lc4 620/640 blok in lc4 600 '91 frame?

jokertje

MF veteraan
29 aug 2002
1.158
0
Best
Hallo,

Mijn lc4 600 blok uit '91 is total loss omdat de as naar de koppelingskorf gebroken is. Kosten nieuwe as: iets van 570 euro... De binnenste korf is ook stuk, maar die kost slechts 57 euro.
Aangezien er niet al te veel lc4 blokken uit '91 te vinden zijn vroeg ik mij af of ook latere lc4-blokken in mijn frame passen. In '93, na de herstart van KTM, zijn er nogal wat technische veranderingen opgetreden waardoor ik er nogal huiverig ben om gelijk maar een later blokje te kopen.

Dus: wie weet wat er in mijn frame past? :?

Mocht je toch nog wel een '91 blokje hebben liggen (hoeft dus niet compleet te zijn, gaat mij alleen om de as), dan houdt ik me aanbevolen! :)
 
Volgens mij passen alle blokken tot die van het jaar dat de blokken met een balansas kwamen, daarvan zijn de carters anders.
Ik zou toch proberen om je eigen blok te repareren. Buiten dat het altijd goedkoper is dan een kompleet ander blok te kopen, weet je anders ook nooit wat voor ellende dat je met een gebruikt blok koopt.
 
Asje heb ik. Ik ga morgen ff een blok open slopen voor een ander asje en zal ff kijken of de ingaande bak as 100% is.

Koppelings korf ook nodig?
 
Asje heb ik. Ik ga morgen ff een blok open slopen voor een ander asje en zal ff kijken of de ingaande bak as 100% is.

Koppelings korf ook nodig?



Ik las de titel en dacht bij mezelf.."weet je wat jij zou moeten doen ?? even langs gaan bij de kamer van koophandel Zot mailen"...en zie.... :} _O-
 
Asje heb ik. Ik ga morgen ff een blok open slopen voor een ander asje en zal ff kijken of de ingaande bak as 100% is.

Koppelings korf ook nodig?
De binnenste korf is ook naar de kloten, dus als dat zou kunnen!
Wat wil je voor die as en die korf hebben?
Minder dan die 570 euro hoop ik! ;)
 
Volgens mij passen alle blokken tot die van het jaar dat de blokken met een balansas kwamen, daarvan zijn de carters anders.
Ik zou toch proberen om je eigen blok te repareren. Buiten dat het altijd goedkoper is dan een kompleet ander blok te kopen, weet je anders ook nooit wat voor ellende dat je met een gebruikt blok koopt.
Niet dus... Ik heb een optie op een gebruikt lc-4 blok uit '91 voor 500 euro. En voor de as en de korf ben ik al 570 + 57 = heel veel geld kwijt, meer dus dan een compleet tweedehands blok.

Je weet inderdaad niet wat voor ellende je met een compleet tweedehands blok koopt, maar je weet ook niet wat voor andere ellende zaken ik in de toekomst misschien met mijn eigen blok ga krijgen. En dan heb ik daar de onderdelen alvast maar voor... :+
 
De binnenste korf is ook naar de kloten, dus als dat zou kunnen!
Wat wil je voor die as en die korf hebben?
Minder dan die 570 euro hoop ik! ;)

Ik ga vandaag ff dat blok uit elkaar trekken en kijken of die as en korf goed zijn.
Als ze goed zijn kosten ze een stuk minder als 500 euro in ieder geval, maar eerst ff kijken hoe goed die is.
 
Ik ga vandaag ff dat blok uit elkaar trekken en kijken of die as en korf goed zijn.
Als ze goed zijn kosten ze een stuk minder als 500 euro in ieder geval, maar eerst ff kijken hoe goed die is.
Ik ben benieuwd! :}
 
full
 
full


Ut spulletje op deze foto mag weg voor 125 euro.
De reden van de prijs is dat ik nu geen complete versnellingsbak meer heb.

Meel staat in profiel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan