Led knipperlicht met remlicht

Benonderweg

MF'er
14 jul 2019
151
96
Onderweg
Vraag:
Heeft er iemand ervaring met led knipperlicht gecobineerd met remlicht?

Ik zag het laatst op de snelweg en ik vond het wel mooi, maar ik lees ook vaak problemen met led knipperlichten en zon extra remlicht is dan weer iets extra's...

Zijn er bijvoorbeeld merken berucht om problemen?

Alvast bedankt,
 
Vraag:
Heeft er iemand ervaring met led knipperlicht gecobineerd met remlicht?
:Y
Ik zag het laatst op de snelweg en ik vond het wel mooi.
Daarom zie je het ook best vaak
maar ik lees ook vaak problemen met led knipperlichten
Ligt eraan wie ze monteert en of hij zich een beetje ingelezen heeft. Vaak, degene die er niets van snappen, die ervaren problemen
en zon extra remlicht is dan weer iets extra's...
Twee extra remlichten zelfs, links één en rechts ook.
Zijn er bijvoorbeeld merken berucht om problemen?
Hangt van meer af dan alleen het merk.
Alvast bedankt,
Graag gedaan.

en nu?
 
:Y

Daarom zie je het ook best vaak

Ligt eraan wie ze monteert en of hij zich een beetje ingelezen heeft. Vaak, degene die er niets van snappen, die ervaren problemen

Twee extra remlichten zelfs, links één en rechts ook.

Hangt van meer af dan alleen het merk.

Graag gedaan.

en nu?
Willem, bedankt voor je scherpe analyse.

Is er een merk welke jij zou adviseren? Ik ben op zoek naar rechthoekige...

En als ik dan een mooi setje gevonden heb dan een afspraak maken voor de montage bij een motoport of iets.
 
Willem, bedankt voor je scherpe analyse.
:t
Is er een merk welke jij zou adviseren? Ik ben op zoek naar rechthoekige...
Ik houd niet zo van reclame maar kijk eens in Deze selectie.
En als ik dan een mooi setje gevonden heb dan een afspraak maken voor de montage bij een motoport of iets.
Ze zullen je gaan vertellen dat er een ander relais in moet, klopt ook zeker wel. Neem geen sequentiele r.a.w’s want daarvoor moet het relais er uit.
Let op evt canbus en de perikelen die daar mogelijk bij horen.

Er was ook nog een italiaans merk maar daar ben ik even de naam van kwijt.
 
Wat mij al is opgevallen,is dat je het knipperlicht nog heel slecht ziet tijdens het remmen,omdat dat even fel brandt en er vlak naast zit.
Ik zag vanavond nog een nieuwe BMW XR,die had geen achterlicht maar alles ingebouwd in de knipperlichten.
Toen hij remde was zijn knipperlicht bijna niet meer zichtbaar.
Ik snap niet dat zoiets gehomologeerd geraakt,en zou het zelf ook niet willen.

Die van Cyclops in de video hier boven werken wel goed,want daar gaat het stoplicht uit.
 
Wat mij al is opgevallen,is dat je het knipperlicht nog heel slecht ziet tijdens het remmen,omdat dat even fel brandt en er vlak naast zit.
Ik zag vanavond nog een nieuwe BMW XR,die had geen achterlicht maar alles ingebouwd in de knipperlichten.
Toen hij remde was zijn knipperlicht bijna niet meer zichtbaar.
Ik snap niet dat zoiets gehomologeerd geraakt,en zou het zelf ook niet willen.

Die van Cyclops in de video hier boven werken wel goed,want daar gaat het stoplicht uit.
Laat ik nu importeur van Cyclops zijn, maar deze knippers nog niet eens kennen..... |(
Ik heb zelf al jaren een set van Rizoma er op zitten. Die werken op dezelfde manier, en zijn ook goed zichtbaar.
 
Laat ik nu importeur van Cyclops zijn, maar deze knippers nog niet eens kennen..... |(
Ik heb zelf al jaren een set van Rizoma er op zitten. Die werken op dezelfde manier, en zijn ook goed zichtbaar.

Laat ik nu importeur van Cyclops zijn, maar deze knippers nog niet eens kennen..... |(
Ik heb zelf al jaren een set van Rizoma er op zitten. Die werken op dezelfde manier, en zijn ook goed zichtbaar.
Welke van Rizoma heb je als ik vragen mag?
 
Uit regeling voertuigen, hoofdstuk 5, artikel 4.54 ( https://wetten.overheid.nl/jci1.3:c...f=10&artikel=5.4.54&z=2022-07-01&g=2022-07-01 ):
"De afstand tussen de lichtdoorlatende gedeelten van de richtingaanwijzers aan de achterzijde bedraagt ten minste 180 mm."

Dus mag allemaal niet volgens de wet. Of je moet een enorm remlicht hebben.
Dat gaat over de afstand tussen de 2 knipperlichten volgens mij.
Ze worden standaard op meerdere modellen van BMW gebruikt, die zijn dus zeker gehomologeerd.
 
Rij al een tijdje met knipper van het merk Gazzini (drie in een
dus led oranje tbv richting led rood tbv verlichting achter en led rood extra fel tbv remlicht )
samen met standaard achter verlichting.
knipper worden aan gesteurd door Motogadget regeling. en in gesteld zo dat als ik rem de led knippers na een paar seconde gaat knipperen. werk mooi ben ook goed zicht baar en heb nooit klachten van andere weg gebruikers
 
Oh wacht, het idee is om in je knipperlicht een remlicht te stoppen? Zodat je 3 remlichten hebt?
Inderdaad zoals op de filmpjes van Cyclops hierboven.
En sommige BMW's als 1000XR en S hebben zelfs geen achterlicht meer,alleen 2 knipperlichten,die ook als achterlicht en remlicht fungeren.
Alleen werken die veel slechter dan aftermarket van bvb. Cyclops. 8)7
 
BMW doet dit voortaan ook bij de nieuwe modellen..

Het remlicht/achterlicht zit in het knipperlicht; en er is geen apart remlicht.

gallery-79.jpg
 
:t

Ik houd niet zo van reclame maar kijk eens in Deze selectie.

Ze zullen je gaan vertellen dat er een ander relais in moet, klopt ook zeker wel. Neem geen sequentiele r.a.w’s want daarvoor moet het relais er uit.
Let op evt canbus en de perikelen die daar mogelijk bij horen.

Er was ook nog een italiaans merk maar daar ben ik even de naam van kwijt.
Grappige site, bijna allemaal AlieExpress lampen.

Ik zou ze lekker bij AlieExpress kopen.

Die bmw types zijn nog aardig aan de prijs.

Rest zijn allemaal 2,5 tot 17,- euro
 

Bijlagen

  • 9F52B42D-771F-4287-B11C-C68792399A95.png
    9F52B42D-771F-4287-B11C-C68792399A95.png
    138,2 KB · Weergaven: 13
Grappige site, bijna allemaal AlieExpress lampen.

Ik zou ze lekker bij AlieExpress kopen.

Die bmw types zijn nog aardig aan de prijs.

Rest zijn allemaal 2,5 tot 17,- euro
Dan hebben de degelijke Duitsers hun beleid gewijzigd en zijn het Hollanders geworden. Troep verkopen voor Nederlandse prijzen.
Het is al een paar jaar geleden dat ik Highsider spul kocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan