Led achterlicht hulp bij aansluiten !

N.Holgerson

‘74 Guzzi
27 okt 2005
7.409
382
Noord-Holland
Hallo :]

Bij mijn bmw rt80 uit 1985 heb ik wat perikelen met het juist aansluiten van een nieuw aangeschaft led achterlicht.

Het achterlicht bestaat uit: rood licht, remlicht en kentekenverlichting.

De knipperlichten worden elders gemonteerd. De draden hiervan heb ik afgedopt.

Nu, de bmw heeft de draad kleuren:

Groen/bruin gestreept
Zwart/wit gestreept
Bruin

Het led achterlicht:
Rood
Zwart
Blauw

Als ik met een multimeter de zwart/witte draad en de bruine draad samen meet geeft hij ca 12 volt aan.
De groen/bruine draad geeft geen voltage.
Bij het bedienen van de rem geeft de groen/bruine draadwel voltage aan.

Aangesloten: zwart/wit op rood, bruin op zwart en de resterende groen/bruin op blauw.

Het achterlicht brand dan, de kentekenverlichting ook. Maar als ik de rem bedien gaat er geen remlicht branden, maar wel de kentekenverlichting uit....

Ik word er een beetje B| van.

Wie kan mij helpen?
full
 
Laatst bewerkt:
Ik zou verwachten:

zwart op zwart/wit (= massa/min)
rood op bruin (= plus van verlichting + kentekenverlichting)
blauw op groen/bruin (= plus van remlicht)

Dat bruin 2 stekkers heeft zou dan betekenen dat deze 1x op het oude achterlicht zat en 1x op de oude kentekenverlichting.
 
Ik kon het niet verkroppen dat niet gelukt was, dus na mn avonddienst nog even aan het rommelen gegaan...

En gelukt!

Blauw op zwart/wit
Rood op groen/bruin
Zwart op bruin

Morgen maar even alles netjes koppelen en krimpen.

:z :]
 
Heb ooit mijn buurman geholpen met zo'n unit er moeten dioden tussen gezet worden.

Een LED is een diode, waarom zou je er dan nog 1 tussen moeten zetten? Hooguit bedoel je weerstand maar dat is niet van toepassing op een motor zonder CAN bus of controlelampje op het dashboard.

Mooi dat het gelukt is overigens. Het zijn maar 3 draadjes dus veel mogelijkheden zijn er niet haha.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan