Led angel eyes

lrouw84

MF'er
4 feb 2020
33
56
Burgh Haamstede
Goedemiddag mede motormuizen!

ik heb even een vraagje, en dit weten jullie vast wel te beantwoorden. Ik heb laatst h4 led lampjes gekocht, met een blauwe angel eye ring.. nu weet ik eigenlijk niet of dit verboden is? De led lamp zelf geeft gewoon standaard witte verlichting, alleen zit er een blauwe rand omheen...

Wie kan mij vertellen of dit wel/niet mag?
Alvast bedankt voor de reacties..

Hierbij ook even foto van de lampjes
 

Bijlagen

  • 1346C054-9A21-47EF-BFCC-3365E9AD973E.jpeg
    1346C054-9A21-47EF-BFCC-3365E9AD973E.jpeg
    237,1 KB · Weergaven: 15
Dank voor de reactie! Zelf denk ik ook eerlijk gezegd dat het niet mag, alleen de lampen zelf geven gewoon het witte licht, alleen zitten er 2 kleine blauwe ringetjes om.. heb natuurlijk geen zin om direct bij de volgende rit door meneer agent langs de kant gezet te worden..
 
Ik weet het niet of het in combinatie met je koplampen niet mag of uberhaupt niet mag. Ergens is het ook op één of andere manier zo dat je bijvoorbeeld een lichtgevend "taxi" bordje mag voeren en dat dat de enige uiting aan de buitenzijde van een voertuig is. Ik weet dat er verder maar heel weinig "transparenten" dus livhtgevende ornamenten, gevoerd mogen worden. Binnen de cabine of in een auto mag je wel licht voeren, echter kunnen ze over een kerstboom voor het raam weer moeilijk doen... De reclameborden op bijvoorbeeld bergingswagens zouden ook niet toegestaan zijn, alhoewel voor vrachtwagens een homologatiekeuring gedaan wordt waarin alle lengte en breedtelichten in omschreven worden
 
Laatst bewerkt:
Ja precies.. het licht zelf is gewoon wit, alleen een blauw klein ringetje eromheen.. hieronder afbeelding van de hele lamp zoals ik heb gekocht heb..
 

Bijlagen

  • F80930B4-FE99-4372-B9E1-F3CE233599DC.png
    F80930B4-FE99-4372-B9E1-F3CE233599DC.png
    71,3 KB · Weergaven: 7
Het blauwe gedeelte is toch ook verlichting?
ja, dat klopt maar vergelijk het met die verschrikkelijke blauwe gloed die ze in sommige halogeenlampen hebben.
En wat ik overwoog is dat de totale bundel wit is, wit licht bestaat uit rood, groen (geel) en blauw licht, nu zie je toevallig dat blauwe om de bundel heen. Het resultaat is wit licht.
 
ja, dat klopt maar vergelijk het met die verschrikkelijke blauwe gloed die ze in sommige halogeenlampen hebben.
En wat ik overwoog is dat de totale bundel wit is, wit licht bestaat uit rood, groen (geel) en blauw licht, nu zie je toevallig dat blauwe om de bundel heen. Het resultaat is wit licht.

Zover ik weet mag je aan de voorzijde uitsluitend wit of ambergeel licht voeren. Of het nou een klein stadslicht lampje of dimlicht is maakt niet uit. Wat ik dan zie op de foto (puur blauw licht) maak ik op uit dat het niet mag.

@MeanBlueMan is de man die de doorslag moet geven denk ik.
 
Het lijkt mij sterk als je blauwlicht mag voeren maar @MeanBlueMan kan daar vast wel uitsluitsel over geven.

We zijn het helemaal eens. En ook met Lonesome Rider en Rob RD

Aan de voorzijde van een motorvoertuig mag alleen wit of geel licht gevoerd worden.
En voor de clignoteurs amberkleurig.

Alle andere kleuren zijn niet toegestaan en uit ervaring weet ik dat juist op blauwe verlichting erg streng gelet word !!
Die kleur is voorbehouden aan voorrangsvoertuigen en politiemensen willen dat heel graag helemaal voor zichzelf houden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan