Laverda liefhebbers?

Nou dan maar niemand vergeten.

full
 
Ten slotte nog een fraaie 500 in Akersloot,het eindpunt van de Rocketrun 2005,
Het rock&roll festival.

(Afbeelding)

Hey BigTriple; nou zet je zelf van die lelijke kerels op de foto :?
waar zijn we in godsnaam mee bezig?

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/249774/7f9b72c19b3524e6e5d3d40b8c004686 (Opname caferacers 012_12_4.jpg)​
 
Kom op, Peet, je doet net of je mij nog nooit van achter heb gezien;
'Tis juist de kant van mij die je het meest bekend is.
Kan jij waarschijnlijk niks aan doen,maar 't zal wel aan die Big Triple liggen.
En soms is een gewoon zekeringetje de boosdoener( o.a.zie "Motor" van deze maand), haha.
full


mazzel
 
Wat dacht je van deze???
Hier heb ik ook mee gereden was mijn eerste Laverda 750 S.F.
Ik heb er totaal 5 gehad en een 1000 Yota die ik vies had opgevoerd haalde er op de bank van Rob Janzen in Zandvoort 105 P.K. uit gemeten op het achterwiel schone p.k.tjes dus..
Top lag zo rond de 243k.m.p/u gemeten op het cirquit van Francorchamps.
Leuke tijd denk er nog vaak aan helaas ontbreken mij de pegulantjes om weer een snell Yota neer te zetten maar bij het zien van deze topic gaan mijn handen wel weer jeuken.
M.V.G.Rob Kawasaki!!!


 
Laatst bewerkt:
Wat dacht je van deze???
Hier heb ik ook mee gereden was mijn eerste Laverda 750 S.F.
Ik heb er totaal 5 gehad en een 1000 Yota die ik vies had opgevoerd haalde er op de bank van Rob Janzen in Zandvoort 105 P.K. uit gemeten op het achterwiel schone p.k.tjes dus..
Top lag zo rond de 243k.m.p/u gemeten op het cirquit van Francorchamps.
Leuke tijd denk er nog vaak aan helaas ontbreken mij de pegulantjes om weer een snell Yota neer te zetten maar bij het zien van deze topic gaan mijn handen wel weer jeuken.
M.V.G.Rob Kawasaki!!!


http://image-hosting.olnevhost.net/images/11846-1139.jpg ((Afbeelding))
nou dan heb je er al een stelletje gehad zeg.
:}
 
Wat mooi al die foto's en verhaaltjes. Echt kicken.
Hoewel ik er maar ééntje heb gehad, zo'n twee jaar lang en alweer zo'n 12 jaar geleden, vindt ik het nog steeds erg mooi. Was ook fanatiek lid van de Laverdaclub.
Kan nog steeds de verhalen herinneren over de U.D.V's. Heb nog met de sf op het oude cicuit van Assen gereden. Acceleratie van nul, topsnelheid max 170 dus daar verloor ik het allemaal mee, maar sturen als een scheermes en eruit remmen was helemaal lachen! Telkens met een vette grijns uit de bocht om 10 mtr later weer gepasserd te worden.
Ooit eens met de auto gekeerd en een dikke 30 km achter een driecylinder aangescheurd. Raam open, hoofd naar buiten. Donders mooi geluid. 8-)
 
Wat mooi al die foto's en verhaaltjes. Echt kicken.
Hoewel ik er maar ééntje heb gehad, zo'n twee jaar lang en alweer zo'n 12 jaar geleden, vindt ik het nog steeds erg mooi. Was ook fanatiek lid van de Laverdaclub.
Kan nog steeds de verhalen herinneren over de U.D.V's. Heb nog met de sf op het oude cicuit van Assen gereden. Acceleratie van nul, topsnelheid max 170 dus daar verloor ik het allemaal mee, maar sturen als een scheermes en eruit remmen was helemaal lachen! Telkens met een vette grijns uit de bocht om 10 mtr later weer gepasserd te worden.
Ooit eens met de auto gekeerd en een dikke 30 km achter een driecylinder aangescheurd. Raam open, hoofd naar buiten. Donders mooi geluid. 8-)
Als je dat doet ben je wel een echte liefhebber.Vind het ook wel leuk al die verhaaltjes.Ik heb voor de deze wat racers gehad zoals een gsxr750w.Toen ik die verkocht wilde ik is wat anders.Mijn broer had een SF en ik dacht zal ook is een Laverda proberen.Viel ontzettend tegen als ik het vergleek met de gsxr zoals trekkracht enzo maar was toch meteen verkocht.Laverda netjes gemaakt en toen ik daarmee klaar was zoveel mogelijk originele spullen eraf en een caferacer van gemaakt(nog steeds mee bezig eigenlijk)Zo blijf je een beetje bezig he.Heb de Laverda nu een jaar of 6-7 en eigenlijk nooit noemswaardige problemen gehad.Ik heb dus nu een berg onderdelen die ik bewaar voor als ik hem verkoop.
 
Ja klopt heb er aardig wat gehad maar ik ben ook al niet de jongste meer!! :Y
De eerste kocht als beginnend motorrijder in October 1973.
Daarna kocht ik een Kawasaki Z 900 4 cyl.maar die was me een maatje te groot!!
En zwabberen!! dat was ik niet gewend.
Ik ruilde hem met gesloten beurs om bij Jan Keessen voor een nieuwe Laverda S.F.3 750cc.
Deze reed ik twee seizoenen toen kwam de Guzzi Le Mans 2 fijn ding maar niet mijn motor.(1 seizoen op gereden)
Toch maar weer een 750 S.F.C. gekocht die liep overigens toch wel zo rond de 198 km p/u op de top!!
In die jaren kocht je (ja je gelooft het niet nog een Laverda 750 voor zo een 1500 florijnen.!!)nog makkelijk een opknappertje voor weinig!
Er woonde bij mij aan de overkant een barbaar die zo een arme Laverda 750 stond te mishandelen!!
Hij stond te vloeken op die motor ik steek hem in de brand hoor ik hem nog zeggen dus ik deed hem een bod toen had ik er dus twee!!
Het jaar daar op had ik de opknapper klaar en met mijn eerste ritje verkochtik hem in Alphen aan de Rijn waar de toenmalige koper hem nog steeds heeft staan in nieuw staat ik durf bijna niet te vertellen wat ie nu kost!!(Veeeel!!!).
De S.F.C. ruilde ik in op de Laverda 1000 Yota bij de gebroeders Van Heugten in Amersfoort.(Had ik hem maar gehouden!!).
Die Yota heb ik laten verbouwen bij een tuner Krukas laten draaien S.K.F.Naald lagers erin. Mikasil zuigers Pantser kleppen Piper nokken assen C7 met titanium legering!!Kop met speciale klepgeleiders onder een andere hoek laten boren klepzittingen laten slijpen.
Grote Dell,Orto,s met mechanishe yet injectie!!
Inlaten veranderd koppelings platen veranderd met zwaardere drukgroep!!
Michelin M45 voor M48 achter!!
Na dit alles was ik een hoop geld lichter en had ik de bank blij gemaakt!!!
Maar hij liep wel als een duivel!!
In 1983 eindigde het verhaal ik ging er met 170 p/u af en van de Yota was niet veel meer over dan het rijwiel gedeelte.
Daarna heb ik maar een poosje niet gereden maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan toch weer een oude 750 S.F. gekocht en weer opgeknapt die koste me toen al aanmerkelijk meer er waren kennelijk toch al meer liefhebbers voor dit geweldige merk!!
Je ziet het een mens verzameld door de jaren heen heel wat bij elkaar :]

 
Laatst bewerkt:
Mijn S je uit 69 heeft de afgelopen 27 jaar alle andere andere motoren in de schuur eruit gewerkt...dus dat zegt genoeg...

Ding heeft mij eigenlijk nog nooit in de steek gelaten en zeeeeeeeeer veel km rond gereden. 1987 was laatste keer dat ik hem even inwendig schoongemaakt heb.

Laverda rijden is toch iets heeeeeeeeeel anders dan even met een snelle Jap over een dijk jakkeren. :] 8-)
 
Zou graag een Laverda weer willen. Maar dan eens een driecylinder. Een ouder model, dus niet met de vulopening in de kuip. Heb toen wel veel gelzen over de 1000's en 1200's, de verschillen in nokkenassen (graden, meen ik), maar ben het zo'n beetje vergeten.
Zijn ze er nog? Zeker nog schandalig duurder dan een 750.
Kan met mijn 98kg niet op minder dan een 1000, toch? 8-)
Iemand iets in de aanbieding?
 
Ooit, toen ik nog klein(er) was, ben ik op een treffen geweest in Vortum-Mullem, volgens mij was dit een Laverda-treffen. Zijn er hier mensen die daar meer van weten? Is dat elk jaar nog?
 
Zou graag een Laverda weer willen. Maar dan eens een driecylinder. Een ouder model, dus niet met de vulopening in de kuip. Heb toen wel veel gelzen over de 1000's en 1200's, de verschillen in nokkenassen (graden, meen ik), maar ben het zo'n beetje vergeten.
Zijn ze er nog? Zeker nog schandalig duurder dan een 750.
Kan met mijn 98kg niet op minder dan een 1000, toch? 8-)
Iemand iets in de aanbieding?
Ik denk dat je krukas bedoeldt de eerste types hadden een 180 graden krukas
En vanaf '82 (2de type jota) hadden ze een 120 graden krukas
Dit is de mijne (jota 1000 '82 38000km)vanaf '93 in mijn bezit vgr Dion
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan