lc4 690 sm

mooi of toch niet??

  • mooi.

    Stemmen: 9 15,0%
  • lelijk.

    Stemmen: 27 45,0%
  • moet eraan wennen.

    Stemmen: 3 5,0%
  • ik krijg een harde jongen..

    Stemmen: 5 8,3%
  • ik heb kotsneiging..

    Stemmen: 16 26,7%

  • Totaal aantal stemmers
    60
Heb gisteren een 15 minuutjes op de 690 sm gereden, was net een klein traag schakelbrommertje met een saai uitlaat geluid...
Was aan de andere kant wel heel wendbaar maar dat is me Gazelle fiets ook.. :P

Ik vind het niks. :X
Nou wel een snelle schakelbrommer dan....
En zo goed als trillingsvrij voor een 1 cilinder :} .
Kvind het een een puike motor, en al helemaal voor een 1 cilinder. Want als je dit al een brommer vind. Wat is je 950SM dan? Een veredelde brommer?
Want die heeft 35pk meer, maar is 50Kg zwaarder. Dus zo langzaam is die 690 dan niet hoor, kheb dr 40 kilometer op gereden dus heb er ervaring mee ;)

Geluid is idd lelijk, maar daar heeft de firma akrapovic wel wat voor...
 
Heb gisteren een 15 minuutjes op de 690 sm gereden, was net een klein traag schakelbrommertje met een saai uitlaat geluid...
Was aan de andere kant wel heel wendbaar maar dat is me Gazelle fiets ook.. :P

Ik vind het niks. :X

injectie geeft vaak een rare indruk rond dat hele snel zijn gedoe, sommige zeggen dan dat de motor niet snel is omdat ie nie bruusk reageert op een dot gas. van wat ik heb gezien gaat dat ding dus wel goed vooruit...


De 690 SM kost €9500,- . En de Prestige €9750,-.

Dacht ik

ben ik blij dat ik in BE woon dan, hier kost een normale 690 maar 8300 euro en prestige 8500, is zelfs goedkoper dan de vorige generatie LC4 motoren
 
injectie geeft vaak een rare indruk rond dat hele snel zijn gedoe, sommige zeggen dan dat de motor niet snel is omdat ie nie bruusk reageert op een dot gas. van wat ik heb gezien gaat dat ding dus wel goed vooruit...

ik blij dat ik in BE woon dan, hier kost een normale 690 maar 8300 euro en prestige 8500, is zelfs goedkoper dan de vorige generatie LC4 motoren
Jah klopt in Belgie is ie een stuk goedkoper, khad het gelezen in de MOTOR.

Hiemer :}

Kzag trouwens dat er in het volgende nummer van motoplus een vergelijkings test staat met de KTM 690, Yamaha XT660X, Aprillia svx450, Husqvarna 610 en een BMW X-moto.

Maar aangezien hij uit elke test die ik tot nu toe heb gelezen (moto73, motor magazine, motor, motoplus, moto schweiz) een oordeel van goed tot zeer goed kreeg zal ie die test tegen de concurrentie ook wel winnen :) .
 
Nou wel een snelle schakelbrommer dan....
En zo goed als trillingsvrij voor een 1 cilinder :} .
Kvind het een een puike motor, en al helemaal voor een 1 cilinder. Want als je dit al een brommer vind. Wat is je 950SM dan? Een veredelde brommer?
Want die heeft 35pk meer, maar is 50Kg zwaarder. Dus zo langzaam is die 690 dan niet hoor, kheb dr 40 kilometer op gereden dus heb er ervaring mee ;)

Geluid is idd lelijk, maar daar heeft de firma akrapovic wel wat voor...

:^
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag proefgereden op de 690 SM bij eddy lemmens motorsport (ktm opendagen). Wat is dit een vette 1 cilinder zeg :} Ik heb nog nooit op een 1 cilinder motor gereden die minder trilt dan deze ktm, dit loopt echt heel rustig en soepel :}
De uitlaten zijn nog steeds ff wennen, maar met een mooi setje akra's erop is dat ook opgelost *O*
 
Binnenkort ook maar eens een proefritje maken :P :9

charme107.jpg
 
Valt me wel op dat de dealers zeggen dat ze als warme broodjes over de toonbank vliegen terwijl ik er nog niet 1 heb gezien, niet op de weg en niet op MF, waar zijn die lui dan joh _O-
 
Valt me wel op dat de dealers zeggen dat ze als warme broodjes over de toonbank vliegen
zeggen dealers dat?
bij sommer wisten ze me te vertellen dat ze ze de winkel niet uit krijgen.... zijn de moffen toch eerlijker...
ik ken wel één iemand die hem besteld heeft....
 
Laatst bewerkt:
zeggen dealers dat?
bij sommer wisten ze me te vertellen dat ze ze de winkel niet uit krijgen.... zijn de moffen toch eerlijker...
ik ken wel één iemand die hem besteld heeft....
De prestige is in een oplage van 40 stuks naar Nederland gekomen en is tot juni/juli uitverkocht, heb jij er al 1 zien rijden???
 
Ja, alleen jammer dat de uitlaatbochten onder het frame doorlopen. Bij een enduro achtige motor hoort dat niet vind ik. Zelfde geldt voor een Yamaha XTX.
Wel nette dempers trouwens.
 
Ja, alleen jammer dat de uitlaatbochten onder het frame doorlopen. Bij een enduro achtige motor hoort dat niet vind ik. Zelfde geldt voor een Yamaha XTX.
Wel nette dempers trouwens.
Het is ook geen enduro achtige motor :)
En waarom hoort dat is dat een wet? Wetten zijn er om doorbroken te worden :+
 
:^
weg met de conventies!
:N

Vroegah was alles betah!, toen had je geen drempels, toen had je alleen kuiluh!


Eerlijk is eerlijk!, je vind hem of best te behappen of je vind hem superlelijk.
qua blok schijnt het echt super te zijn, maar dat is een sv650 ook :P
 
De prestige is in een oplage van 40 stuks naar Nederland gekomen en is tot juni/juli uitverkocht, heb jij er al 1 zien rijden???

_O-

Vrijdag werd er door de dealer & een vent van ktm nederland (die op die ktm dag was) toch echt iets anders verteld. Als ik hem morgen bestel (en ze vragen meteen een kenteken aan) is hij woensdag bij de dealer en kan ik vrijdag/zaterdag rijden.

Ze hadden bij deze dealer trouwens pas één 690 verkocht, een oranje. IRL is de 690, zeker de prestige, best een leuke/mooie motor als er akra's op zitten.
 
Laatst bewerkt:
_O-

Vrijdag werd er door de dealer & een vent van ktm nederland (die op die ktm dag was) toch echt iets anders besteld. Als ik hem morgen bestel (en ze vragen meteen een kenteken aan) is hij woensdag bij de dealer en kan ik vrijdag/zaterdag rijden.

Ze hadden bij deze dealer trouwens pas één 690 verkocht, een oranje. IRL is de 690, zeker de prestige, best een leuke/mooie motor als er akra's op zitten.

Dan ben of ik of jij verkeerd ingelicht, ik heb het van de zeeuwse ktm dealer ;) ,dan zal die er wel naast zitten, want ik heb er nog werkelijk waar niet 1 zien rijden!
ik heb er ook op gezeten,maar het is een kleine mannen motor, ik ben 1,98 en zat er zwaar kut op.
 
Dan ben of ik of jij verkeerd ingelicht, ik heb het van de zeeuwse ktm dealer ;) ,dan zal die er wel naast zitten, want ik heb er nog werkelijk waar niet 1 zien rijden!
ik heb er ook op gezeten,maar het is een kleine mannen motor, ik ben 1,98 en zat er zwaar kut op.

Ik heb er nog maar 1 zien rijden, en dat was de gene voor me tijdens die proefrit. Daar zat "mr dakar" Erik Verhoef op :} Ik was erg laat die dag, rond 5 uur, dus was de enige.
Verhoef riep meteen: "we zijn met zn 2en dus kunnen serieus gaan proefrijden"
Wat kan die kerel goed rijden zeg :} :} Hij gaf wel een compliment dat ik erg goed aan het volgens was, maar toch voel je je een enorme rookie achter hem :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan