Laverda liefhebbers?

Alle s tanken hadden een schroefdop, alleen de eerste sf uit 1971 had een s tank met flipover. dit is dus een sf tank uit 1971
 
Nee hoor Hawa,...zoals ik al schreef niet alle S tanken hadden een schroefdop, mijn originele S van 24 april 1970 met frame/bloknr 3179 heeft een klapdop.
Het is een ongerestaureerde S met een klapdop dus!!

Het waren alleen de hele vroege Sen met een schroefdop, bovenstaande tank kan dus ook van loop 1970 zijn.
 
Laatst bewerkt:
De SF die bij de oranje tank hoort is inderdaad van '71. Die tank is zeer waarschijnlijk origineel want de kleur die volgens de spuiter onder de 2 andere lagen zat komt overeen met wat op de Italiaanse papieren die bewaard zijn gebleven staat.

Er wordt in de levensloop van heel veel motoren natuurlijk wat afgerommeld, andere tanks, stuur, uitlaat, zitje etc. Bij de meeste motoren kun je aan specifieke onderdelen wel zien uit welke modelreeks hij komt maar bij Laverda waren ze geloof ik niet zo heel consequent. Het is soms lastig te achterhalen op welke Laverda precies wat hoort. Oude voorraad werd eerst opgemaakt.

Ik heb iig wel weer zin om dat fijne geluid weer eens te horen. Toch maar eens beginnen met opbouwen..
 
Héhé heeft bijna 3 jaar geduurd maar hij is klaar.

http://daviddreesen.blogspot.nl/2015/06/laverda-1200-mirage-1979.html

full
 
Laatst bewerkt:
Wow! Dat heb je serieus aangepakt! Mooi geluid in dat 2e filmpje, maareh hoe rijd dat nou zo'n 1200?! :) inmiddels al meer km's gemaakt?
 
Wow! Dat heb je serieus aangepakt! Mooi geluid in dat 2e filmpje, maareh hoe rijd dat nou zo'n 1200?! :) inmiddels al meer km's gemaakt?

Nee, tot nog toe 50 kilometer gereden.
Even alles na gelopen.
Rijd echt super.
Echt een 3 cilinder met serieus vermogen.
Morgen weer mooi weer dus......... :]
 
Chapeau. :}

Goed werk kost nu eenmaal wat meer tijd en dit is super goed en mooi werk.

En eindelijk weer eens wat nieuws te lezen op het Laverda forum.
 
Allen,

In dit topic:

TOPIC

vertel ik het één en ander over de aankoop van mijn Laverda 1200 30th Anniversary uit 1979.
En vanavond heb ik daar een update geplaatst met een filmpje.

Ik hoop dat jullie dat leuk vinden.

gr.

Lange Willem
 
Hallo Laverda liefhebbers,

ik ben voor een doodzieke man, 1e eigenaar van een Laverda SF750 bj. 1971, op zoek naar een Nederlandstalig WPH voor deze motor.
Weet iemand of zo'n boek nog ergens te koop is of heeft wellicht iemand nog zo'n boek liggen ?

Deze man probeert nog vooruit te kijken en zou, als hij de kans nog krijgt, zo veel plezier kunnen halen uit alleen al het lezen van dit boek en denken aan de dingen die hij daaruit nog aan zijn motor zou willen doen/sleutelen. Ik betwijfel of hij nog zo ver komt, of hij de tijd nog krijgt om dat te doen maar alleen al het denken aan en het lezen van zou hem nu al zoveel afleiding en plezier bezorgen dat ik alles in het werk stel om zo'n boek voor hem te vinden.

Dus als iemand iets weet of iets heeft hoor ik het graag. Mijn mail adres staat in mijn profiel.

Alvast dank voor het meedenken.
 
Ik zoek eigenlijk nog iemand die het blok van een 750SF onder handen kan nemen.

Het linker krukaslager is kapot. Voor '71 monteerden ze bij Laverda kogellagers maar daarna zijn ze op tonlagers overgestapt. Deze heeft nog een kogellager, de kooi is tussen de kogels uit gelopen en dat is weer door de distributie fijngemalen. :9

Voor zover ik kan zien zijn die tandwielen een stuk harder en ik kan daar geen beschadigingen op ontdekken. Zonder bougies laat de krukas zich makkelijk rondgooien. Ik had eerst het plan hier zelf aan te beginnen maar dit gaat me echt boven de pet. Blok zit nog helemaal in elkaar en hangt nog onder motor.

Nog tips voor een goed revisiebedrijf?
(van dijk ken ik al)
 
Terug
Bovenaan Onderaan