Laverda Superbike

Scintilla

geblokkeerd account
23 feb 2002
2.292
0
het schijnt dat Laverda een Superbike aan het ontwikkelen is op basis van het Aprilia RSV Mille blok. En het frame zou van niemand minder dan Nico Bakker komen. Is er iemand die hier heel toevallig meer over weet?

laverda rules!! :9
(...en aprilia en ducati en...)
 
het schijnt dat Laverda een Superbike aan het ontwikkelen is op basis van het Aprilia RSV Mille blok. En het frame zou van niemand minder dan Nico Bakker komen. Is er iemand die hier heel toevallig meer over weet?

laverda rules!! :9
(...en aprilia en ducati en...)


Én Benelli én Moto Guzzi :?
 
jaja :)

Benelli, Moto Guzzi, Ducati, Aprilia, Laverda, MV Agusta, Modial, Cagiva etc.

Roelt allemaal :}
 
het schijnt dat Laverda een Superbike aan het ontwikkelen is op basis van het Aprilia RSV Mille blok. En het frame zou van niemand minder dan Nico Bakker komen. Is er iemand die hier heel toevallig meer over weet?

laverda rules!! :9
(...en aprilia en ducati en...)

Hoax, er schijnt eens een keer een geintje te zijn verspreid dat laverda met een 3 cylinder superbike op de proppen zou komen.
 
Maar hoe staat het nu met die Gilera 600 (en 1000)

J.W., jij wist hier toch meer van via Inside information???
 
Laatst bewerkt:
HEY DAT WAS GEEN HOAX!!

IN het clubblad van Laverda Nederland en o.a. in weekblad MOTOR heeft het 3-cil blok gestaan. (FOTO) Maar wegens geld gebrek is dat aan de kant geschoven. Toen heeft Aprilia het merk Laverda opgekocht (maar niet het 3-cil superbike project geloof ik..). En Aprilia wil Laverda terug brengen als exlcusief merk blabla. En dus willen ze met een superbike komen op basis van et RSV Mille blok....

Hopen dat dit wel waar is... *D
 
Aha, nu dus wel waar.......er is nl een paar jaar geleden een april grap verspreid door iemand die beweerde dat Laverda met een 3 cyl superbike zou komen.
 
HEY DAT WAS GEEN HOAX!!

IN het clubblad van Laverda Nederland en o.a. in weekblad MOTOR heeft het 3-cil blok gestaan. (FOTO) Maar wegens geld gebrek is dat aan de kant geschoven. Toen heeft Aprilia het merk Laverda opgekocht (maar niet het 3-cil superbike project geloof ik..). En Aprilia wil Laverda terug brengen als exlcusief merk blabla. En dus willen ze met een superbike komen op basis van et RSV Mille blok....

Hopen dat dit wel waar is... *D
Aprilia wil gaan MotoGP'en met een 3-pitter, samen met Cosworth ontwikkeld. En Laverda heeft geen geld meer om motoren te maken volgens mij, laat staan om superbikegeintjes uit te halen.

En Benelli zit volgens mij ook aan de grond, net als Aprilia (maar dat verkoopt nog een beetje) vnwege de helmplicht in Italie voor brommertjes, de hele scootermarkt is daar ingestort omdat die fijnegeknipte Italiaanse schonen (m/v) hun dure kapsel niet willen beschadigen met een helm. En Aprilia/Benelli e.a. kregen veel van hun winst uit de brommermarkt...

Kortom: hoe lang nog voor 1 april?
 
HEY DAT WAS GEEN HOAX!!

Nou dat is het wel hoor!

Het verhaal wat je verteld is al bijna tien jaar oud (net als dat conceptblok).

De naam Laverda ligt ergens onder in een stoffige lade bij de debiteuren/crediteuren van Aprilia.

Wel jammer natuurlijk...

Maar als je in deze koude en regenachtige maanden wat te dromen wilt hebben zal ik je daar verder niet in verstoren O-) .
 
Fijn, een zeven jaar oud topic. En er wordt nu ook niets nieuws verteld? Dus, vanwaar de kick?
 
aha!

(ik had niet naar de datums gekeken... :+ )

Ja, CBeRry vanwaar de kick?????

Maar toch wel leuk, de naam Laverda weer eens hoog in de topic list :9
 
Laatst bewerkt:
Heb een SF gehad vroeger... :]

En het geluid :}

Zou het toe juichen als er een nieuwe superbike zou komen... 8-)
 
Misschien kan TS wat helderheid brengen :)
O nee, geblokkeerd account _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan