Leasen motor

Zaterdag proefrit gepland, waarna er een gesprek is over de mogelijkheden van leasen.
Ben benieuwd.
Athlon heeft geen mogelijkheid tot leasen van een motor. Er werd wel verteld dat ze hier mee bezig zijn. Termijn is niet gezegd.
 
Zaterdag proefrit gepland, waarna er een gesprek is over de mogelijkheden van leasen.
Ben benieuwd.
Athlon heeft geen mogelijkheid tot leasen van een motor. Er werd wel verteld dat ze hier mee bezig zijn. Termijn is niet gezegd.

Kan ik begrijpen, dat laatste: zeiden ze 5 jaar geleden ook al.

Groetjes, Wim
 
Hoe is het af gelopen met het leasen van de motor?
Ik zit ook met het probleem dat ik een leaseauto moest gaan rijden.
Maar omdat ik weiger om met de auto te gaan heb ik mijn privé auto verkocht en daar rijd de vrouw privé mee en ik ga met de motor naar mijn werk en tank de werk km op het pasje van de lease auto.
Doe dit nu een jaar en heb nog niks gehoord dat het niet goed is.
Maar het contract van de lease maatschappij loopt van de zomer af maar ga weer proberen om een lease motor te krijgen.
Zaterdag proefrit gepland, waarna er een gesprek is over de mogelijkheden van leasen.
Ben benieuwd.
Athlon heeft geen mogelijkheid tot leasen van een motor. Er werd wel verteld dat ze hier mee bezig zijn. Termijn is niet gezegd.
 
Als ik het nu begrijp is het leasen van een motor voor mij om 2 redenen lastig:
1 werkgever; ik moet met een goed verhaal komen (kosten voor werkgever) en zelf alles geregeld hebben, zodat zij er minimale moeite voor hoeven doen. Los van toestemming...
2 leasemaatschappij; We hebben nu Athlon. Voor zover ik weet hebben ze geen motoren in hun leasepakket..

Volgens mij is de aanschaf van de motor voor mijn werkgever het voordeligste, over drie jaar verspreidt. Dan zal ikzelf het onderhoud moeten regelen denk ik. Tankpas is dan in principe geen probleem.
Nadeel hiervan is dat het een risico is, in de ogen van de werkgever, mocht ik wat anders gaan doen, ziek worden, of wat dan ook.

Goedkopere motor zou een optie kunnen zijn, maar om met een 600 cc 100 km per rit te doen zie ik zelf niet zitten. Daarvoor is de BMW het meest geschikt denk ik.

Uiteraard is het goedkoopste, en makkelijkste voor mij om een leaseauto aan te nemen, en mijn GSX voor het weekeinde te houden, maar als het enigszins mogelijk is rijdt ik liever op d emotor.

Zover ik weet heeft Leaseplan ervaring met (BMW) lease motoren. De politie heeft een (deel) van de vloot daar lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan