Sinds kort ben ik in het bezit van een ktm duke 620 lc4 met slechts 10.000 km op de klok. Hij rijdt heerlijk maar is volgens de km stand wel toe aan een beurt.
Ik ben van plan om de komende beurt zelf uit te voeren. In het verleden heb ik wel eens wat onderhoud gepleegd aan mijn vorige fiets (aprilia falco) maar heb nog geen ervaring met ktm. Er zijn daarom nog een aantal zaken waar ik geen 100% duidelijkheid over heb.
- ik wil de koelvloeistof vervangen maar het is me niet helemaal duidelijk wat hierbij de juiste procedure is. Moet het blok ontlucht worden of is dit niet nodig. Ik lees op het internet wel wat over het ontluchten bij sommige modellen maar kan op het blok geen ontluchtingsbout vinden (m.u.v. de temp. indicator).
- ik wil het koelsysteem meteen ook even doorspoelen. Kan dit met gewoon leidingwater. Ik vul het systeem daarna uiteraard af met koelvloeistof
- het blok ziet er erg netjes uit maar zweet wel op de kop. Zo te zien niet bij een kleppendeksel maar is het bij de bovenkop. Het lijkt me dat dit niet kwaad kan. Is dit een veel voorkomend kwaaltje en kan ik het het best zo laten of is het toch slimmer de bovenkop even los te halen en opnieuw met vloeibare pakking te monteren.
Groet Smurf2000
Ik ben van plan om de komende beurt zelf uit te voeren. In het verleden heb ik wel eens wat onderhoud gepleegd aan mijn vorige fiets (aprilia falco) maar heb nog geen ervaring met ktm. Er zijn daarom nog een aantal zaken waar ik geen 100% duidelijkheid over heb.
- ik wil de koelvloeistof vervangen maar het is me niet helemaal duidelijk wat hierbij de juiste procedure is. Moet het blok ontlucht worden of is dit niet nodig. Ik lees op het internet wel wat over het ontluchten bij sommige modellen maar kan op het blok geen ontluchtingsbout vinden (m.u.v. de temp. indicator).
- ik wil het koelsysteem meteen ook even doorspoelen. Kan dit met gewoon leidingwater. Ik vul het systeem daarna uiteraard af met koelvloeistof
- het blok ziet er erg netjes uit maar zweet wel op de kop. Zo te zien niet bij een kleppendeksel maar is het bij de bovenkop. Het lijkt me dat dit niet kwaad kan. Is dit een veel voorkomend kwaaltje en kan ik het het best zo laten of is het toch slimmer de bovenkop even los te halen en opnieuw met vloeibare pakking te monteren.
Groet Smurf2000