Laverda Breganze

6 nov 2009
54
0
M´n derde Laverda uit Breganze fabriek. Een RGS 1000 van origine. Ding is nog niet af maar voor 1 item heb ik wat advies nodig: ik wil de luchtfilterbak eraf halen en vervangen door of open kelken of door K & N filters. Probleem is alleen dat ik met kelken de ervaring heb dat stationair lopen eigenlijk niet lukt en met K & N filters er zelfs met (uitgeboorde !!! ) sproeiers niet uit kwam: spierwitte bougies.

Iemand een voorstel voor de sproeierbezetting in beide gevallen? Ding is verder standaard, enkel 2 megatonnetjes.

full
 
ik neem aan dat je niet alleen de hoofdsproeiers aanpast?
het eenvoudigst is een complete dynojet kit te kopen met alle sproeiers en naalden.
deze motoren lopen meer open als met luchtfilters, er werd op die manier ook volop mee geraced, het kan echt wel!
 
Plankgas liep het ook wel redelijk: eerst met een 180gr Jota met open kelken, later nog nog met een 1000SFC met heel kort 36mm en later met 32mm. Maar beide liepen niet fatsoenlijk met filters. je noemt dynojet kit: maken ze dat ook voor dell´orto´s dan? Goh, zo zie je maar weer! Bij wie moet ik dan zijn?
 
Plankgas liep het ook wel redelijk: eerst met een 180gr Jota met open kelken, later nog nog met een 1000SFC met heel kort 36mm en later met 32mm. Maar beide liepen niet fatsoenlijk met filters. je noemt dynojet kit: maken ze dat ook voor dell´orto´s dan? Goh, zo zie je maar weer! Bij wie moet ik dan zijn?


Gewoon eens bellen naar Ruud Frederiks van Tovami Dynojet in Goes, dan weet je zeker dat het goed komt.
 
Elke Laverda is mooi en goed lopend te krijgen met simpele middelen.
GA even naar Gijs van Dijk en je hebt direct de juiste spullen in handen ... ;)

Ikzelf heb niet zoveel met de 3 cillinders dus .... O-)
 
Laatst bewerkt:
Heb net een nieuw zitje gemonteerd, een rickman 1-persoons. na 9 jaar op een MV-lookalike zitje te hebben gezeten, is het tijd voor weer wat verandering.\

Kleur moet ik nog over nadenken. Misschien de oude Gulf race kleuren?
 
Ik ben benieuwd hoe het zitje staat,foto?Het oude zitje mistaat ook niet echt.
Kleur is altijd lastig,maar ik vind ze in het oranje toch het mooist.

Gr Marco.
Heb net een nieuw zitje gemonteerd, een rickman 1-persoons. na 9 jaar op een MV-lookalike zitje te hebben gezeten, is het tijd voor weer wat verandering.\

Kleur moet ik nog over nadenken. Misschien de oude Gulf race kleuren?
 
Zitje staat niet onaardig moet ik zeggen. En oranje, ja: mijn Jota was inderdaad oranje maar met een zilverkleurig frame zoals dat hoort..... En dit frame is zwart ge-epoxeerd. Fotootje komt er zo aan.
 
Er zijn nog plannen:
  • huidige (CBR1000F) voorvork vervangen door 41mm M1R
  • 900SS tophalf
  • open kelken of K & N
  • Ikon of toch Hagon

Maar het budget voor dit jaar is weer op, ding bleek (een beetje) krom :( :( :( en heb 'm laten richten bij Rob Jansen. Weet nu wel dat ik nog met het achterwiel aan de gang moet: staat 6.5mm uit het midden. Dus of de transmissie demper aanpassen/weggooien, of het wiel in de draaibank...
 
Ja, deze zijn te reviseren en er zijn nog kit's voor te verkrijgen.

Rob

Hi Rob,

Wie kan deze kit leveren. Ik hoop dat je een adres hebt. Wat ik kon vinden tot nu toe was een werkplaatshandboek (maar m´n italiaans is niet zo best...)
 
Gisteren een nieuwe gaskabel gehaald. Beetje korter, maar zou moeten passen.... 8-) 8-)
En ja hoor, totale lengte geen probleem. Echter, het lengte verschil tussen binnen en buitenkabel was te klein. :( :(

Maar terug met deze kabel en de oude repareren..
 
Hallo,

je vroeg bij Bruteforce om de codes van de gulf kleuren.
Helaas heb ik die ook niet, maar heb ik ook niet echt naar gezocht.
Heb zelf de kleuren bij elkaar gezocht.
Die op de fighterama stonden waren veel lichter blauw.
Het oranje is geen probleem, maar het blauw is moeilijker.

Zelf vond ik de kleur blauw van alfa Romeo 156 wel behoorlijk in de buurt komen.
Dat is natuurlijk te achterhalen. (zie fotoke)

Als je zo je motor zie, kan dat er gaaf uit komen te zien.
Gave cafe racer!

Ro

full
 
Hallo,

je vroeg bij Bruteforce om de codes van de gulf kleuren.
Helaas heb ik die ook niet, maar heb ik ook niet echt naar gezocht.
Heb zelf de kleuren bij elkaar gezocht.
Die op de fighterama stonden waren veel lichter blauw.
Het oranje is geen probleem, maar het blauw is moeilijker.

Zelf vond ik de kleur blauw van alfa Romeo 156 wel behoorlijk in de buurt komen.
Dat is natuurlijk te achterhalen. (zie fotoke)

Als je zo je motor zie, kan dat er gaaf uit komen te zien.
Gave cafe racer!

Ro

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan