Laverda liefhebbers?

leonlaverda

MF'er
19 jan 2013
48
3
Je moet nog aardig je best doen om de middenbok aan de grond te rijden, maar is natuurlijk wel beter om m eraf te halen als je op het circuit rijdt.

Afgelopen jaren op Zandvoort, Assen, Francorchamps, Zolder en Mettet ermee gereden. Eigenlijk te zwaar voor de chicanes en langzame bochten. Snellere tot 170 gaat best. Met de goede blokken gaat remmen supergoed; wel behoorlijk knijpen natuurlijk.

Altijd relatief rustig aan gedaan, want ik moest er natuurlijk nog wel mee naar huis kunnen rijden en ook zonde om je klassieker in de grindbak te parkeren.
 

Den Duut

MF veteraan
24 jun 2003
12.851
10
Hengelo (Overijssel)
Je moet nog aardig je best doen om de middenbok aan de grond te rijden, maar is natuurlijk wel beter om m eraf te halen als je op het circuit rijdt.

Afgelopen jaren op Zandvoort, Assen, Francorchamps, Zolder en Mettet ermee gereden. Eigenlijk te zwaar voor de chicanes en langzame bochten. Snellere tot 170 gaat best. Met de goede blokken gaat remmen supergoed; wel behoorlijk knijpen natuurlijk.

Altijd relatief rustig aan gedaan, want ik moest er natuurlijk nog wel mee naar huis kunnen rijden en ook zonde om je klassieker in de grindbak te parkeren.
Ik vond de sf750 ('72'er) ook niet echt een gooi-en smijtfiets.
De snelle bochten waren inderdaad heel mooi te doen.
Op Assen dan, andere circuits heb ik er niet mee gereden.
Sturen als een scheermes en enorm ankeren met die trommelremmen.
Alleen de acceleratie was dan weer flut.
 

Dhr. Bosso

Пу́тін хуйло́!
Donateur
24 mei 2012
34.936
83.703
Au bayou Zélande.
Tjonge, zo'n boekje moet ik ook nog ergens (maar waar?) hebben liggen. Ook het grote Duitstalige boek heb ik in bezit. Waarschijnlijk in de buurt van het kleine boekje. |(
 

bmwrijder

MF'er
9 nov 2002
136
0
Beringe
Vanaf 1 maart mogen onze oudjes van de belastingdienst weer de weg op. Hopelijk is het dan redelijk weer zodat we weer eens een stukje kunnen rijden.
 

123veloce

Die hard MF'er
23 feb 2006
850
213
Eergisteren nog ff bij de gebr Slater in GB om de koffie geweest.
Aardige vent die Richard!
full
 

Chriskx

MF veteraan
19 dec 2009
2.447
1.378
Nee hoor Hawa,...zoals ik al schreef niet alle S tanken hadden een schroefdop, mijn originele S van 24 april 1970 met frame/bloknr 3179 heeft een klapdop.
Het is een ongerestaureerde S met een klapdop dus!!

Het waren alleen de hele vroege Sen met een schroefdop, bovenstaande tank kan dus ook van loop 1970 zijn.

Zou ik dan die van 23 april hebben? Heb ik in onderdelen liggen trouwens. Zat bij mn SF bij de koop inbegrepen. Frame is er ook nog bij en staat op de planning om weer opgebouwd te gaan worden.

20190217_150634.jpg
 
Laatst bewerkt:

Chriskx

MF veteraan
19 dec 2009
2.447
1.378
Wel een liefhebber... geen eigenaar....:/, maar da's een mooie:t

Thanks!! Hij moet nog mooi worden... volledig beetgepakt van voor tot achter. Had sinds 1989 stilgestaan... blok compleet nieuw opgebouwd, erg keuk werk! Ori zitje wordt nu opnieuw bekleed, zitje op de foto is geen Laverda zit. En dan komende winter het spuitwerk doen. Kan alleen nog niet kiezen welke kleur het moet gaan worden!
 

KwaSuz

MF veteraan
Donateur
20 aug 2006
8.786
7.373
Gaasterlân
Tja, de kleur is natuurlijk persoonlijk.
Natuurlijk moet je voor een fabrieksoriginele kleur gaan, IK zou voor rood gaan....
Gewoon omdat het Italiaans is.... en rode zijn sneller, dat weet iedereen _O-

Geef toe, een gele of blauwe ferrari ziet er ook niet uit :P
 
Bovenaan Onderaan