Lease-motor v d zaak

7 jul 2004
181
0
amsterdam
Ik krijg een lease-auto vd de zaak, maar ik wil liever een motor v de zaak gezien ik altijd in de stad rij.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Zit er ook bijtelling op een motor?
en weet iemand een lease-maatschappij die ook motors doet?
thnks
 
Er zit in elk geval (nog) geen bijtelling op een motor. Verder weet ik het niet.
Mijns inziens is het toch verstandiger om een auto te nemen trouwens (heb dezelfde overweging gemaakt), en de motor gewoon privé te houden. Ik mag mijn motor wel zakelijk gebruiken (brandstof wordt vergoed). Als je vervolgens géén privé km's maakt met je auto, heb je ook geen bijtelling voor de auto, en heb je dus gewoon een gratis auto voor de deur staan, én je hebt een motor voor weinig. Anders heb je alleen maar een gratis motor...
 
Ik heb twee lease motoren van de zaak. Er is vooralsnog geen bijtelling; een groot voordeel!
Er is een lease maatschappij die ook aan lease motoren doet, maar dat verhaal is behoorlijk duur. Het is eenvoudiger (en dat heeft mijn baas ook gedaan) om zelf een motor te kopen, en die zelf te onderhouden. Nadeel: aanschaf (kan worden afgetrokken van de belasting) en geen benzine pasje, dus je hebt een bult bonnetjes in je portomonnee.
 
Er zit in elk geval (nog) geen bijtelling op een motor. Verder weet ik het niet.
Mijns inziens is het toch verstandiger om een auto te nemen trouwens (heb dezelfde overweging gemaakt), en de motor gewoon privé te houden. Ik mag mijn motor wel zakelijk gebruiken (brandstof wordt vergoed). Als je vervolgens géén privé km's maakt met je auto, heb je ook geen bijtelling voor de auto, en heb je dus gewoon een gratis auto voor de deur staan, én je hebt een motor voor weinig. Anders heb je alleen maar een gratis motor...

Wat moet je nu met een auto voor de deur als je m toch niet prive gebruikt en op de motor naar je werk gaat. Ken je beter gelijk een motor nemen.

:) !!Ik vind het echt gers!! :}
 
Wat moet je nu met een auto voor de deur als je m toch niet prive gebruikt en op de motor naar je werk gaat. Ken je beter gelijk een motor nemen.
Soms is een auto zo gek nog niet. Denk aan dagen als vandaag. Ik heb de motor laten staan en verplaats me vandaag in een met climate control uitgegeruste leasebak. Denk ook aan pokke-weer, sneeuw, ijzel...
 
auto van de zaak heb ik niks aan.. ik woon in het centrum v de hoofdstad. dus een parkeervergunning kan ik toch niet krijgen. Bovendien wil ik een motor! geen auto..
welke lease maatschappij doet ook motors dan?
 
Ik heb twee lease motoren van de zaak. Er is vooralsnog geen bijtelling; een groot voordeel!
Er is een lease maatschappij die ook aan lease motoren doet, maar dat verhaal is behoorlijk duur. Het is eenvoudiger (en dat heeft mijn baas ook gedaan) om zelf een motor te kopen, en die zelf te onderhouden. Nadeel: aanschaf (kan worden afgetrokken van de belasting) en geen benzine pasje, dus je hebt een bult bonnetjes in je portomonnee.
Ik krijg gewoon de km vergoed. Of ik het metde auto doe of met de motor, dat maakt niet uit. 18 cent de km, met dank aan de regering die dat ervan gemaakt heeft, het was namelijk 28 cent. Maar dat mocht niet meer belastingvrij uitgekeert worden. Als ik eerlijk ben kun je van 18 cent per km geen auto onderhouden en e motor moet je echt zelf doen. 28 cent is veel reeëler maar dat snappen die sukkels in den Haag niet. Die rijden in een leasebak, wedden dat ze geen bijtelling hebben. :(
 
auto van de zaak heb ik niks aan.. ik woon in het centrum v de hoofdstad. dus een parkeervergunning kan ik toch niet krijgen. Bovendien wil ik een motor! geen auto..
welke lease maatschappij doet ook motors dan?
OK, dat verandert de zaak. Geen idee welke leasetoko in motors doet. Even googlen en/of rondbellen maar.
 
Ik krijg gewoon de km vergoed. Of ik het metde auto doe of met de motor, dat maakt niet uit. 18 cent de km, met dank aan de regering die dat ervan gemaakt heeft, het was namelijk 28 cent. Maar dat mocht niet meer belastingvrij uitgekeert worden. Als ik eerlijk ben kun je van 18 cent per km geen auto onderhouden en e motor moet je echt zelf doen. 28 cent is veel reeëler maar dat snappen die sukkels in den Haag niet. Die rijden in een leasebak, wedden dat ze geen bijtelling hebben. :(
Dat het niet belastingvrij uitgekeerd kan worden betekent niet dat je baas je niet gewoon 80 ct de km kan geven o.i.d., je moet er dan alleen belasting over betalen.
 
Dat het niet belastingvrij uitgekeerd kan worden betekent niet dat je baas je niet gewoon 80 ct de km kan geven o.i.d., je moet er dan alleen belasting over betalen.
klopt, maar als je van dat extra dubbeltje 52 % aan de belasting moet betalen is natuurlijk een beetje onzin. Dan is hij gewoon de belasting aan het spekken.
 
Ook ik heb niets aan een auto: Almere - Nieuwegein is per rit (totaal 55km) minstens 10km, en vaak meer, file.

Ga dus echt niet voor de lol.
Die vier dagen winter die we hebben gehad heb ik een auto gehuurd, waarvan ik de kosten weer van de baas terug kreeg.

Momenteel rijd ik op mijn eigen motor, en krijg ook de 18ct per zakelijke kilometer.
Maar ga binnenkort wel met de baas praten.

Full operational lease is inderdaad erg duur.
Maar financial lease is wel interessant.
Sell-and-lease back:
baas of jij koopt een motor, verkoop hem aan de lease-maatschappij of bank,
en lease hem terug.
Onderhoud door de baas laten betalen want zit dan niet in de lease.
Of een goede regeling daarvoor afspreken.
Voordeel dat de motor dan wel in de lease is: tankpas mogelijk!

Je kunt nu trouwens zelf al een tankpas aanschaffen bij Shell of Esso ofzo.
 
Ik krijg een lease-auto vd de zaak, maar ik wil liever een motor v de zaak gezien ik altijd in de stad rij.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Zit er ook bijtelling op een motor?
en weet iemand een lease-maatschappij die ook motors doet?
thnks

Hier heb ik ervaring mee ja....Ik wil er dus ook één en die krijg ik ook niet :N ;(
 
Ook ik heb niets aan een auto: Almere - Nieuwegein is per rit (totaal 55km) minstens 10km, en vaak meer, file.

Ga dus echt niet voor de lol.
Die vier dagen winter die we hebben gehad heb ik een auto gehuurd, waarvan ik de kosten weer van de baas terug kreeg.

Momenteel rijd ik op mijn eigen motor, en krijg ook de 18ct per zakelijke kilometer.
Maar ga binnenkort wel met de baas praten.

Je kunt nu trouwens zelf al een tankpas aanschaffen bij Shell of Esso ofzo.
Ik heb zo'n easypay dingetje van de shell. Hoef ik ook nog eens niet naar binnen en helm af enz.

Misschien dat ik ook mijn baas maar eens aankijk.
 
klopt, maar als je van dat extra dubbeltje 52 % aan de belasting moet betalen is natuurlijk een beetje onzin. Dan is hij gewoon de belasting aan het spekken.
Och dat heeft je baas toch wel voor je over O-)

Maar goed, sommige bazen gebruiken de nieuwe regel als reden dat ze niet meer 'mogen' betalen.. die belazeren de boel dus B|
 
De forfaitaire bijtelling geldt echter nog steeds niet voor een door een werkgever ter beschikking gesteld ander voertuig, zoals een vrachtauto, fiets, brommer, scooter of motor. In dergelijke gevallen dient de waarde van het privé-gebruik te worden bepaald op de voet van art. 3.144 (werkelijk aantal gereden
privé-kilometers vermenigvuldigd met de gemiddelde kilometerprijs). Daarbij tellen de kilometers voor woon-werkverkeer niet mee in de berekening van het
voordeel. Art. 16, lid 1, onderdeel b, en art. 17a, onderdeel a, Wet LB 1964, juncto art. 3.81, Wet IB 2001, regelen namelijk dat de waarde van het
woon-werkverkeer bij vervoer vanwege de inhoudingsplichtige, via de definiëring van de vrije vergoedingen, op nihil wordt gesteld
 
auto van de zaak heb ik niks aan.. ik woon in het centrum v de hoofdstad. dus een parkeervergunning kan ik toch niet krijgen. Bovendien wil ik een motor! geen auto..
welke lease maatschappij doet ook motors dan?
Ik werk ook in de binnenstad van de hoofdstad, ik heb gewoon een maandkaart voor het parkeren, kan je zo kopen bij stadstoezicht. Een vergunning is niet vereist. Een maandkaart (tot 19 uur) kost overigens maar 440 euro :r welke ik natuurlijk declareer bij de baas :)
 
Zoals ik in dit topic ook al heb gemeld ben ik ook al een tijd bezig om een motor te leasen. Helaas werkt mijn baas er niet zo hard aan als ik zou willen, dus ben ik nog steeds geen steek verder.

In dat topic staan ook wat calculaties die ik heb ontvangen.

Laat ff weten of je het voor mekaar krijgt, wil ik graag weten!
 
klopt, maar als je van dat extra dubbeltje 52 % aan de belasting moet betalen is natuurlijk een beetje onzin. Dan is hij gewoon de belasting aan het spekken.

Dan moet je je baas maar eens uitleggen dat hij het ook direct kan bruteren. Daardoor krijg jij gewoon je 28 cent netto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan