led knipper relais

jordy545

Rookie
22 nov 2019
1
0
Ik zoek een LED knipper relais, mijn knippers gaan te snel nu ik nieuwe lesknipperlichten heb aangesloten.
 
Of gewoon hier bestellen. Anderen verkopen deze trouwens ook.
 
Om welke motor gaat het?
Heb je 1 of 2 knipperlicht-verklikkerlampjes in jouw dashboard?
Bij slechts 1 lampje gaat een digitaal knipperlichtrelais (spanningsonafhankelijk relais) ook niet werken. Dan heb je echt weerstandjes nodig.
Hetzelfde is vaak het geval bij die "oplopende" knipperlichten (zoals bij Audi).
Ik kan je beiden wel leveren. Afhalen in Purmerend, of eventueel opsturen.
 
1574432799280.jpeg
 
Om welke motor gaat het?
Heb je 1 of 2 knipperlicht-verklikkerlampjes in jouw dashboard?
Bij slechts 1 lampje gaat een digitaal knipperlichtrelais (spanningsonafhankelijk relais) ook niet werken. Dan heb je echt weerstandjes nodig.
Hetzelfde is vaak het geval bij die "oplopende" knipperlichten (zoals bij Audi).
Ik kan je beiden wel leveren. Afhalen in Purmerend, of eventueel opsturen.

hey, Super Blackbird, kan jij ook uitmeten welke weerstandjes er gestoken moeten worden? heb achter op mijn ktm sd 1290 ook van die flow pinkers gemonteerd, ze marcheren wel, maar krijg wel regelmatig een foutmelding, soms wel, soms niet. de voorste heb ik nog niet gedaan, heb al wel een setje liggen. de weerstandjes ertussen solderen zal wel lukken, maar zou niet weten hoe erachter te komen welke ertussen moeten. wil hier natuurlijk wel voor betalen, zou het wel leuk vinden om van die foutmelding af te komen :Y
 
hey, Super Blackbird, kan jij ook uitmeten welke weerstandjes er gestoken moeten worden? heb achter op mijn ktm sd 1290 ook van die flow pinkers gemonteerd, ze marcheren wel, maar krijg wel regelmatig een foutmelding, soms wel, soms niet. de voorste heb ik nog niet gedaan, heb al wel een setje liggen. de weerstandjes ertussen solderen zal wel lukken, maar zou niet weten hoe erachter te komen welke ertussen moeten. wil hier natuurlijk wel voor betalen, zou het wel leuk vinden om van die foutmelding af te komen :Y
Voor die loop led raw's moet je relais er tussenuit voor een goede werking. De knipperschakeling zit al in de raw's en met behoud van je knipperrelais zal je het knipperen verstoren. Als het is om enkel op dezelfde belasting uit te komen dan met 21watt raw's is dat simpel te berekenen. P=U²/R Vermogen is spanning in het kwadraat/ weerstand. Stel dat je led raw's 3 watt trekken dan moet je weerstand dus de overige 18 watt voor zijn rekening nemen. 18=144/r =8 ohm. Omdat 8 ohm geen standaard waarde is kom je op 8,2 of 6,8 ohm. Kies voor een vermogen van ongeveer 20 watt. Als je standaard raw's geen 21 watt zijn maar b.v. 10 watt moet je de berekening even opnieuw doen.
 
Als je nou es over hem heen hoovert zie je dat hij precies 1 minuut op MF aanwezig is geweest, daarna nooit meer terug is gekomen.
Das allemaal tot daarantoe, maar er zitten deskundigen (voor jan lul) adviezen in te tiepen die hun tijd gewoon beter aan andere wel gewaardeerde vragen kunnen besteden... iedereen die een beetje thuis is in MF weet van de zoekfunctie. Daar mag je best een paar dagen bedenktijd voor krijgen.

Als je echt serieus M.-F.fer wil worden vind ik dat je best eerst 2 dagen na je aanmelding je eerste post mag gaan plaatsen, nu zitten deze klootzakkies het forum te vervuilen met altijd dezelfde vraag: Led knippers en eerste motorfiets

Nogmaals:

1574674957112.jpeg


Topic dicht!
 
Voor die loop led raw's moet je relais er tussenuit voor een goede werking. De knipperschakeling zit al in de raw's en met behoud van je knipperrelais zal je het knipperen verstoren. Als het is om enkel op dezelfde belasting uit te komen dan met 21watt raw's is dat simpel te berekenen. P=U²/R Vermogen is spanning in het kwadraat/ weerstand. Stel dat je led raw's 3 watt trekken dan moet je weerstand dus de overige 18 watt voor zijn rekening nemen. 18=144/r =8 ohm. Omdat 8 ohm geen standaard waarde is kom je op 8,2 of 6,8 ohm. Kies voor een vermogen van ongeveer 20 watt. Als je standaard raw's geen 21 watt zijn maar b.v. 10 watt moet je de berekening even opnieuw doen.

stomme vragen, misschien, maar is er een apart relais voor voor en achter? vooraan zitten de originele pinkers er nog op, dus zou daar het relais nog voor moeten blijven zitten, of zou de foutmelding kunnen komen dat ik voor en achter verschillende heb zitten, originele zijn al led, maar er zat wel een verdikking in de kabel, dacht dat dit al een weerstand kon zijn?

zoiets dus, in de originele bedrading, dit heb ik er bij de nieuwe ook opnieuw tussen gesoldeerd, anders gingen ze niet. nogmaals (weet niet of dit belangrijk is) ze functioneren wel altijd, ook als de foutmelding verschijnt


1574675429492.png
 

bij deze zetten ze dan bij dat het plug en play, of toch bijna, is. spreken ze toch ook niet van een relais te verwijderen of zo, en zou nu wel denken dat het knipperlicht van de 1290 gt zowat hetzelde is als dat van de 1290 sd :X
 
stomme vragen, misschien, maar is er een apart relais voor voor en achter? vooraan zitten de originele pinkers er nog op, dus zou daar het relais nog voor moeten blijven zitten, of zou de foutmelding kunnen komen dat ik voor en achter verschillende heb zitten, originele zijn al led, maar er zat wel een verdikking in de kabel, dacht dat dit al een weerstand kon zijn?

zoiets dus, in de originele bedrading, dit heb ik er bij de nieuwe ook opnieuw tussen gesoldeerd, anders gingen ze niet. nogmaals (weet niet of dit belangrijk is) ze functioneren wel altijd, ook als de foutmelding verschijnt


Bekijk bijlage 1445726
Er wordt in jouw motorfiets gecontroleerd of de belasting klopt.
Als die veel lager is krijg je een melding omdat er wel eens een lampje kapot kan zijn. Wat is de weerstandwaarde van je weerstanden in de afbeelding? Klopt deze met de berekening? Beter/eenvoudiger is het om voor en achter de raws te vervangen voor types die werken met of zonden knipperelais.
 

bij deze zetten ze dan bij dat het plug en play, of toch bijna, is. spreken ze toch ook niet van een relais te verwijderen of zo, en zou nu wel denken dat het knipperlicht van de 1290 gt zowat hetzelde is als dat van de 1290 sd :X
Ik ben niet verantwoordelijk voor wat verkopers wel of niet op hun site zetten.
Zoek anders eens op led knipperlichten. Ik val hier telkens in herhaling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bij deze zetten ze dan bij dat het plug en play, of toch bijna, is. spreken ze toch ook niet van een relais te verwijderen of zo, en zou nu wel denken dat het knipperlicht van de 1290 gt zowat hetzelde is als dat van de 1290 sd :X
Kan best zijn dat het idd plug and play is. Wellicht reeds voorzien van voldoende weerstand om op de originele relais of canbus systeem te werken.

Afgezien daarvan vind ik "looplicht effect pinkers" maar niks, ik vind ze, ook als ze heel bright licht geven, minder opvallend dan gewone pinkers.

Wat mij daarbij ook opvalt is, dat ik bij bepaalde types Audi zie dat de ene looplicht heeft, en de andere gewone pinkers, van een zelfde model bedoel ik dan. Persoonlijke instelling mogelijk?

En ook valt het mij op dat er steeds meer en meer nieuwe Audi's en Volvo's in België rondrijden met rode achterpinkers, van fabriek af. Ben ik niet meer zo uniek met mijn rode pinkers in mijn Hyunday en Suzuki :P

Btw, back to the topic. Ik heb vanwege de ombouw naar (rode) LED pinkers achteraan mijn originele pinker relais vervangen door een LED pinker relais via AliExpres. Let wel, in mijn motor zit een 7-pins relais!
 
Het bouwjaar en vermogen kan je aan die Auto Union aflezen aan de achterlichten...
Heel het VAG gebeuren maakt zich daar schuldig aan.
Dat verkoopt in Duitsland als een mongool, want niemand wil daar in ouwe crap gezien worden... Had ik maar een T4 ;(
 
T6 heeft als achterlichtje een L met een - erin, dat is de 100 pk uitvoering, een L met een = erin, is de 170 pk uitvoering en een E is de 200+ pk uitvoering.
 
T6 heeft als achterlichtje een L met een - erin, dat is de 100 pk uitvoering, een L met een = erin, is de 170 pk uitvoering en een E is de 200+ pk uitvoering.
Ik vind al die lijntjes, hoekjes, kantjes, krulletjes en zoveel meer in alle koplampen en achterlichten zulk een kladpot geworden ... maar bij VAG spannen ze inderdaad wel de kroon ja :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan