schudden.

Ik weet nu precies hoe het zit.

In Belgie is een wet die zegt dat alle motorvoertuigen vanaf bouwjaar 1972 een gelijkvormigheidattest moeten bezitten. Hebben ze dat dan krijgen ze een zg PVG-nummer. Zonder dat nummer geen kenteken.

Dat attest moet men via de dealer bij de fabriek aanvragen.
In Belgie is geen Laverdadealer meer en in Italie geen Laverda motorenfabriek meer.
Dus ik kon een kenteken wel vergeten.

Via de douane kreeg ik de naam van een Belgisch bestuurslid van een Nederlandse oldtimerclub. Volgens die douanier kon die man mij verder helpen.

Ik heb die man opgezocht en hij wist mij fijntjes uit te leggen waar het knelpunt zat en ook dat hij mij kon helpen.

Binnen 1,5 week had hij een kenteken voor mij geritseld. Hoe hij dat geflikt heeft weet ik niet, alleen heeft hij er voor gezorgd dat mijn motor 3 jaar ouder is geworden.

En nu kan ik eindelijk op mijn fiets klimmen en rond toeren....YES!!!!!!!!!!!!
 
Van Harte Gefeliciteerd veel plezier met je Laverda hij ziet er mooi uit errug mooi gedaan.
:} :}
Ben zelf ook met 1tje bezig, zie Laverda sf 1972 project. :W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de laverda niet meer,maar de trommels deden prima hun werk.
Doen jou remmen het niet goed?

Gr Marco.

Ben een beetje laat met mijn reactie...ben een tijdje met de camper op stap geweest, zo doende..!

Nou nee, ik vind dat ze niet zo best hun werk doen. Ben al een paar keer aan een aanrijding ontsnapt..!!

Ik weet niet hoe lang de remvoeringen er al op zitten. de motor is een dikke 35 jaar oud en toen ik hem kreeg was het een echt wrak.
Zijn er tegenwoordig misschien betere remvoeringen te koop..?

De exemplaren welke er nu opzitten heb ik met een schuurpapier een beetje opgeruwd en dat heeft al wat geholpen maar toch...
 
Ben een beetje laat met mijn reactie...ben een tijdje met de camper op stap geweest, zo doende..!

Nou nee, ik vind dat ze niet zo best hun werk doen. Ben al een paar keer aan een aanrijding ontsnapt..!!

Ik weet niet hoe lang de remvoeringen er al op zitten. de motor is een dikke 35 jaar oud en toen ik hem kreeg was het een echt wrak.
Zijn er tegenwoordig misschien betere remvoeringen te koop..?

De exemplaren welke er nu opzitten heb ik met een schuurpapier een beetje opgeruwd en dat heeft al wat geholpen maar toch...

Ik heb er bij een remmenbedrijf nieuwe voering op laten zetten. Remmen als vergif met die grote trommel! Verloor op Assen bij acceleratie en op rechte stuk alles van iedereen, maar bij de bochten remde ik er naar toe en sommigen voorbij. :+
 
Ik heb er bij een remmenbedrijf nieuwe voering op laten zetten. Remmen als vergif met die grote trommel! Verloor op Assen bij acceleratie en op rechte stuk alles van iedereen, maar bij de bochten remde ik er naar toe en sommigen voorbij. :+

Weet je nog bij welk bedrijf en wat voor voering...??
 
Weet je nog bij welk bedrijf en wat voor voering...??

Ik was dus even op vakantie....

Het bedrijf heet(te) Langendonk Remservice in Hengelo O.
Wat voor voering ze er toen op hebben gezet weet ik niet.
Ik kan het bedrijf trouwens niet weer vinden..
I.i.g. succes!
Want de acceleratie en topsnelheid zijn niet de sterkste punten, maar het remmen en het sturen zijn super! Ik vond trowens wel dat je echt moest oppassen dat de trommels niet gaan "happen". Kwestie van wennen.

Gr.,
Cor
 
Ben een beetje laat met mijn reactie...ben een tijdje met de camper op stap geweest, zo doende..!

Nou nee, ik vind dat ze niet zo best hun werk doen. Ben al een paar keer aan een aanrijding ontsnapt..!!

Ik weet niet hoe lang de remvoeringen er al op zitten. de motor is een dikke 35 jaar oud en toen ik hem kreeg was het een echt wrak.
Zijn er tegenwoordig misschien betere remvoeringen te koop..?

De exemplaren welke er nu opzitten heb ik met een schuurpapier een beetje opgeruwd en dat heeft al wat geholpen maar toch...
Ga gewoon even naar Gijs van Dijk...die maakt ze echt weer prima voor je
 
he hallo,

dit is voor mij de eerste keer op deze motorsite en heeft me even moeite gekost om hier op te geraken.
Heb pas een motor vanuit nederland hier in belgië ingevoerd en heb ook alle zever moeten aanhoren bij div.
In belgië Mons Bergen was de hoofdinvoerder voor België die doet nu harley en je kan daar een gelijkvormigheidsattest bekomen mits je de moto meeneemt op de aanhanger en even laat zien ivm kenteken chasis en blok.
Daar krijg je een klein kaartje met alle gegevens en wat stempels betaalt hem 150 euro en de zaak is geklonken.
Dit papiertje kopiëren en goed bijhouden.De kopie stuur je samen met de aanvraag voor nieuwe plaat via je verzekeringskantoor met oude kentekenbewijs papier nog van de douane axport etc. op en alles is ok!

Ik woon in Helchteren en had graag eens met je afgesproken om wat bij te praten zoveel laverda gekken zijn er ook weer niet he.
Groeten Koen Rietveld 0498/514010
Hoor graag nog iets kan ik je verder helpen
en je mijn documenten laten zien en hoe het verloopt,adressen,documenten,etc...






Nog ff het laatste nieuws aangaande mijn SFC replica.

Inmiddels is de motor bij Gijs van Dijk geweest alwaar hij zijn eerste 'klappen' heeft gegeven.
Gijs heeft alles netjes afgesteld en ik als een klein kind zo blij met hem naar huis.

Een maand geleden zijn we naar Belgie, Overpelt, verhuisd. Nu moet ik mijn motor in Belgie op kenteken krijgen en dat is een heeeeel karwei.

Ik heb alleen maar een uitvoer bewijs uit Italie. Nu wensen de Belgische Rijks Dienst voor Wegverkeer van mij een orrigineel kenteken, ooit op deze fiets afgegeven.

En dat heb ik niet....!!!!!!!!!

Nu moet ik a.s dinsdag naar Genk. Daar bevind zich het Italiaanse consulaat. Daar heb ik een afspraak met een Italiaan die inzicht heeft in de administratie welke betrekking heeft op gestolen motorvoertuigen.
Mijn motor is van 1972, ik weet niet of die administratie zo ver terug gaat.

En wat te denken van Italiaanse administratie....????

Kopt alles, ik bedoel is mijn motor geen gestolen exemplaar, dan krijg ik van die gast een bewijs dat mijn type motor een typekeuring heeft in Belgie. Zij noemen dat daar een 'gelijkvormigheids attest'..!

Maar inmiddels heb ik er al 19 km mee gereden...n.l van mijn oude huis in Dommelen naar Overpelt....zonder kentekenplaat...oeioei..das stout......maar wel fijn..!!!!!

Werd ik nog bijna vlak voor mijn deur in Overpelt door de politie gesnapt.......

Dus het zijn spannende dagen voor mij....
 
he hallo,

dit is voor mij de eerste keer op deze motorsite en heeft me even moeite gekost om hier op te geraken.
Heb pas een motor vanuit nederland hier in belgië ingevoerd en heb ook alle zever moeten aanhoren bij div.
In belgië Mons Bergen was de hoofdinvoerder voor België die doet nu harley en je kan daar een gelijkvormigheidsattest bekomen mits je de moto meeneemt op de aanhanger en even laat zien ivm kenteken chasis en blok.
Daar krijg je een klein kaartje met alle gegevens en wat stempels betaalt hem 150 euro en de zaak is geklonken.
Dit papiertje kopiëren en goed bijhouden.De kopie stuur je samen met de aanvraag voor nieuwe plaat via je verzekeringskantoor met oude kentekenbewijs papier nog van de douane axport etc. op en alles is ok!

Ik woon in Helchteren en had graag eens met je afgesproken om wat bij te praten zoveel laverda gekken zijn er ook weer niet he.
Groeten Koen Rietveld 0498/514010
Hoor graag nog iets kan ik je verder helpen
en je mijn documenten laten zien en hoe het verloopt,adressen,documenten,etc...
 
He mannen, kijk nou eens tis gelukt....!!!!!!!!!!!!!!!!!!

He Laffie,

Kunnen we eens afspreken ben van zin om mijn 1200 te versleutelen naar
sfc look zou graag wat tips kunnen gebruiken inzake kuip bevestiging , voetsteunen etc...

gr koen 0498/514010
Eynderweg 64
3530 Helchteren
België
full
 
He Laffie,

Kunnen we eens afspreken ben van zin om mijn 1200 te versleutelen naar
sfc look zou graag wat tips kunnen gebruiken inzake kuip bevestiging , voetsteunen etc...

gr koen 0498/514010
Eynderweg 64
3530 Helchteren
België[afbeelding]

Laffie's laatste post is uit juli 2009 (3 jaar geleden)... Ik denk die hier niet meer rondhangt...
 
He Laffie,

Kunnen we eens afspreken ben van zin om mijn 1200 te versleutelen naar
sfc look zou graag wat tips kunnen gebruiken inzake kuip bevestiging , voetsteunen etc...

gr koen 0498/514010
Eynderweg 64
3530 Helchteren
België[afbeelding]~[/quote]

:} In een woord MOOI
 
Nou Koen ik vind jou laverda ook verrekte mooi hoor!Misschie dat dat opstaande gedeelte vd buddy ook in oranje mocht mmm ja

Prachtige motoren die laverdas
 
bedankt jongens voor de reacties heeft inderdaad heel veel weg van een RAU vooral de voorkant die in een hoek uitkomen.Vind hem een beetje te modern lijken denk wel dat hij binnenkort te koop komt ivm een andere tank.
Kan iemand me nog verbinden met een sfc'er voor zo'n steun te maken voor de kuip?
Groetjes Koen
 
bedankt jongens voor de reacties heeft inderdaad heel veel weg van een RAU vooral de voorkant die in een hoek uitkomen.Vind hem een beetje te modern lijken denk wel dat hij binnenkort te koop komt ivm een andere tank.
Kan iemand me nog verbinden met een sfc'er voor zo'n steun te maken voor de kuip?
Groetjes Koen

Zet je vraag een neer bij LCN.nl Laverda Club Nederland. Gegarandeerd succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan