LCVM Motortrainingen stopt ermee

Naba

MF veteraan
7 feb 2004
2.343
1
Ik kreeg vandaag de nieuwsbrief van LCVM Motortrainingen met de mededeling dat zij ivm de crisis helaas moeten stoppen. De tekst :

Na vijf jaar en 55 nieuwsbrieven verder houdt de LCVM op te bestaan. Wij vinden het jammer en wij denken velen van jullie ook. Door de crisis waar wij ons op dit moment in bevinden, zijn er aanzienlijk minder aanmeldingen voor een training. Zoals het er nu naar uitziet, zal dit het komende jaar ook niet veranderen. Dit heeft tot gevolg dat het praktisch niet meer mogelijk is om landelijk nog groepjes te vormen in een bepaalde regio. Ook bij de instructeurs leidt dit tot frustraties. Om een regiotraining te geven met een groepje van minder dan drie cursisten is financieel onhaalbaar. Wij hebben dan ook als LCVM gemeend te moeten stoppen aan het eind van dit seizoen, voor zich weer nieuwe cursisten aanmelden voor het volgende seizoen. Dat zou betekenen dat wij deze in het nieuwe seizoen zouden moeten teleurstellen. De nieuwsbrief was altijd een belangrijk onderdeel van de LCVM. Er wordt nog gekeken om de nieuwsbrieven in boekvorm uit te brengen. Dit hangt ook samen met de hoeveelheid belangstelling die ervoor is.

Op de website www.lcvm.nl wordt er nog het volgende aantoegevoegd:

Op 23 september 2009 is de LCVM gestopt met haar activiteiten vanwege dalende aanmeldingen voor motortrainingen. Het is niet meer mogelijk zich op te geven voor de regiotrainingen. De bergtrainingen gaan gewoon door.

De crisis begint al meer slachtoffers te eisen dan alleen de motorhandelaren..... :N
 
denk meer dat het door de vele motorrijscholen komt die ook allerlei voortgezette KNMV motoropleidingen aanbieden.
mensen kiezen vaak toch voor hun eigen rijschool.

bergtraining is natuurlijk een hoofdstuk apart , vind ik niet echt nodig om iets te leren.
na een week(endje) Eifel of dergelijke gebieden ben ik getraint genoeg.
toch zal dat wel lukken om elk jaar wat berg-groepjes bij elkaar te krijgen.
heb je direct een kleine motorvakantie .
 
Kreeg hem ook al.

Voorafgegaan door 5 lege mails.

Daarna kreeg ik de mailbrief 2 x.

Maar het blijft triest voor ze.
 
denk meer dat het door de vele motorrijscholen komt die ook allerlei voortgezette KNMV motoropleidingen aanbieden.
mensen kiezen vaak toch voor hun eigen rijschool.

bergtraining is natuurlijk een hoofdstuk apart , vind ik niet echt nodig om iets te leren.
na een week(endje) Eifel of dergelijke gebieden ben ik getraint genoeg.
toch zal dat wel lukken om elk jaar wat berg-groepjes bij elkaar te krijgen.
heb je direct een kleine motorvakantie .

Erg jammer '(

Ik ben net terug van een weekendje bergtraining in het Taunusgebergte.
De aanpak van LCVM vind ik erg goed.
Ieder zoveel mogelijk veilig en leuk te laten motorrijden.
Ik heb toch wel veel gehad aan alle tips die je kunt gebruiken om je bochtentechniek te verbeteren.
Door het te zien als een korte motorvakantie, want dat is het eigenlijk, is het wel erg leuk.

Je rijdt toch in 4 dagen zo'n 1500 km.

Sneu voor deze groep enthousiastelingen, want ze hebben het motorhart op de juiste plek zitten!
 
Jammer dat door zo'n crisis veel kleine bedrijfjes naar de knoppen gaan. Zo houd je alleen nog maar de grote jongens over en dat maakt het straatbeeld er niet leuker op.

Voor een andere/alternatieve aanpak is er zo geen plaats meer op termijn, alleen nog maar uniformiteit. :r
 
En ook interesse getoont in de gebundelde versie van de nieuwsbrieven? Ken de site pas vanaf vandaag :$ (ja, ik schaam me diep). Maar als ik het zo zag leek het me wel wat..
 
LVCM Bergtrainingen blijft gewoon bestaan. Alleen LVCM Regiotrainingen houdt er me op. Gelukkig maar want ik een bergtraining voor 2010 geboekt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan