Le Side-car Voxan!

hee oma :+

maare, heb je intussen al meer (en stevig) gereden met de autoband voor ??

ben wel heel nieuwgierig geworden. staat wel dik namelijk en ik wil dus vooral dikke en lage looks })
voor het zijspan dan :X

ik heb nog maar 1500 KM gereden met deze voorband maar ben er echt super blij mee.
je kan amper zien dat er rubber af is. [ en een motor voorband had ik anders al voor de helft op].
spoorvorming heb ik nog helemaal geen last van gehad gehad.
ook geen onderstuur meer.
en het kontakt wat hij nu met de weg heeft is mischien maar de helft van de band breedte.
met het sturen links en rechts zie ik maar slijtage over 122 MM.
terwijl als ik de schuif maat haaks er op zet zit de band er nog heel mooi gertokken rond op.[ zie onderste foto. dus van een platte band is geen sprake. [ terwijl hij wel plat lijkt natuurlijk.]. dus kan mischien nog wel 10.000 KM duren voor dat ik spoorforming ga ondervinden ;)


 
Laatst bewerkt:
Vox heeft wel de naloop verkort dmv een JFJ verkorting. Dus dat stuurt wel wat lichter dan met een standaard voorkant

en de originele binnen veren zitten er natuurlijk ook niet meer in. die hadden 7,5 kg druk per veer.
via Ohlins Rooske in tynaarlo hebben we in Engeland veren laten wikkelen van 15 kg druk per veer.
[ dat is natuurlijk ook een wereld van verschil.] :Y
 
De gr heeft de naloop aangepast door andere kroonplaten. En de voorvork is van een ouwe gpz 900. Gpz 257kg rijklaar. De gr 181kg rijklaar.

Tis appel met peren vergelijken maar gewoon proberen denk. Maar eerst rijden :]
 
Ik vind het een mooi ding om het zijspan rijden mee te proberen! Dat de naloop is aangepast is helemaal mooi, de dikkere GPZ voorkant staat hem goed.
In een ver verleden heb ik een ratbike gehad op basis van een Yam TR1, daar had ik een GPZ voorwiel in gezet met een worstdikke achterband erop. Je kunt alle kanten op. Van een smartnaafje kun je ook makkelijk (iets laten) maken.

De rijstijl zal met de GR ook wel wat anders zijn dan met de VOX denk ik zo.
 
Jij zit niet zo ver uit de buurt zie ik. Ik had je al zo bij omgeving Genemuiden ingedeeld haha. _O- Niet dat dat een wereldreis is ofzo

Soms heb je dat toch.. Je leest wat mee en deelt de mensen een beetje in :+
 
Jij zit niet zo ver uit de buurt zie ik. Ik had je al zo bij omgeving Genemuiden ingedeeld haha. _O- Niet dat dat een wereldreis is ofzo

Soms heb je dat toch.. Je leest wat mee en deelt de mensen een beetje in :+

Bij Genemuiden zijn al heel veel MF zijspanrijders ingedeeld haha
 
jan willen . auto bandje 195/45/17 past er goed tussen hoor.
heb hem even in mijn andere vox gepast. hoop toch snel weer wat van mark tehoren.
wil het blokie wel weer eens terug.

[afbeelding]
Das nou een mooie slof.... Wat is de velgbreedte bij jou?

Geloof dat ik een 15inch 3,5j ofzo erbij gekregen heb. Wil zo dik mogelijk.. :P
 
even dit topic weer op gegraven. das lang geleden dan ik hiet wat heb geplaatst.

paar foto's van de vakantie .
full
 
Hallo hier. ik was hier al een tijdje niet geweest. druk bezig met de produktie van een nieuwe bakkenist. [ en kinderkamer en zo je weet wel.]. maar hij is er en zijn Naam is Nico. geboren op 26-1-2017.

 
Terug
Bovenaan Onderaan