Laverda liefhebbers?

Thanks!! Hij moet nog mooi worden... volledig beetgepakt van voor tot achter. Had sinds 1989 stilgestaan... blok compleet nieuw opgebouwd, erg keuk werk! Ori zitje wordt nu opnieuw bekleed, zitje op de foto is geen Laverda zit. En dan komende winter het spuitwerk doen. Kan alleen nog niet kiezen welke kleur het moet gaan worden!
Vroeger een 750SF gezien die in de kleuren van de Italiaanse vlag was gespoten ,dat vond ik toen erg mooi.
Al hoort een Laverda eigenlijk oranje te zijn,zelf heb ik een kanariepieten gele SF gehad vond hem dat niet misstaan.
Een groene is ook mooi,verder blijft het iets persoonlijks.
lav.jpg
 
Die groene kleur staat ook erg fraai idd!! Een SFC hoort oranje te zijn, een SF1 ook. Een S of de SF met kamelentank zoals de mijne vind ik minder mooi in het oranje.

Deze vind ik ook erg mooi;

20190817_094224.jpg


Mijn ori zitje is gelijk aan deze trouwens.
 
Yup.
Zelfs van toen ze nog nie-eens GT genoemd werden. Het was gewoon de "Laverda 750" toen later de S en de SF kwamen werd deze GT genoemd (heb ik me laten vertellen).
Hij heeft wel de kenmerken van de GT, het kleine kleppen en carburateurs -blok en het brede frame.
 
Yup.
Zelfs van toen ze nog nie-eens GT genoemd werden. Het was gewoon de "Laverda 750" toen later de S en de SF kwamen werd deze GT genoemd (heb ik me laten vertellen).
Hij heeft wel de kenmerken van de GT, het kleine kleppen en carburateurs -blok en het brede frame.

Is het dan wel een 750 en geen 650? In 1968 was het nog een 650 toch?

De spatborden zijn ook rechthoekig ala GT trouwens.
 
Tis een vroege 750. Nummer 1460, ze begonnen bij 1001.
De 'ronde' spatborden kwamen idd bij de S modellen, het schijnt dat er ook nog een aantal GT's met ronde spatborden zijn geleverd omdat de voorraad hoekige even op was.
 
Eens ff op zolder lopen speuren naar wat ik allemaal nog heb liggen... kom een heel eind voor een nieuw project.

20190905_215717.jpg


Morgen eens ff verder neuzen en kijken ik in loop der jaren nog meer verzameld heb. Cafe racer Laverda lijkt me wel wat...

Dempers en bochten liggen er nog. Spatborden ook. Accubak, zijschilden, spitbackplate, bobines, regelaar, startrelais, koplamp ook.

Mis nog wel veel klein spul. Maar eens een opsomming maken en de rest bij elkaar zoeken. Mooi project voor komende winter!!
 
Dit was mijn Laverda SF, 1971.
Verkocht aan een verzamelaar in Rijkevorsel.
 

Bijlagen

  • Lav 750 001.JPG
    Lav 750 001.JPG
    129,7 KB · Weergaven: 16
  • Lav 750 004.JPG
    Lav 750 004.JPG
    126,2 KB · Weergaven: 17
Guzzi ook prachtig! Heb zelf een V700 Van Gent gehad, maar qua rijden heb ik toch liever Laverda. Wat meer beleving dan Guzzi vind ik persoonlijk .
 
Nieuw winter project. De binnenkant van de tank behandelen. De tank zweet een beetje langs de rand.
Nu zit ik te twijfelen. Of de tank zelf van een coating voorzien. Of de tank weg brengen en laten repareren en coaten.

Iemand ervaring met zelf behandelen?

Wat denken jullie.
 

Bijlagen

  • IMG-20191215-WA0011.jpeg
    IMG-20191215-WA0011.jpeg
    121,6 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan