Lease-auto + tankpas en motor

Ha, net vandaag voor t eerst gedaan: Tank weer vol gegooid met tankpas v.d. liesbak.
Was een aantal keren met de moto naar t werk gegaan

Enne... mijn baas vindt t alleen maar fijn want m'n motor rijdt veeel zuiniger als m'n auto

Mijn motor gebruikt evenveel brandstof als mijn leasewagen, ze lopen beide ongeveer 1:18 dus dat schiet niet op. Maar ik ga het toch maar eens voorleggen aan mijn baas. Bovendien als ik met de motor naar mijn werk ga kom ik veeel vrolijker op m'n werk aan dan wanneer ik met de leasebak in de file heb gestaan. En ik lever nog een bijdrage aan de oplossing van het fileprobleem ook, goed bezig :]
 
Mijn auto loopt 1 : 9
Motor weet ik nog niet (nog niet op gelet) maar zal toch wel stuk zuiniger zijn dacht ik
 
Je wilt dus zeggen dat je de kilometers in je vrije tijd gereden, waarbij je al de auto van de zaak voor kunt/mag gebruiken, ook nog door je baas laat betalen op die manier?
Denk je niet dat regelgeving door massaal misbruik van deze strekking uiteindelijk zo aangepast gaat worden dat er geen meter meer prive gereden mag worden omdat er van iedere maas mis/gebruik maakt word...?...


Die 4.000 km betreffen waarschijnlijk buitenlandse kilometers. Veel bedrijven vergoeden alleen brandstof als je in NL tankt. Vreemd eigenlijk. Er zijn ook mensen die in Groningen wonen en in Zeeland of Limburg op vakantie gaan. Als mijn baas deze km niet zou betalen, dan zou ik het aantal liters ook gewoon in NL tanken met m´n motor en 2e (eigen) auto.
 
Bij mijn lease auto (Lage Landen) worden diverse zaken bijgehouden. Ik heb op het werk wel eens een factuur gezien. Meldingen zijn o.a. hoger verbruik (afwijking van meer dan 10 of 15% tov norm), andere brandstofsoort, kilometerstanden niet invoeren.

Dus wil je met de motor tanken met je tankpas, eerst je baas vragen (zoals hier al werd gemeld). Die betaald namelijk de rekening en niet de leasemaatschappij. Moet ik trouwens ook maar eens doen want ik ga nu ook regelmatig op de motor. ´t Is de laatste weken namelijk bere druk op de snelweg.
 
Gewoon even met je baas praten, ik heb het ook gewoon aan mijn baas gevraagd en geen probleem...
Uiteindelijk is het voor hun ook voordeliger. Behalve als je veel privé ritjes gaat doen }) , maar dat zien ze niet. Je moet namelijk bij het tanken voor vervangend vervoer kiezen, anders klopt hun administratie met kilometers voor je auto niet.
 
Leasemaatschappijen houden ontzettend veel bij, maar naar mijn ervaring zijn de meeste bedrijven hier weinig in geinteresseerd.

Ik vul nooit de preciese km-stand in (omdat ik altijd vergeet te kijken) en ben twee jaar geleden met prive-auto naar wintersport gereden op >200 liter benzine en vervangend vervoer: JA
Niemand die daar ooit naar vraagt en dat was bij al m'n vorige werkgevers niet anders
 
Je wilt dus zeggen dat je de kilometers in je vrije tijd gereden, waarbij je al de auto van de zaak voor kunt/mag gebruiken, ook nog door je baas laat betalen op die manier?
Denk je niet dat regelgeving door massaal misbruik van deze strekking uiteindelijk zo aangepast gaat worden dat er geen meter meer prive gereden mag worden omdat er van iedere maas mis/gebruik maakt word...?...

Ik(en volgens mij veel mensen) betalen een eigen bijdrage voor prive gebruik, daarnaast heb je ook nog bijtelling voor de belasting, dus die prive km's zijn zeker niet gratis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan