leatt-brace voor straat gebruik?

Sledgehammer

Die hard MF'er
3 nov 2005
553
1
Den Bosch
Een tijdje geleden zat ik wat rond te zoeken op internet en kwam ik e.e.a. tegen over nek en rug breuken en weet ik wel niet allemaal onder motorrijders. (site's die je eigenlijk zou willen vermijden dus) Als je er over nadenkt wil je ook gewoon niet weten wat er allemaal met je nek kan gebeuren met zo'n zware helm op je kop.

maar, nou zag ik op omroep brabant een programma over een Leatt-brace, en die schijnt dat dan allemaal weer te kunnen voorkomen. de site ziet er goed uit moet ik zeggen, comfortabel lijkt me anders, maar voor flinke tour (eeeh, sportieve) ritten misschien niet zo onverstandig? normaal alleen door crossers gebruikt, maar hier staat er ook een voor auto/motorsport.

is er iemand die er ervaring mee heeft? en zou zoiets verstandig zijn om aan te schaffen?

site:
http://www.leatt-brace.com/index.php?page_id=3&id=3
 
Zit het al tijdje in de gaten te houden deze ontwikkelingen. Vind het reuze interresant.

KTM heeft ook zoiets maar is helaas redelijk onbetaalbaar ( jaja je nek is duurder maar ding kost meer als meeste motoren hier )


Met die lage dollar valt de prijs reuze mee.
 
Laatst bewerkt:
de prijs kwam hier bij een shop rond de 500 euro uit.. ik vraag me alleen af hoe ** het is om 'm te dragen. even passen gaat niet lukken want ze hebben 'm daar niet liggen. en vragen of ze 'm bestellen zodat ik kan passen en later beslissen zal wel niet lukken denk ik zo.
 
Heb begrepen dat je bij sommige klappen eigenlijk meer de kracht verplaatst naar onder ander je rug en je borstbeen, en dat het dus maar de vraag is of het echt beter is, of dat het probleem verplaatst wordt.

Hij is ook nog niet verplicht gesteld in MX races om diezelfde reden.
 
Wat wordt het volgende?

Een kopsteun? valt zo lekker zacht?
Een paar extra wielen? want dan val je niet meer om?
Als die wielen er toch zijn, maar gelijk een huifje eroverheen? dan zit je droog?
Nog maar een achterbankje erbij en een stoel ernaast? kan je wat vrienden mee nemen?
Gordels voor die stoelen? Hoef je je helm niet meer op?
Ruiten wisser voor je huifje? zodat je nog wat kan zien......
 
Wat wordt het volgende?

Een kopsteun? valt zo lekker zacht?
Een paar extra wielen? want dan val je niet meer om?
Als die wielen er toch zijn, maar gelijk een huifje eroverheen? dan zit je droog?
Nog maar een achterbankje erbij en een stoel ernaast? kan je wat vrienden mee nemen?
Gordels voor die stoelen? Hoef je je helm niet meer op?
Ruiten wisser voor je huifje? zodat je nog wat kan zien......

't is in mijn ogen gewoon iets om je nek mee te beschermen hoor.. motorrijden wordt er niet anders door naar mijn mening.
 
Wat wordt het volgende?

Een kopsteun? valt zo lekker zacht?
Een paar extra wielen? want dan val je niet meer om?
Als die wielen er toch zijn, maar gelijk een huifje eroverheen? dan zit je droog?
Nog maar een achterbankje erbij en een stoel ernaast? kan je wat vrienden mee nemen?
Gordels voor die stoelen? Hoef je je helm niet meer op?
Ruiten wisser voor je huifje? zodat je nog wat kan zien......

He! Wat een mooi kooitje! Nou.. nu hoef ik ook niet meer om me heen te kijken :+
 
Wat wordt het volgende?

Een kopsteun? valt zo lekker zacht?
Een paar extra wielen? want dan val je niet meer om?
Als die wielen er toch zijn, maar gelijk een huifje eroverheen? dan zit je droog?
Nog maar een achterbankje erbij en een stoel ernaast? kan je wat vrienden mee nemen?
Gordels voor die stoelen? Hoef je je helm niet meer op?
Ruiten wisser voor je huifje? zodat je nog wat kan zien......

HAHA dan wordt het net een auto! _O-
 
Wat wordt het volgende?

Een kopsteun? valt zo lekker zacht?
Een paar extra wielen? want dan val je niet meer om?
Als die wielen er toch zijn, maar gelijk een huifje eroverheen? dan zit je droog?
Nog maar een achterbankje erbij en een stoel ernaast? kan je wat vrienden mee nemen?
Gordels voor die stoelen? Hoef je je helm niet meer op?
Ruiten wisser voor je huifje? zodat je nog wat kan zien......
Ja, inderdaad, vroeger reden mensen ook zonder helm... ook volledige onzin..
 
aan iedereen die niet door de regels heen kan lezen:

Tja, wat zal ik zeggen.
Het is maar net hoever je in veiligheid wil gaan.
Motor rijden blijft gevaarlijker dan auto rijden.
Wat ik probeer te zeggen is dat motorrijden een ingecaluleerd risico is.
uiteraard wil ik niet zeggen dat je dan maar helemaal niks aan veiligheid moet doen.
Maar als je alles aan jezelf wil beveiligen zit je op een gegeven moment als een ridder in zijn harnas op je motor.
hmmmm.... niet echt mijn idee van motorrijden.

Uiteraard is zo'n nekbeschermer OK maar zoals ik al zei: "Waar houdt het op?" of beter "waar gaat het ophouden?".
 
Laatst bewerkt:
aan iedereen die niet door de regels heen kan lezen:

Tja, wat zal ik zeggen.
Het is maar net hoever je in veiligheid wil gaan.
Motor rijden blijft gevaarlijker dan auto rijden.
Wat ik probeer te zeggen is dat motorrijden een ingecaluleerd risico is.
uiteraard wil ik niet zeggen dat je dan maar helemaal niks aan veiligheid moet doen.
Maar als je alles aan jezelf wil beveiligen zit je op een gegeven moment als een ridder in zijn harnas op je motor.
hmmmm.... niet echt mijn idee van motorrijden.

Uiteraard is zo'n nekbeschermer OK maar zoals ik al zei: "Waar houdt het op?" of beter "waar gaat het ophouden?".
ach, draag meestal rugbeschermer, helm, handschoenen, leren pak.. Zijn veel mensen aan de overkant van de oceaan die daar niet aan doen.

En dan hebben we de eeuwige discussie hier over beschermende kleding of niet.. (rij zelf zomers graag in spijkerbroek en gympies.. )
 
BMW heeft ook die braces. Ansich is de gedachte erachter ook niet erg vreemd. Gewoon het voorkomen van onnatuurlijke buigingen, denk maar aan de hoofdsteun in een auto.

of het prettig zit, datis een andere vraag die ik niet kan beantwoorden. Maar je kunt er wel van opaan dat je hoofd toch een extra kilo (of 2 ) meetorst (helm) en dat je spieren zeker tijdens een ongeluk niet adequaat zijn. helpen zal het hoogstwaarschijnlijk wel.
 
Heb begrepen dat je bij sommige klappen eigenlijk meer de kracht verplaatst naar onder ander je rug en je borstbeen, en dat het dus maar de vraag is of het echt beter is, of dat het probleem verplaatst wordt.

Hij is ook nog niet verplicht gesteld in MX races om diezelfde reden.


?, is dat niet logish dan? Die krachten moeten toch ergens heen. En als ik zou moeten keizen dan breek ik liever mijn borstbeen dan mijn nek.

En zelfs als je je ruggemerg breekt geldt hoe lager hoe 'beter' (hoewel iets minder slecht waarschijnlijk beter op zijn plaats is hier)

En €500,- vindt ik niet eens zo'n gekke prijs. Een beetje Arai helm is duurder...
 
kan je ook nog een andere kant op kijken dan alleen recht vooruit met dat ding? ziet er niet echt praktisch uit.


tja, ZE zeggen van wel dus.. je schijnt er niet veel van te merken. (al ziet het er niet zo uit) maarja, die willen natuurlijk dat ding verkopen. Enige manier om erachter te komen is passen en er mee rijden helaas.

't ziet er wel 'apart' uit om met zo'n ding om over straat te rijden denk ik 8-) of :$
 
Uiteraard is zo'n nekbeschermer OK maar zoals ik al zei: "Waar houdt het op?" of beter "waar gaat het ophouden?".

Iedere technische vooruitgang kwa protectie kleding is een stap vooruit. Is het niet voor op straat dan wel voor op het circuit.



Echter zie ik dit systeem echter meer als een tussen oplossing tot dat de airbag in de nek en schouders zijn betaalbare intrede maakt.
 
als het je tijd is ga je ...daar helpt geen nekbrace aan

Slaat nergens op, je bent zelf in controle over je leven. Dat is gewoon een slap excuus.

Ben het overgens wel eens met de meeste reacties dat het einde op een gegeven moment zoek is. Ik ben nu al een kwartier bezig om mezelf helemaal voor te bereiden en aan te kleden voor een motorrit.

Als daar nog al dat soort toeters en bellen bijkomen ben je straks een half uur aan het prutsen voor je op kunt stappen. Nek bracelet om, airbag jasje aansluiten etc. De vraag is ook of het allemaal wel zin heeft wanneer je met 80 vol op een auto klapt, ik denk het niet.

Je moet gewoon mazzel hebben. Sommigen crashen met 30 en zijn op slag dood, anderen met 200 en die hebben geen schrammetje.
 
€500,- vindt ik niet eens zo'n gekke prijs.

Ze hebben nu al braces voor € 399,-.
De instap begint zelfs bij € 224,-

http://www.elkaysport.cluster18.e-active.nl/home/index.php

Dusssss.
Als ik de A op m'n roze credit card mag laten drukken, ga ik zeker zo'n harde sjaal passen!


:Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan