lc4 690 sm

mooi of toch niet??

  • mooi.

    Stemmen: 9 15,0%
  • lelijk.

    Stemmen: 27 45,0%
  • moet eraan wennen.

    Stemmen: 3 5,0%
  • ik krijg een harde jongen..

    Stemmen: 5 8,3%
  • ik heb kotsneiging..

    Stemmen: 16 26,7%

  • Totaal aantal stemmers
    60

mikebike nr.1

MF veteraan
19 sep 2004
1.612
13
deventer
primeurtje op forum??
lc4po3.jpg



Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/404477/26af52297c8e79932cbbbce7b3c80b5f (lc4.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
het voorbeeld van de ontwerper
pelicansgh2.jpg


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/404480/7b7a3c4d6ba60438c29af6d3ecf04d34 (pelicans.jpg)​
 
Er klopt helemaal niets meer aan :N
Koplamp + spatbord verknoeien de voorkant. De uitlaat doet dat heel goed voor de achterkant.

Hoop niet dat dit de richting van KTM zal zijn '(
 
Ik vind het inderdaad net niks..

Gooi er noppenbanden onder en je kan tot het zadel in de modder? Wat een maffe uitlaat!

Hij ziet er ook een beetje wollig uit, niet naked zoals een SM betaamd..

Ik stond laatst even bij de Prestige te kijken, die vond ik mooi :}
 
blokdr1.jpg

blok2dc2.jpg

blok3pi8.jpg

Het regende al een tijdje speculaties, maar we hebben toch de voorkeur voor officiëel nieuws: de eerste beelden en info van het nieuwe KTM LC4 690 motorblok.

What's new?

Het nieuwe LC4 690 motorblok draait al een tijdje mee in het rally seizoen van 2006. We mogen dus gerust zijn, het gaat niet om een eenvoudige 'opgepepte' versie van het huidige LC4 blok, we spreken wel degelijk over een nieuw ontwikkeld motorblok met een lijst aan features die zo op het eerste zicht alle wensen van de huidige LC4 eigenaars vervult.

Minder trillingen
Door de nieuwe injectie (jawel!) en een betere afstemming van het blok op het frame zijn vooral de trillingen in lagere toerentallen aanzienlijk vermindert. Dit kunnen we alleen maar toejuichen, want met een KTM LC4 aan het rode licht wachten was nagenoeg vergelijkbaar met een powerplate sessie. De trillingen zijn niet zo een probleem bij offroad gebruik, maar op de openbare weg was dit vooral bij een eerste rit even wennen.

Minder gewicht
Het huidige blok is zo een slordige 3 kilogram lichter dan zijn voorganger. Dit doet ook meteen het vermoeden rijzen dat de nieuwe generatie LC4 motoren wel eens ettelijke kilo's lichter kunnen zijn.
De nieuwe APTC koppeling moet ook het schakelen minder zwaar maken. Niet dat wij hier ooit last van hebben gehad...

Nieuwe versnellingsbak!
Jawel! Eindelijk een zesbak in de LC4! Het nieuwe motorblok bechikt over een zesde versnelling, iets waar veel huidige LC4 eigenaars maar al te blij mee zullen zijn!

Onderhoudsvriendelijker
Het nieuwe motorblok heeft langere onderhoudsintervallen. Dit maakt meteen ook de LC4 690 een toegankelijkere motor, de huidige generatie LC4 motoren is inderdaad redelik onderhoudsintensief, niet geschikt voor mense die enkel maar willen rijden en niet van onderhoud en sleutelen houden!

Meer vermogen
Voortaan zal de LC4 met 60 pk mogen rondrijden. De huidige LC4 motoren zet al gerust 53 pk op de schaal - soms tot 58 mits de nodige tuning - dus het is niet abnormaal dat het blok met iets grotere cilinderinhoud een beetje meer pk's geeft. Interessanter is de nieuwe powerband: meer punch in het middengebied. Het zal dus voortaan mogelijk zijn om een LC4 met 'a flick of the wrist' over een greppel te lanceren!

Het nieuwe blok is alvast voorgesteld aan het publiek... de modellen zelf zullen nog even op zich laten wachten. We weten alleszins al waarvoor we gaan sparen: een nieuwe LC4 690 Adventure!
 
Ik vind het inderdaad net niks..

Gooi er noppenbanden onder en je kan tot het zadel in de modder? Wat een maffe uitlaat!

Hij ziet er ook een beetje wollig uit, niet naked zoals een SM betaamd..

Ik stond laatst even bij de Prestige te kijken, die vond ik mooi :}

die heb ik dan ook gekocht
:+
 
Die uitlaat is niet geweldig en dat snaveltje moet ik nog even aan wennen, maar ik verbaas me dat die 2 iedere uitvoerig belicht worden terwijl daar gewoon een machine van een nieuw generatie staat |( |(

Kijk vooral ook verder als je snavel..euuehh...neus lang is ;)
 
Wat een ellendig lelijk apparaat zeg :r Die snavel aan de voorkant = AFZICHTELIJK!!













:W
 
Mij verliest KTM als klant.
Als ze willen dat ik op zo iets ga rijden, dan snappen ze iets niet.
Dan kijk ik tzt naar Husqvarna uit. *O* *O* *O*



:W :W :W Dag, KTM. :W :W :W


Maar voorlopg hou ik het lekker bij m'n 660. :)
 
Vind het ook niks, zoals velen zeggen die uitlaat en dat voor spatbord ;( . Zijkappen vind ik ook niks, zowel voor als achter, als je goed kijkt zie je dat het helemaal niet mooi en strak eruit ziet, die achter zijkap lijkt wel rechthoekig :?
 
Mij verliest KTM als klant.
Als ze willen dat ik op zo iets ga rijden, dan snappen ze iets niet.
Dan kijk ik tzt naar Husqvarna uit. *O* *O* *O*



:W :W :W Dag, KTM. :W :W :W


Maar voorlopg hou ik het lekker bij m'n 660. :)

zo is dat!,eerst maar eens 150.000 op de teller zetten _O- ,maar idd ik ga dan ook geen KTM meer kopen,een CRF streetlegal maken is ook erg leuk
:Y
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad maar te hopen dat KTM wat nieuwe 'hardcore' SMC-achtige machines neer gaat zetten met het nieuwe blok.

Maar als ik zo die nieuwe 690 bekijk betwijfel ik het :X
 
Als ze dat nieuwe (en zeer mooie) blok nou eens van de plank gaan verkopen, dan weet ik nog wel een optie :P

Motortransplantatie *O*

Het blok heeft trouwens maar 1 uitlaat. Is die zoveel groter dan de 2 die op de huidige blokken zitten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan