Le Side-car Voxan!

JFJ kennende die zit nog steeds na te denken en na te denken en gebeurt en de 1e tijd niet veel zinnigs.
 
;) wat een mensen kennis..

Maar lieve mensen.. Zolang het blok nog bij Madracing ligt kunnen we helaas nog niet veel doen.
 
nog een nachtje slapen en dan gaan we draaibankje halen ( mits het wat is natuurlijk ), en dan gaan we volop fotoovoer maken, wat wonen hier toch ongeduldige mensen he jfj?
 
Eh, niet dus.. Weer zo'n MP klote handelaar die de boel voor je neus weg verkoopt.
Heb je een afspraak voor morgen ochtend, belt ie vanmiddag dat hij verkocht is.

Ik zal het wel niet begrijpen, maar het lijkt me dat hij ons eerst had moeten bellen.

BSC zoekt maar weer verder.
 
Eh, niet dus.. Weer zo'n MP klote handelaar die de boel voor je neus weg verkoopt.
Heb je een afspraak voor morgen ochtend, belt ie vanmiddag dat hij verkocht is.

Ik zal het wel niet begrijpen, maar het lijkt me dat hij ons eerst had moeten bellen.

BSC zoekt maar weer verder.

Kennis van me heeft nog zo'n ding staan, ik zal hem eens mailen of ie er vanaf wil (heeft toch geen tijd om er mee te werken :+).
 
Sprima.. Maar moet wel een 230V uitvoering zijn.
Liefst met dwarsvoeding. Langsvoeding is een vereiste.
 
Eh, niet dus.. Weer zo'n MP klote handelaar die de boel voor je neus weg verkoopt.
Heb je een afspraak voor morgen ochtend, belt ie vanmiddag dat hij verkocht is.

Ik zal het wel niet begrijpen, maar het lijkt me dat hij ons eerst had moeten bellen.

BSC zoekt maar weer verder.
Ook verschillende keren meegemaakt -O- -O-
 
Sprima.. Maar moet wel een 230V uitvoering zijn.
Liefst met dwarsvoeding. Langsvoeding is een vereiste.


draaibank op 230 ga je spijt van krijgen
gewoon even een krachtkabeltje naar de schuur trekken en een echte bank kopen, ga je veel meer plezier van krijgen
 
Als je er de ruimte voor hebt zou ik ook voor een 380V machine gaan. Ik heb jaren de beschikking gehad over een 380V draaibank (80cm tussen de centers en hoogte centerlijn 220mm) en dat werkt echt lekker.

Nu heb ik sinds jaren zelf weer een draaibank(je) maar vanwege de ruimte ben ik wel voor een 230V gegaan (Emco Compact 8), ik wil nl ook nog een beetje sleutelruimte overhouden.

Dit draaibankje werkt perfect maar je moet gewoon wat creatiever zijn met bepaalde werkstukken en de aanzet kan niet zo hoog gezet worden dus het neemt allemaal wat meer tijd in beslag.
Het grootste nadeel van een klein draaibankje vind ik de doorsteek diameter van de hoofdspil, bij m'n Emcootje is dat maar 20mm of zo dus het draaien van bv een beetje dikkere as moet je al een bril gebruiken.

Dus koop zo groot als je kwijt kan, zowel qua budget als ruimte. Een draaibank is eerder te klein als te groot. En let op de extra's, meestal "krijg" je deze erbij maar als je losse accessoires moet kopen loop je er op leeg of ze zijn niet te vinden.

Als je een oudere bank koopt let dan wel op dat het bed niet uitgesleten is, desnoods laat je 'm meten. Je zal de eerste niet zijn die denkt voor een mooi prijsje een semi-prof draaibank te kopen en er later achterkomt dat het bed als een hoepel is.. Lagers enzo zij geen probleem, die zijn makkelijk te vervangen.


Succes met de keuze, ben benieuwd!
 
400V is geen optie, omdat het simpelweg niet in de meterkast zit. Om het aan te laten sluiten gaat voor hogere vast recht kosten zorgen. Dus helaas zitten we vast aan een 230V.

Die Emco dingen hebben we ook al wel gezien, maar hadden ook liever een zwaardere bank met veel accesoires inderdaad. We gaan vanavond weer opzoek, maar als er kenners zijn die ideeen hebben (en die zijn er blijkbaar) dan zijn die van harte welkom.

In Staphorst en Steenwijk zitten handelaren die ook veel op MP adverteren. Dat is dichtbij en willen we gaan kijken binnenkort.

Ons budget is ca. 1000,-
 
Die bank van mijn kennis is een 400V uitvoering, gaat dus helaas niet werken voor jullie. Succes met de zoektocht verder :).
 
is dat hogere vastrecht zo'n belemmering dan?
wanneer ik veel gas geef, dan verbruikt mijn motor ook meer, maar heb ik vaak ook meer plezier....

mijn eigen draaibank was toen ik hem kocht ook uitgerust met een 220V motor (omdat de vorige eigenaar geen 380 had)
bij het eerste stukje draaiwerk ging mijn condensator al in rook op... heb hem toen maar gauw weeromgebouwd naar 380, omdat de orginele motor er wel bij was.

het ligt er natuurlijk ook aan wat je ermee wilt, gewoon een paar simpele busjes draaien zo af en toe, dat lukt ook echt wel met zo'n hobby bankje, maar ik heb het vermoeden dat BSC graag wel graag wat meer zou willen. je zit dan met zo'n ding veel eerder tegen de grenzen van het apparaat aan.

ik leef volgens de stelregel dat er geen groter genot is dan goed gereedschap (en als je naar mijn oude barrels kijkt waarmee ik rijd, dan snap je ook wel dat je daar wel keuzes voor moet maken... ;) )
 
We gaan ook niet over een nacht ijs. We willen sowieso een machine die gemakkelijk kan worden omgebouwd. Aan de andere kant is een beperkte machine ook een optie. Die kunnen we op termijn altijd weer verkopen. Dan zijn we voorlopig met het lichte werk gered. Lasmoat heeft op het werk altijd nog mogelijkheden voor grotere projecten.

Kom maar op met de MP linkjes ;)
 
Met welke kabel moet ik naar de schuur voor een 400v voeding? Er lopen in ieder geval 3 kabels van 3x2,5 naar toe. Dus verdeeld moet het altijd kunnen volgens mij. Ik weet nog niet eens of Lasmoat wel 3 fases ingevoerd heeft in de MK. Als het maar een paar euro verhoging met zich mee brengt zijn de kosten gewoon voor BSC.

We lopen best lekker, want hebben inmiddels de derde aanvraag voor een nieuwe ruit/kap.

Laatste project was nog een ruit/kap voor een GT1:

full


Deze is op verzoek 10cm hoger dan de originele. Smaak is twistbaar, maar deze man wilde zijn kroost onder het zeil kwijt kunnen. De bovenkant van het dakzeil is transparant en dus kan hij ze ook zien.

Nu gaan we er een vernieuwen voor een GT2 bak. Halflive heeft er ook zo een.
 
Laatst bewerkt:
hey, jij was toch de installateur? volgens mij heb je voor 380 vijf aders nodig; 3 fasen, een nul en een aarde.
maar ik ben maar werktuigbouwer, dus het kunnen er ook 4 zijn...
 
We gaan eerst voor een 230 bankje, heeft inderdaad wat minder kracht maar waar wij hem voor gebruiken is dat wel ff voldoende, en net wat jfj zegt, mochten we wat zwaarder te verspanen onderdelen nog zijn dan duik ik opt werk wel achter de Hembrug wat overgens goede kwaliteit banken zijn.
 
@ EHE: Geen nul nie.. die wordt in het electriciteits huisje gerealiseerd.
3 fase en een aarde is genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan