lease motor, hoe?

Boom Boom

MF veteraan
9 jul 2001
4.238
0
Amsterdam
Ik heb op dit moment een lease auto, maar de operationeel directeur heeft het weleens gehad over lease motoren.

Nu is het net zomer geweest met lekker rijweer, maar nu is het ook nog wel uit te houden. De files worden wel weer langer dus ik zit er wel aan te denken om over te stappen.

Heeft iemand er ervaring mee? Is er een site waar je meer info kunt vinden?
 
heb een paar jaar terug de lease contracten onder m'n beheer gehad en had 1 collega die perse een BMW motor wilde hebben, zodat ie geen last van files e.d. had. Hebben we toen gewoon via onze "huis" lease mij kunnen doen, geen probleem. Enige probleem was de lease kosten per maand die percentage gewijs toch hoger lager dan een auto uit de zelfde prijsklasse, probleem lag in de onderhoudskosten van de BMW dealers.

Leasemij was trouwens "de Lage landen", maar weet dat bv BMW ook een "eigen" lease aanbieding heeft.

Succes.
 
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een lease motor mocht uitkiezen van mijn baas op basis van full operational lease incl tankpas. Het is de FJR1300A geworden. PERFECTE fiets!. Deze wordt via Koops Lease in Almere geleased. Was eerst de bedoeling dat hij via Lease Plan geleased werd maar die kwamen er op het laatste moment toch van terug. Voordeel van een leasemotor is ook dat je geen bijtelling hebt. Kan aardig wat schelen op jaarbasis. En wat de kou betreft daar kun je je tegenwoordig goed op kleden en handvatverwarming wil ook wel helpen (oke voor watjes maar ik vind het wel lekker :) ). Alleen met gladheid valt er niet met de motor te rijden en zal het koekblik van stal moeten worden gehaald.
 
ik wil eigenlijk een wissel hebben. Als het retekoud is toch maar die lekkere auto!

Mogelijk, gewoon overleggen met je lease-maatschappij. Vergeet niet dat een leasemaatschappij niet puur auto's of motoren in lease afgeeft. Een (goede!) leasemaatschappij verkoopt mobiliteit aan zn klanten, dus een wissel tussen auto en motor moet ook mogelijk zijn. Er zal echter wel een prijskaartje tegenover staan.............
 
Terug
Bovenaan Onderaan