Lease-fiets?

bertje-r1150r

Die hard MF'er
14 feb 2002
465
1
Moordrecht
Ben al een tijdje met de gedachte aan het spelen mijn lease-auto om te ruilen voor een lease-motor.
Volgens de leasemaatschappij is het mogelijk, maar hebben ze er nog geen ervaring mee. Ze willen het pas gaan uitzoeken op het moment dat ik serieus een lease-motor wil gaan rijden (niet eerder |( ).

Op het moment heb ik een lease-auto (geen private-lease) en een eigen motor.
Zou alleen graag op de motor naar het werk gaan, omdat ik dat nou eenmaal leuker/lekkerder vind.
Kan ik nu wel doen natuurlijk, maar dan moet ik de gemaakte kosten zelf betalen (benzine, onderhoud enz).
Alleen daarom ga ik dus met de auto, omdat die me \"geen\" drol kost.

Heeft er iemand ervaring op dit gebied?
Heb namelijk wel wat vragen hierover. Heb bijvoorbeeld geen flauw idee in welke prijsklasse ik kan gaan zoeken.

Tips, ervaringen?

Graag!
 
Tip: niet doen.

Lullig maar waar. Ik heb het uitgezocht en het leasen van een motorfiets is dusdanig ongunstig in prijs dat je beter die auto kan houden en er een motor naast gebruikt.

Voor een doorsnee CBR600F was ik 1500 gulden per maand kwijt (inclusief brandstof). Vergeleken met mijn huidige leaseauto (Renault Clio 1.6) en mijn leasebijdrage was het compleet niet rendabel. Ook al omdat ik wel een auto nodig heb in de privé situatie.

In de privé sfeer is een auto erbij veel duurder dan een motor erbij dus voor mij was de keuze snel gemaakt.

Probeer bij de leasemaatschappij eens een offerte aan te vragen voor het type motor dat je zou willen leasen. Hou er, als je hem dagelijks voor woon-werk gaat gebruiken, ook rekening mee dat het type motorfiets ook nog wel eens uit kan maken. Hierbij denk ik aan toerfiets, cardan aandrijving e.d.
 
Ik heb ook een poging ondernomen. Ik had het idee een kleine auto te gaan leasen en een goedkope motor. Blijkt dus dat leasen van een motor erg duur is. Beetje motor (30.000 gulden)was ik 1500 piek per maand voor kwijt. Dat kost mijn lease auto ook per maand(Bora TDI 115 pk highline). Alleen kost de Bora ongeveer 67.000. Dus erg onvoordelig dat leasen van een motor. Veel maatschappijen doen trouwens helemaal niet aan motorlease.
 
Het leasen van een motorfiets is volgens mij volledig aftrekbaar van de belasting!!!
er is ergens (in een motorblad geloof ik) weleens aandacht aan besteed (het blad \'motor\' dacht ik)

Het kan zijn dat die regeling is verandert in de tussentijd, maar het is zeker interessant om het uit te zoeken!!
 
Als ik het goed heb hoef te geen bijtelling voor een motor te betalen.

Dus dat scheelt weer ietsje.
 
Leasen van een motor is gedeeltelijk aftrekbaar voor de werkgever, maar die moet wel aan de lelasting fl 0.21 per gereden prive kilometer vergoeden, en dat zal hij verhalen op jou. Je wordt dus ook automatisch verplicht een kilometer administratie bij te houden, en dat moet heeeel nauwkeurig.

Het kan wel, je zou een kunnen vragen bij ING Carlease, ik weet dat daar een aantal mensen motoren leasen.

BTW Fabian werkt daar.

Suuk6, en doe even een volldeige beschrijving van hoie het nou zit als je erachter bent!
 
1500 voor een 30k fiets?
http://www.motorlease.nl/
€14000 fiets
Het leasebedrag voor Uw nieuwe motor is
€ 287,78 PER MAAND.

Uw beschermde leasebedrag*
€ 319,78 PER MAAND.

*) Het is mogelijk om niet te hoeven betalen indien U ten gevolge van ziekte of ongeval niet kunt werken.
Het genoemde leasebedrag is inclusief deze bescherming.
Bij overlijden vervalt de betalingsverplichting ook.
 
1500 voor een 30k fiets?
€14000 fiets
Het leasebedrag voor Uw nieuwe motor is
€ 287,78 PER MAAND.

Uw beschermde leasebedrag*
€ 319,78 PER MAAND.

*) Het is mogelijk om niet te hoeven betalen indien U ten gevolge van ziekte of ongeval niet kunt werken.
Het genoemde leasebedrag is inclusief deze bescherming.
Bij overlijden vervalt de betalingsverplichting ook.
Maar dat is niet Full-Operational inclusief brandstof.
 
Laatst bewerkt:
Ik mocht niet eens van mijn (oude) baas...

Risico was te groot vond \'ie :(

Maar goed, ik had een relaxte leasewagen, dus vond het niet zo HEEL erg...

Eigen motor rijden is denk ik goedkoper dan eigen auto...
 
Eigen motor rijden is denk ik goedkoper dan eigen auto...

Ligt er enorm aan hoeveel kilometers je maakt.... Denk eens aan het onderhoud, als je zelf nix kunt, is iedere 6000 km een beurtje bij 20.000 km per jaar wel errug duur (en 2 keer per jaar nieuwe banden, en de afschrijvingen..)
 
Op vrijdag 22 februari 2002 10:25 schreef MartijnL het volgende:
Maar dat is niet Full-Operational inclusief brandstof.[/quote]

Ik moet altijd kijken naar lease bedragen ex brandstof :) Als je voor 1500 ook brandstof moet financieren is er niet zo heel veel meer te leasen.
 
Maar dat is niet Full-Operational inclusief brandstof.

Ik moet altijd kijken naar lease bedragen ex brandstof :) Als je voor 1500 ook brandstof moet financieren is er niet zo heel veel meer te leasen.[/quote]
Bij ons kost een Leon 110pkTDI bijna 1600 gulden inclusief alles (ex. btw natuurlijk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan