Laverda

triaatje

MF veteraan
7 nov 2002
7.172
0
oosten des lands....
Ben zelf nu in het ebzit van een Honda CBX-F2, maar mij hart ligt bij Laverda en wel een specifiek type. Ik kan me namelijk nog herrinneren dat ik, op weg naar de universiteit in Nijmegen, regelmatig een jongen een Laverda zag duwen die hij weer eens niet aan de praat kreeg. Het kreng had een immense tank en een rond kontje. Denk dat hij dus al een behoorlijke leeftijd had (voor ''72).

Wie herkent dit en weet ongeveer welk type ik zoek ? De fiets was (natuurlijk) dat fletse Laverda-rood.

MP
 
Duwen om te starten snap ik niet. Mot een kluns zijn geweest.
Maar een laverda van voor 1972 ken ik wel dat is een GT of een S geweest.
6848

Deze S bezit ik nog steeds en is niet te koop :P (hoewel 6 nullen :+ )
 
Is dat nou een 'real bike'?

Ja maar dat kun jij ook niet weten is van voor jou tijd. :+
Maar ook ik heb Japanse opels gereden en moest en zou een Laverda hebben nadat ik er een tegenkwam in het dorp. Net als de vraagsteller.
Alle jappen die ik bezat naast de Lav gebruikte ik voor woon/werk verkeer en de Laverda voor het echte motorrijden. Vandaar die real bike :P :P
 
Als je de moeite wil doen om er eentje uit Belgie in te voeren dan weet ik wel een adresje.

I.C.M
Dries 108
9521 Letterhoutem
Belgie


Het zijn alle ingevoerde Italiaanse motoren in mooie staat, voor een deftige prijs.

Tel. 053/632943
Open: Di-Do-Vr:13-18u
woe:18-22u
zat:10-19u
 
Als je op zoek bent naar een Laverda is er maar een echt adres in nederland en dat is Van Dijk Motoren Traay 173 3971GG Driebergen 0343-513958
Die weten echt alles van Laverda sinds jaaaaaaaren
Moet je echt even gaan kijken. Of eerst bellen natuurljk
 
Als je op zoek bent naar een Laverda is er maar een echt adres in nederland en dat is Van Dijk Motoren Traay 173 3971GG Driebergen 0343-513958
Die weten echt alles van Laverda sinds jaaaaaaaren
Moet je echt even gaan kijken. Of eerst bellen natuurljk

Of Brons Motoren in Groningen. Hebben een stuk of 3 Lav in de showroom.
 
hplaverda,

Weet jij nog ergens een tankzit combinatie van een 750 SFC te liggen..??
Ik heb nog niet geinformeerd bij Gijs van Dijk, het schoot me net te binnen toen ik je foto zag van die 750.
Ik ben een 750 SF aan het restaureren en daar wil ik graag een replica SFC van maken, snappie..!!
 
Ha die Laffie

Probeer het eens bij Harry de Jonge tel. 0597-424482

Of informeer bij de enige echte SFC kenner op deze planeet Marnix. Zie:
http://www.euronet.nl/~wschalk/
Misschien weet hij iemand die hem kan maken voor je.

Laat Marnix het maar niet horen dat er weer een neppert zit aan te komen. ;)
 
Khebm !! Het is een 1973 3 C Drummodel ...die zoek ik. Zijn die duur ?

Is dus gewoon de eerste 1000 CC 3 cillinder. Zijn wel van Na 1972.
Prijsen afhankelijk van de staat. Maar staan wel regelmatig te koop.
Laverda's zijn er in Oranje,Geel,rood,Blauw en Wit. Meeste rood en oranje.

Laffie en dikkeleo hebben een iets later model nl met schijfremmen. Dat is dus zonder drum. Misschien kan je die opkopen :+
 
Laatst bewerkt:
Ha die Laffie

Probeer het eens bij Harry de Jonge tel. 0597-424482

Of informeer bij de enige echte SFC kenner op deze planeet Marnix. Zie:
http://www.euronet.nl/~wschalk/
Misschien weet hij iemand die hem kan maken voor je.

Laat Marnix het maar niet horen dat er weer een neppert zit aan te komen. ;)


Nepmodel..???

Ik weet het, maar ik vind die machines ze verrekkes mooi en kom maar eens aan een originele....je betaald je blauw, als je er nog aan zou kunnen komen.
Ik heb inmiddels iemand gevonden die voor mij het originele rem/schakelsetje wil maken. Ik heb n.l via de Laverdist de hand weten te leggen op zo'n origineel setje en die persoon maakt voor mij aan de hand van dat setje een exemplaar voor mij.
Dus nu nog een tank/zit combinatie en een voorspatbord.
 
Ik heb inmiddels iemand gevonden die voor mij het originele rem/schakelsetje wil maken. Ik heb n.l via de Laverdist de hand weten te leggen op zo'n origineel setje en die persoon maakt voor mij aan de hand van dat setje een exemplaar voor mij.
Dus nu nog een tank/zit combinatie en een voorspatbord.
Dat een SFC duur is weet ik anders stond hij al in mijn schuur.
Maar volgens mij heb ik nog ergens een komplete rem/schakelset liggen. Deze had ik in de jaren 80 op Verhikel gekocht toen ik ook nog plannen had tot vermaak van de s. Hetgeen mij gelukkig door kenners is afgeraden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan