Laverda liefhebbers?

Je moet nog aardig je best doen om de middenbok aan de grond te rijden, maar is natuurlijk wel beter om m eraf te halen als je op het circuit rijdt.

Afgelopen jaren op Zandvoort, Assen, Francorchamps, Zolder en Mettet ermee gereden. Eigenlijk te zwaar voor de chicanes en langzame bochten. Snellere tot 170 gaat best. Met de goede blokken gaat remmen supergoed; wel behoorlijk knijpen natuurlijk.

Altijd relatief rustig aan gedaan, want ik moest er natuurlijk nog wel mee naar huis kunnen rijden en ook zonde om je klassieker in de grindbak te parkeren.
 
Je moet nog aardig je best doen om de middenbok aan de grond te rijden, maar is natuurlijk wel beter om m eraf te halen als je op het circuit rijdt.

Afgelopen jaren op Zandvoort, Assen, Francorchamps, Zolder en Mettet ermee gereden. Eigenlijk te zwaar voor de chicanes en langzame bochten. Snellere tot 170 gaat best. Met de goede blokken gaat remmen supergoed; wel behoorlijk knijpen natuurlijk.

Altijd relatief rustig aan gedaan, want ik moest er natuurlijk nog wel mee naar huis kunnen rijden en ook zonde om je klassieker in de grindbak te parkeren.
Ik vond de sf750 ('72'er) ook niet echt een gooi-en smijtfiets.
De snelle bochten waren inderdaad heel mooi te doen.
Op Assen dan, andere circuits heb ik er niet mee gereden.
Sturen als een scheermes en enorm ankeren met die trommelremmen.
Alleen de acceleratie was dan weer flut.
 
Tjonge, zo'n boekje moet ik ook nog ergens (maar waar?) hebben liggen. Ook het grote Duitstalige boek heb ik in bezit. Waarschijnlijk in de buurt van het kleine boekje. |(
 
Vanaf 1 maart mogen onze oudjes van de belastingdienst weer de weg op. Hopelijk is het dan redelijk weer zodat we weer eens een stukje kunnen rijden.
 
Eergisteren nog ff bij de gebr Slater in GB om de koffie geweest.
Aardige vent die Richard!
full
 
Nee hoor Hawa,...zoals ik al schreef niet alle S tanken hadden een schroefdop, mijn originele S van 24 april 1970 met frame/bloknr 3179 heeft een klapdop.
Het is een ongerestaureerde S met een klapdop dus!!

Het waren alleen de hele vroege Sen met een schroefdop, bovenstaande tank kan dus ook van loop 1970 zijn.

Zou ik dan die van 23 april hebben? Heb ik in onderdelen liggen trouwens. Zat bij mn SF bij de koop inbegrepen. Frame is er ook nog bij en staat op de planning om weer opgebouwd te gaan worden.

20190217_150634.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wel een liefhebber... geen eigenaar....:/, maar da's een mooie:t

Thanks!! Hij moet nog mooi worden... volledig beetgepakt van voor tot achter. Had sinds 1989 stilgestaan... blok compleet nieuw opgebouwd, erg keuk werk! Ori zitje wordt nu opnieuw bekleed, zitje op de foto is geen Laverda zit. En dan komende winter het spuitwerk doen. Kan alleen nog niet kiezen welke kleur het moet gaan worden!
 
Tja, de kleur is natuurlijk persoonlijk.
Natuurlijk moet je voor een fabrieksoriginele kleur gaan, IK zou voor rood gaan....
Gewoon omdat het Italiaans is.... en rode zijn sneller, dat weet iedereen _O-

Geef toe, een gele of blauwe ferrari ziet er ook niet uit :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan